Toyota Prius už umí jezdit jen na energii ze slunce. Stačí dodržet dvě pravidla

Se solárními panely na karoserii experimentuje řada značek. Toyota Prius, kterou uvidíte v galerii,si běžně vystačí pouze s energií ze slunce.

Automobilový gigant Toyota se spojil se společností Sharp a japonskou New Energy and Industrial Technology Development Organization (NEDO), aby vyrobil a otestoval hybridní Prius, jehož karosérie je téměř úplně pokrytá solárními panely. Informoval o tom Bloomberg.

Toyota lehce vylepšila Prius Plug-in Hybrid. Hlavní novinkou je pět míst k sezení

Toyota lehce vylepšila Prius Plug-in Hybrid. Hlavní novinkou je pět míst k sezení

Cílem je snížit závislost dotyčného vozu na dobíjecích stanicích. Toyota a Hyundai již dříve představily modely se solárními panely na střechách – ale možnosti jejich využití jsou extrémně omezené, protože baterie se nabíjejí pouze tehdy, když je auto zaparkované.

Tento Prius si nikdo dobírat nebude. Na střeše má rotační kulomet!

Tento Prius si nikdo dobírat nebude. Na střeše má rotační kulomet!

A právě to se Toyota rozhodla změnit. Od července proto pracuje na zcela novém designu: speciální, mnohem účinnější solární panely už se nacházejí i jinde než jen na výše zmíněné střeše a nabíjejí baterie i během pohybu.

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Pokud bude vylepšený Prius jezdit 4 dny v týdnu a současně neurazí více než 50 kilometrů denně, měl by si podle Bloombergu vystačit pouze se sluneční energií. Pro úplnost dodejme, že podobný „solární vůz“ nedávno představil i nizozemský startup Lightyear. Lightyear One by se měl začít prodávat počátkem příštího roku.

Autor: Vojtěch Malý

Článek připravila redakce VTM.cz

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek