Automobilový gigant Toyota se spojil se společností Sharp a japonskou New Energy and Industrial Technology Development Organization (NEDO), aby vyrobil a otestoval hybridní Prius, jehož karosérie je téměř úplně pokrytá solárními panely.

Automobilový gigant Toyota se spojil se společností Sharp a japonskou New Energy and Industrial Technology Development Organization (NEDO), aby vyrobil a otestoval hybridní Prius, jehož karosérie je téměř úplně pokrytá solárními panely.

Cílem je snížit závislost dotyčného vozu na dobíjecích stanicích.

Cílem je snížit závislost dotyčného vozu na dobíjecích stanicích.

Toyota a Hyundai již dříve představily modely se solárními panely na střechách – ale možnosti jejich využití jsou extrémně omezené, protože baterie se nabíjejí pouze tehdy, když je auto zaparkované.

Toyota a Hyundai již dříve představily modely se solárními panely na střechách – ale možnosti jejich využití jsou extrémně omezené, protože baterie se nabíjejí pouze tehdy, když je auto zaparkované.

A právě to se Toyota rozhodla změnit. Od července proto pracuje na zcela novém designu: speciální, mnohem účinnější solární panely už se nacházejí i jinde než jen na výše zmíněné střeše a nabíjejí baterie i během pohybu.

A právě to se Toyota rozhodla změnit. Od července proto pracuje na zcela novém designu: speciální, mnohem účinnější solární panely už se nacházejí i jinde než jen na výše zmíněné střeše a nabíjejí baterie i během pohybu.

Pokud bude vylepšený Prius jezdit 4 dny v týdnu a současně neurazí více než 50 kilometrů denně, měl by si podle Bloombergu vystačit pouze se sluneční energií.

Pokud bude vylepšený Prius jezdit 4 dny v týdnu a současně neurazí více než 50 kilometrů denně, měl by si podle Bloombergu vystačit pouze se sluneční energií.

Pro úplnost dodejme, že podobný „solární vůz“ nedávno představil i nizozemský startup Lightyear. Lightyear One by se měl začít prodávat počátkem příštího roku.

Pro úplnost dodejme, že podobný „solární vůz“ nedávno představil i nizozemský startup Lightyear. Lightyear One by se měl začít prodávat počátkem příštího roku.

Cílem je snížit závislost dotyčného vozu na dobíjecích stanicích.
Toyota a Hyundai již dříve představily modely se solárními panely na střechách – ale možnosti jejich využití jsou extrémně omezené, protože baterie se nabíjejí pouze tehdy, když je auto zaparkované.
A právě to se Toyota rozhodla změnit. Od července proto pracuje na zcela novém designu: speciální, mnohem účinnější solární panely už se nacházejí i jinde než jen na výše zmíněné střeše a nabíjejí baterie i během pohybu.
Pokud bude vylepšený Prius jezdit 4 dny v týdnu a současně neurazí více než 50 kilometrů denně, měl by si podle Bloombergu vystačit pouze se sluneční energií.
12
Fotogalerie

Toyota Prius už umí jezdit jen na energii ze slunce. Stačí dodržet dvě pravidla

Se solárními panely na karoserii experimentuje řada značek. Toyota Prius, kterou uvidíte v galerii,si běžně vystačí pouze s energií ze slunce.

Automobilový gigant Toyota se spojil se společností Sharp a japonskou New Energy and Industrial Technology Development Organization (NEDO), aby vyrobil a otestoval hybridní Prius, jehož karosérie je téměř úplně pokrytá solárními panely. Informoval o tom Bloomberg.

Cílem je snížit závislost dotyčného vozu na dobíjecích stanicích. Toyota a Hyundai již dříve představily modely se solárními panely na střechách – ale možnosti jejich využití jsou extrémně omezené, protože baterie se nabíjejí pouze tehdy, když je auto zaparkované.

A právě to se Toyota rozhodla změnit. Od července proto pracuje na zcela novém designu: speciální, mnohem účinnější solární panely už se nacházejí i jinde než jen na výše zmíněné střeše a nabíjejí baterie i během pohybu.

Pokud bude vylepšený Prius jezdit 4 dny v týdnu a současně neurazí více než 50 kilometrů denně, měl by si podle Bloombergu vystačit pouze se sluneční energií. Pro úplnost dodejme, že podobný „solární vůz“ nedávno představil i nizozemský startup Lightyear. Lightyear One by se měl začít prodávat počátkem příštího roku.

Autor: Vojtěch Malý

Článek připravila redakce VTM.cz

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud