Toyota Prius V: hybridní MPV plně odhaleno

Výhradně hybridní modelová řada Prius se poprvé rozrostla o nový typ. Nakonec má kreativnější název než MPV, ale ne příliš.

Připravované MPV odvozené z vozu Toyota Prius třetí generace jsme bedlivě sledovali prostřednictvím oficiálně i neoficiálně zveřejňovaných nformací a snímků. Odhalování to bylo velmi pozvolné, nejprve se novinka skrývala ve stínu stávajícího Priusu, později Toyota zveřejnila několik detailů z interiéru a novinku jsme zaznamenali během jejího maskovaného testování. Nyní je již venku v plné své kráse.

Vůz se nakonec nejmenuje „tupě” Prius MPV, ale ani označení Toyota Prius V nehýří kreativitou. Prodávat by se měl začít během letošního léta spolu s vylepšeným „malým“ Priusem přestavěným na pohonnou soustavu „plug-in“ hybrid, ke kterému se ještě podrobněji dostaneme. Kompaktní MPV Prius V je odvozeno přímo ze stávajícího provedení Priusu, oproti němuž má ale posádce nabídnout až o polovinu rozměrnější interiér.

Ten má v dostatečném komfortu usadit pětici dospělých pasažérů s citelně větším prostorem pro jejich hlavy a zavazadelníkem s objemem plných 971 litrů. Zadní sedadla jsou sklopná a dělená v poměru 60/40, sklopné je rovněž opěradlo sedadla předního spolujezdce, což usnadní přepravu delších předmětů. Prius V se stane vůbec první sériovou Toyotu, jež bude opatřena zcela novou a mimořádně lehkou průhlednou, z pryskyřice zhotovenou střechou, jež má být až o 40 % lehčí než srovnatelně rozměrný skleněný díl.

Model Prius V bude zároveň první Toyotou využívající zcela nového multimediálního palubního systému Toyota Entune představeného odborné veřejnosti minulý týden na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas. Tato soustava v sobě spojuje ovládání všech myslitelných mobilních aplikací s nejrůznějšími typy aktuálních informací o počasí, dopravní situaci, dostupnosti a cenách paliv, sportovních výsledcích nebo dění na burze.

Jak bylo řečeno výše, Prius V sdílí svoji hybridní pohonnou soustavu se stávající řadou Prius zahrnující elektromotor a zážehový čtyřválec 1,8 l pracující v tzv. Atkinsonově cyklu. Toyota Prius V má podle metodiky EPA vykazovat průměrnou spotřebu 5,6 l/100 km ve městě a 6,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Prius V

bazar

Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 25 128 km
Cena: 146 000 Kč
Toyota Avensis 2,2
Rok výroby: 2005
Stav: 165 922 km
Cena: 77 000 Kč
Toyota Auris 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 133 185 km
Cena: 226 000 Kč
Toyota Avensis 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 220 666 km
Cena: 220 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků