20
Fotogalerie

Toyota Prius Plug-in Hybrid: první jízdní dojmy

Kapitoly článku:


Elektromobil na přání

Testování v běžném provozu v rámci projektu ukázalo u Priusu Plug-in Hybrid na jeden menší problém. Pokud byly akumulátory nabité, auto se okamžitě chovalo jako elektromobil. V případech, kdy lidé dojížděli do města třeba 10 km po dálnici a pak pokračovali do centra, byla taková situace dost nevhodná, protože o veškerou energii přišli hned na dálnici a ve městě už měli klasický hybrid. V sériové verzi přibylo tlačítko, kterým si přepnete mezi hybridním nebo elektrickým režimem. Můžete si tedy ušetřit elektrickou energii, když přijede do města, zapnete režim „elektromobilu“ a užíváte si bezemisní a tichý provoz.

V sériové verzi vrcholného Priusu už můžete volit, zda chcete režim elektromobilu nebo režim hybridu. Na elektřinu tak budete jezdit výhradně ve městě, kde je takový provoz nejužitečnější.

Vzhledem k tomu, že jsme před rokem jezdili několik dní s předsériovým autem a že sérivá verze kromě zmíněného další novinky nepřináší, není potřeba detailně popisovat chování v praxi. Vše najdete v už několikrát zmíněném testu. Stručné dojmy z Bruselské dopravní zácpy jsou v podstatě stejné. V režimu čistě EV jsme ujeli nějakých 20 kilometrů. Určitě by šlo ujet o pár kilometrů více, ale to bychom si museli vypnout například klimatizaci, která ubere na dojezdu necelý kilometr. Sympatické je, že na to můžete i v elektrickém režimu lidově řečeno více šlápnout a spalovací motor se ani poté nenastartuje.

Nápad spojit elektromobil a hybrid do jednoho auta se mi líbí. Samozřejmě v případě Priusu Plug-in Hybrid musíte rezignovat na jakékoliv ambice co se týká zábavy z řízení a rychlé jízdy. Auto vás od veškerých takových choutek velmi snadno odradí. Musíte přijmout fakt, že jde o takovou MID – městskou individuální dopravu. Prostě jezdíte z místa A do místa B s určitým komfortem. Nic více, nic méně.

Jakkoliv je Prius Plug-in Hybrid zajímavý kompromis, u nás stále mnoho smyslu nedává. U Toyoty to vymysleli dobře, v realitě České republiky, respektive hlavního města Prahy, ale pořád chybí možnost snadného dobíjení. Do doby, než bude dostatečně hustá infrastruktura dobíjecích míst, je tohle auto zajímavou, nicméně ne zcela využitelnou alternativou, která je navíc poměrně drahá. Na českém trhu startuje Prius Plug-in Hybrid coby vrchol řady Prius s cenou 899 900 Kč. Ve vyšší výbavě Premium za něj zaplatíte 1 049 900 Kč.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud