Toyota Prius se začne prodávat za 800 tisíc

Toyota Prius je automobil s hybridním motorem, první svého druhu na českém druhu. V zahraničí se už prodává šest let, populární je především v Americe. Pohání ho kombinace zážehového motoru o objemu 1.5 l a elektromotoru; ten má točivý moment 400 Nm mezi 0-1 200 ot. Prius má díky tomu výbornou spotřebu: 5 l ve městě, 4,2 l mimo město a 4,3 l v kombinovaném režimu. Ve městě totiž pomáhá benzíňáku elektromotor. Díky němu má Prius nejen dobrou dynamiku - na stovku zrychlí za 11 s, ale i nízké emise. Např. obsah oxidu dusíku je o téměř 90 procent nižší, než vyžaduje Euro 4, velmi nízká je i produkce CO2.

Cena základní verze Priusu byla stanovena na 809 900 Kč, přičemž v základu najdete startování tlačítkem, automatickou bezestupňovou převodovku, systémy ABS+EBD+BA, VSC+TRC, ECB, airbag řidiče a spolujezdce, dva boční a čtyři  hlavové airbagy, tempomat, elektrický posilovač řízení, automatickou klimatizaci s elektrickým pohonem kompresoru, dotykový informační displej, audio-rádio s 6 reproduktory či s CD přehrávačem s ovládáním na volantu; nechybí drobnosti jako el. stahování oken aj.

Ve výbavě Plus stojí Prius 939 900 Kč, navíc má vůz rádio s 9 reproduktory s CD changerem a kazetovým přehrávačem s ovládáním na volantu, navigaci s hlasovými instrukcemi a hlasovým ovládáním i s ovládáním na volantu, bluetooth hands free, Smart Entry&Start System a přední mlhová světla. Z uvedeného je jasné, že Prius nepatří mezi laciná auta, má sice dobrou výbavu, ale tolik peněz za auto této třídy český zákazník těžko zaplatí, když jsou na trhu podobně úsporné vozy s naftovými motory. Možná by Toyota mohla snížit základní výbavu a tím i srazit cenu na rozumnějších 600-650 tisíc korun, ale to asi není reálné.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků