Toyota Prius se začne prodávat za 800 tisíc

Toyota Prius je automobil s hybridním motorem, první svého druhu na českém druhu. V zahraničí se už prodává šest let, populární je především v Americe. Pohání ho kombinace zážehového motoru o objemu 1.5 l a elektromotoru; ten má točivý moment 400 Nm mezi 0-1 200 ot. Prius má díky tomu výbornou spotřebu: 5 l ve městě, 4,2 l mimo město a 4,3 l v kombinovaném režimu. Ve městě totiž pomáhá benzíňáku elektromotor. Díky němu má Prius nejen dobrou dynamiku - na stovku zrychlí za 11 s, ale i nízké emise. Např. obsah oxidu dusíku je o téměř 90 procent nižší, než vyžaduje Euro 4, velmi nízká je i produkce CO2.

Cena základní verze Priusu byla stanovena na 809 900 Kč, přičemž v základu najdete startování tlačítkem, automatickou bezestupňovou převodovku, systémy ABS+EBD+BA, VSC+TRC, ECB, airbag řidiče a spolujezdce, dva boční a čtyři  hlavové airbagy, tempomat, elektrický posilovač řízení, automatickou klimatizaci s elektrickým pohonem kompresoru, dotykový informační displej, audio-rádio s 6 reproduktory či s CD přehrávačem s ovládáním na volantu; nechybí drobnosti jako el. stahování oken aj.

Ve výbavě Plus stojí Prius 939 900 Kč, navíc má vůz rádio s 9 reproduktory s CD changerem a kazetovým přehrávačem s ovládáním na volantu, navigaci s hlasovými instrukcemi a hlasovým ovládáním i s ovládáním na volantu, bluetooth hands free, Smart Entry&Start System a přední mlhová světla. Z uvedeného je jasné, že Prius nepatří mezi laciná auta, má sice dobrou výbavu, ale tolik peněz za auto této třídy český zákazník těžko zaplatí, když jsou na trhu podobně úsporné vozy s naftovými motory. Možná by Toyota mohla snížit základní výbavu a tím i srazit cenu na rozumnějších 600-650 tisíc korun, ale to asi není reálné.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků