Toyota Prius V: hybridní MPV plně odhaleno

Výhradně hybridní modelová řada Prius se poprvé rozrostla o nový typ. Nakonec má kreativnější název než MPV, ale ne příliš.

Připravované MPV odvozené z vozu Toyota Prius třetí generace jsme bedlivě sledovali prostřednictvím oficiálně i neoficiálně zveřejňovaných nformací a snímků. Odhalování to bylo velmi pozvolné, nejprve se novinka skrývala ve stínu stávajícího Priusu, později Toyota zveřejnila několik detailů z interiéru a novinku jsme zaznamenali během jejího maskovaného testování. Nyní je již venku v plné své kráse.

Vůz se nakonec nejmenuje „tupě” Prius MPV, ale ani označení Toyota Prius V nehýří kreativitou. Prodávat by se měl začít během letošního léta spolu s vylepšeným „malým“ Priusem přestavěným na pohonnou soustavu „plug-in“ hybrid, ke kterému se ještě podrobněji dostaneme. Kompaktní MPV Prius V je odvozeno přímo ze stávajícího provedení Priusu, oproti němuž má ale posádce nabídnout až o polovinu rozměrnější interiér.

Ten má v dostatečném komfortu usadit pětici dospělých pasažérů s citelně větším prostorem pro jejich hlavy a zavazadelníkem s objemem plných 971 litrů. Zadní sedadla jsou sklopná a dělená v poměru 60/40, sklopné je rovněž opěradlo sedadla předního spolujezdce, což usnadní přepravu delších předmětů. Prius V se stane vůbec první sériovou Toyotu, jež bude opatřena zcela novou a mimořádně lehkou průhlednou, z pryskyřice zhotovenou střechou, jež má být až o 40 % lehčí než srovnatelně rozměrný skleněný díl.

Model Prius V bude zároveň první Toyotou využívající zcela nového multimediálního palubního systému Toyota Entune představeného odborné veřejnosti minulý týden na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas. Tato soustava v sobě spojuje ovládání všech myslitelných mobilních aplikací s nejrůznějšími typy aktuálních informací o počasí, dopravní situaci, dostupnosti a cenách paliv, sportovních výsledcích nebo dění na burze.

Jak bylo řečeno výše, Prius V sdílí svoji hybridní pohonnou soustavu se stávající řadou Prius zahrnující elektromotor a zážehový čtyřválec 1,8 l pracující v tzv. Atkinsonově cyklu. Toyota Prius V má podle metodiky EPA vykazovat průměrnou spotřebu 5,6 l/100 km ve městě a 6,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Prius V
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků