Toyota Prius V: hybridní MPV plně odhaleno

Výhradně hybridní modelová řada Prius se poprvé rozrostla o nový typ. Nakonec má kreativnější název než MPV, ale ne příliš.

Připravované MPV odvozené z vozu Toyota Prius třetí generace jsme bedlivě sledovali prostřednictvím oficiálně i neoficiálně zveřejňovaných nformací a snímků. Odhalování to bylo velmi pozvolné, nejprve se novinka skrývala ve stínu stávajícího Priusu, později Toyota zveřejnila několik detailů z interiéru a novinku jsme zaznamenali během jejího maskovaného testování. Nyní je již venku v plné své kráse.

Vůz se nakonec nejmenuje „tupě” Prius MPV, ale ani označení Toyota Prius V nehýří kreativitou. Prodávat by se měl začít během letošního léta spolu s vylepšeným „malým“ Priusem přestavěným na pohonnou soustavu „plug-in“ hybrid, ke kterému se ještě podrobněji dostaneme. Kompaktní MPV Prius V je odvozeno přímo ze stávajícího provedení Priusu, oproti němuž má ale posádce nabídnout až o polovinu rozměrnější interiér.

Ten má v dostatečném komfortu usadit pětici dospělých pasažérů s citelně větším prostorem pro jejich hlavy a zavazadelníkem s objemem plných 971 litrů. Zadní sedadla jsou sklopná a dělená v poměru 60/40, sklopné je rovněž opěradlo sedadla předního spolujezdce, což usnadní přepravu delších předmětů. Prius V se stane vůbec první sériovou Toyotu, jež bude opatřena zcela novou a mimořádně lehkou průhlednou, z pryskyřice zhotovenou střechou, jež má být až o 40 % lehčí než srovnatelně rozměrný skleněný díl.

Model Prius V bude zároveň první Toyotou využívající zcela nového multimediálního palubního systému Toyota Entune představeného odborné veřejnosti minulý týden na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas. Tato soustava v sobě spojuje ovládání všech myslitelných mobilních aplikací s nejrůznějšími typy aktuálních informací o počasí, dopravní situaci, dostupnosti a cenách paliv, sportovních výsledcích nebo dění na burze.

Jak bylo řečeno výše, Prius V sdílí svoji hybridní pohonnou soustavu se stávající řadou Prius zahrnující elektromotor a zážehový čtyřválec 1,8 l pracující v tzv. Atkinsonově cyklu. Toyota Prius V má podle metodiky EPA vykazovat průměrnou spotřebu 5,6 l/100 km ve městě a 6,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Prius V
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků