tady v USA se prius prodava za 20100$ to je cca 450 000 Kc u nas se prodava ,, jiz od 800 000,, takze nejake prase se zase pekne nazere, fuj tajbl.
toyota tsusho praha to ma v nabidce, zatim tam nejsou ceny, ale pisou ze jsou jako jediny kdo to bude delat a da se vobjednat testovaci jizda!!!
jsem měl již před 33 lety. A doma sám s kamarádem. Stará š 1000MB k tomu 4ks baterií z T 148 1 ks startér z téhož upraven na přenesení otáček a výkonu spousta kabelů, motorek z maneta a alternátor nebo dynamo na dobíjení. Motor ven, upravilo se připevnění startéru, baterky místo sedaček a světe div se ono to jezdilo. Skoro 80 km/hod a s tím pomocným motorkem na dobíjení by to jezdilo snad dodnes. Jenže - na silnici to nesmělo ikdyž ....? Ale žena dala jasný příkaz. Původní stav a hotovo. Říkám psal se rok 1970 -71 mně bylo 24 ale jezdilo to.
Měl jsem možnost si to auto odzkoušet a je fakt pěkný. Teď nemyslim design a nebo výbavu, ale techniku. Je to auto pro hračičky. Technikou je to auto našlapaný a jízda s ním je fakt zábavná. Kdybych měl 900 tis. na auto, určitě bych si tu Toyotu koupil, i když jsem příznivcem jiné značky. Prius je hybrid, který svou techniku dokáže ukázat, krásný TFT display vám o voze řekne vše :o). Ale jezdit ve městě za 5l znamená být hodně opatrný s plynovým pedálem. ormální člověk pojede tak za 5,5l, ale i to je prima ;). I když zrychlení ve voze nepříde v přímém porovnání je auto skutečně svižné. Dvoulitrová Honda CR-V v automatu byla pomalejší (to je jediný vůz se kterým jsem měl možnost srovnání). Je dobře, že už to (hybridy) k nám někdo dováží. Škoda, že nebyla první Honda :o).
Tak to je dobre, jeste aby Honda zacala dovazet Civica IMU a bude konecne duvod kupovat novy auto. Protoze v techhle je videt nejakej vyvoj a ne ze se automobilka snazi zakaznika kde muze osulit. Jo a taky mi IMA prijde osobne lepsi, protoze vypada aspon jako normalni auto (a taky vyjde levnejc, ale tohle nevim jiste, vychazim z cen v nemecku, kde IMA stoji zhruba totez co normalni Civic sedan, tj. u nas kolem 500 000).
Bohužel IMA nenabízí tak krásný TFT display a informace o voze a samotném pohonu jako Prius. V něm si člověk konečně připadá jako v autě budoucnosti :o).
Aby se probrali a uvědomili si, že Prius za cenu Octavie TDI je super nabídka! To auto je o 2 generace jinde. Euro5 pro něj není problém.
Podobny zpusob pohonu ma samozrejme budoucnost, ale aby se dobre prodaval a hlavne mel smysl ho koupit, tak na nej musi vlada udelat zajimave danove ulevy a vzhledem k tomu, ze u nas to mysli uprimne, tak se niceho podobneho nedockame
tak, tak, upřímně
Myslím si, že kombinace dieselu a elektromotoru by tu měla o hodně větší šanci na úspěch a spotřeba kolem 3 litrů na sto by taky nebyla k zahození.
Důležité jsou i emise a tam diesel moc neboduje :).
To by asi nešlo, diesel je hodně citlivý nebo spíše mnohem citlivější na neustálé starty a vypínání než benzín a hodně rychle by takový diesel zkončil, proto se použít nedá.
TO - Petr: Podivej se tady... http://www.autorevue.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=4009
Takže přeci jen existuje ikdyž rozdíl tam je. Ten diesel jede pořád, elektromotor mu jen vypomáhá při rozjezdu, ten benziňák naopak nejede vůbec a startuje až po rozjezdu.
Jsem ted na sluzebce v japonsku a zrovna vcera jsem mel moznost se s nim svezt (firma u ktere pracuji ho ma jako sluzebni), je to dost zajimave. Mimochodem, je tu vice modelu aut, ktere jsem v Evrope nevidel a podle mne bz mely docela sanci na uspech.
Mě by zajímalo jak dlouho vydrží a co stojí nový akumulátor,a jestli se nekurví motor,když to furt startuje a chcípá...
Akumulatory jsou udajne naprosto bezudrzbove a maji vydrzet po dobu zivotnosti vozu.
Při současném stavu technologií bych se dost divil.
Mám dojem, že na akumulátor je záruka 7 nebo 8 let.
Když dáme do nafťáků filtr pevných částic, máme stejně úsporný motor s podobnými emisemi. D-CAT nebo jaksetojmenuje od Toyoty má výkon 130 kW a možná ještě nižší emise než Prius.
To je pěkná blbost! Nafta je morem Evropy a filtry pevných částic emise neřeší, odstraňují pouze saze...A pokud by byla páni inženýři byli tak vynalézavý, že by nejakým filtrem odstranili takovýmto způsobem emise z naftovýho motoru, tak proč by se pak obtěžovali dělat nějaký hybridní motor? .... A stejně je to jedno, protože dokud budou po silnicích jezdit starý Tatry, Liazky, Škodovky ze 70. let a podobný sračky za kterejma když jedu tak se skoro dusím, tak se stejně nic nevyřeší...
Dokud bude v Evropě tak púopulární nafta, nikdo si to nekoupí, nafta má stále levnější provoz. V USA je to jiné, tam se na naftu nejezdí, takže auto s hybridem (Prius, Insight, Civic) má daleko větší úspěch. Tady se letos prodalo jen 8000 aut, po celým světě 130 000, to je rozdíl jako pr***
Přesně, alspoň prozatím tudy cesta nevede. Příliš komplikované a drahé.
podla mna je cena akurat, nemozte to predsa porovnavat s obycajnymi autami. Ved je to hybrid! a pokial viem, Toyota ale aj Honda svoje hybridy ajtak zatial ciastocne dotuju,takze z toho asi nemaju zisk,ale pri firme ako toyota to nieje take podstatne,na zisk maju ine modely. Ale vdaka Priusu si vytvori image ekologickej znacky, a ked sa v buducnosti zacnu bezne predavat hybridy,tak Toyota uz bude osvedcena. podla mna by mal stat taketo vozidla oslobodit od dani, znizit zakonnu poistku a podobne. Ved ide o zivotne prostredie,tak mylim ze niake bonusy su na mieste.
Ano, je to hybrid a musí být dražší; ale otázka je, jaký důvod má v současnosti český zákazník si ho koupit, když podobně vybavenou "naftu" se spotřebou okolo 5,5 l koupí levněji.
Pane Brožo, teď se opravdu mýlíte. Zájem o tohle auto ve světě i v ČR je tak velký, že Toyota je prostě nestačí vyrábět a na český trh se příští rok odhaduji dostane maximálně 20 kusů. Ne, že by se jich neprodalo podstatně víc, Toyota vám Prius prostě neprodá, v současnosti vás tak zařadí do pořadníku a slíbí vám dodání tak někdy koncem příštího roku (to ale kecají, tak rychle vám nedodají nic). Koupit si Priuse je v současnosti asi tak těžké jako Ferrari. Peníze vám rozhodně nestačí. Proč by tedy měl být Prius levnější, když poptávka mnohonásobně převyšuje nabídku?Pro mnoho firem je takové auto záležitostí ekologického image, pro mnoho lidí zase zajímavá technická hračka (tam bych asi zařadil sebe), obě skupiny jsou schopny si bez problémů připlatit. Trochu absurdní je skutečnost, že lépe vybavenou verzi si nedáte celou ani do nákladů (přesahuje hranici 900 000 Kč). To krásně ilustruje přístup téhle vlády k ekologii. Pokud se podívám, jak je tohle auto zvýhodněno v jiných zemích...Škodovce bohužel teď nefunguje konfigurátor, nicméně, jsem přesvědčen, že podobně vybavená Octavia nestála o moc méně! Zkoušel jsem si podobně nakonfigurovat Renault Laguna či Ford Mondeo, dostal jsem se k cenám vyšším. Uvědomte si, že Prius má automatickou převodovku, automatickou klimatizaci, VSC+TRC a spoustu dalších drobností. K tomu všemu přináší zajímavou image a vynikající spotřebu. Samozřejmě, lze kritizovat pouze cenu, která neodpovídá cenám v SRN a obvyklý nepoměr ceny v Evropě a USA, to je ale problém skoro všech aut. Dnes ale snad nikomu nic nebrání, aby si Priuse koupil v SRN či někde jinde v Evropě (kromě toho, že i tam je pořadník zájemců dlouhý).
Podobně vybavená Octavia TDI 77 kW s DSG automatem stojí v podobné výbavě cca 700 tisíc. Ten rozdíl je docela velký...
Ovsem Prius je (malo)velkoprostorovy vuz a ty jsou vzdy drazsi. Hure vybaveny Scenic se 120k dieselem vyjde na 750k a to uz neni takovy rozdil. A ani Scenic neni zrovna velke auto.
O auto je v Evropě daleko menší zájem než třeba v USA.
K ceně: Ano, ano je velmi dobře vybaveno, a to je ten problém - hodně zákazníků by raději méně vybavený vůz, ale levnější. A to Prius narozdíl od jiných vozů neumožňuje.
suhlasim ze vela ludi chce menej vybavene lacnajsie auto,ale Prius sa zatial nema stat masovou zalezitostou. Je to auto ktore mazaujiat hlavne ekologocky zmyslajucich ludi,resp. firmy. Podla mna by si napr. niaky politik urobil lepsie meno keby si kupil Prius miesto ineho auta za taku cenu. Vo svete to uz tak scasti je,u nas sa este asi nacakame :(
Je to tak. Zrejme nehrozi, ze by se masove rozsirila moda: kdo jezdi v aute s tak nizkou produkci skodlivin, tak je 'in'. Ale mohla by existovat dusledna ekologicka politika, kde by auta jako Prius mohly mit nejaky ulevy, naopak treba zrovna ta "nafta" by mohla prodrazit kdyby byla bez filtru pevnych castic atd.
To do budoucna.
Třeba v Holandsku je Prius v porovnání s klasickými auty stejné kategorie relativně levný. Protože se z něj při nákupu neplatí BPM (zjedodušeně - ekologická daň), zaplatí člověk při nákupu stejně nebo méně a nemusí si tedy za ekologičnost pohonu připlácet. Základní verse je o něco levnější než v CZ (o zhruba 80 kKč), "business edition" jak se tu říká vyšší versi, vyjde zhruba nastejno.
Taky si říkám, že místo dotací Jihočeským matrónám a Hnutí Piju Jak Duha by daňová úleva na hybridy a třeba taky na auta s Euro 4 (...) nebyla od věci.
Dle mého názoru:
1. Toytota základní výbavu snížit nemůže, protože dvě základní výbavy se vyrábějí pro celý svět.
2. Cena mi přijde adekvátní výbavě a pohonu, upřímě čekal jsem cenu okolo 1 milionu.
3. Pokud je pravda že celosvětová poptávka převyšuje nabídku, tak toyotě bude jedno jestli prodá u nás za rok 100 nebo 200 Priusů! - Další argument pro zachování ceny!
Češi jsou na cenu citliví, myslím, že Prius nemá šanci. Kdyby aspoň neměl tak divně udělaný zadní okno.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.