Elektricka auta nepredbehla dobu. Naopak, uz pred sto lety zastarala. Akumulator nemuze nikdy konkurovat energeticke hustote uhlovodikovych paliv.
Elektromobil má výfuk v Prunéřově :-/ …
To je o 3 míň než má "běžné" auto, které má výfuk v Prunéřově + Litvínově + na kamionu + na samotném autě.
Oprava, je to o 5, jsem zapomněl na zemědelskou techniku sklízející plodiny na výrobu biosraček do paliv + jejich následné zpracování ("lihovar", "olejovar" :-) ).
Super. SPrávný slogan na bursíkovce. :-D
již na začátku článku mě autor přesvědčil o tom že o tématu mnoho neví a spíše podléhá obecně šířeným dezinformacím, stačilo mě k tomu toto do očí bijící tvrzení: "pořád platí fakt, že automobilová doprava jako taková drží z celkové světové produkce emisí pouze minimální podíl. Kam se hrabe na dopravu leteckou..."jen pro Vaši informaci pane autore, jen benzínu se na světě vyrobí přibližně čtyřikrát tolik než paliva do letadel:http://www.indexmundi.com/energy.aspx... http://www.indexmundi.com/energy.aspx...
Podporovat něco, protože se to normálně nevyplatí je vaginální nesmysl. Krom toho, ta elektřina, kterou to auto spotřebuje se taky musí někde vyrobit. A hádejte, jakých elektráren je v ČR většina. Takže elektromobil je prostě slepá cesta. Akorát to kouří jinde...
Z atomových elektráren u nás jde tuším kolem 35-40% el. energie.Jenže koukněte se na to z druhé strany, elektrárna sice kouří, ale rafinerie kde se zpracovává ropa potřebuje taky obrovské množství el. energie, takže kouří elektrárny, ale navíc ještě kouří i samotná rafinerie. Ve výsledku může být lepší když kouří jen ta elektrárna než když kouří elektrárna+rafinerie+kamiony rozvážející benzín/naftu.
Jenže ty si neuvědomuješ jednu věc. Ty elektrárny kouří +- stejně už x let a jeden, dva, dvacet Priusů na tom nic nexmění. Energie máme evidentně dost, když ji prodáváme, takže by se akorát využila doma.
Auto na elektrinu je propste slepa cesta. To se obecne vi. Jezdit na tyhle akumulatory, nabijet dotovanou elektrinou, neplatit za di ani dan, to nebude v masovem meritku nidky fungovat. Ze ty elektrarny uz kouri, protoze stoji, to s tim nema nic spolecneho, tyhle veci se planuji na desitky let dopredu. Mit Temelin jen proto, abychom autem ujeli par desitek kilometru na jedno dobiti, to je technologie uplne k nicemu.
Elektromobily jsou jediné řešení pro města bez exhalací. I nová auta, zvlášť diesely, produkují oblaka kouře při sešlápnutí pedálu včetně vozů Volvo, Mercedes, Audi a jim podobných. Nabíjení není nutné nijak dotovat, stačí standardní ceny za elektřinu. Úsporu pozná každý, kdo není cesťák a nenajezdí denně stovky km. Nesmyslem je dotovat fotovoltaické elektrárny, které v našich podmínkách nesplňují dvě základní podmínky pro jejich efektivní využití: dostatek slunečního svitu a žádná rozvodná síť.
Pozor, dotkl jste se nedotknutelných nafťáků. Tvrdit, že produkují oblaka kouře, to se tady říkat nesmí :-) A majitelé nafťáků vám budou do očí tvrdit, že to tak není :-)
Kdo není cesťák a bydlí ve městě, tak má sednout na prdel do šaliny a neotravovat provoz autem. Státním úředníkům bych vlastnictví auta zakázal v rámci služebního zákona.
Auta na elektřinu nejsou slepá cesta. Problém je spíše způsob uchování el. energie, protože baterie nejsou zrovna ideální. Chtělo by to lepší zrdoj el. energie pro auto.
Elektromobily mají smysl už nyní. Samozřejmě je ale nesmysl jen čistě elektrický elektromobil. Ideálním vozem je proto Chevrolet Volt, který ujede až 130 km. V případě vybití byterií se spustí benzínový motor 1,4 (nově 2.0), který pohání generátor, elektromobil tak má prakticky stejný dojezd, jako klasický automobil. Pro maximální dojezd by měl mít vůz také instalováno nezávislé topení a vedlejší akumulátor, který by poháněl kompresor klimatizace v léte. Výrobní náklady elektormobilů jsou samozřejmě vyšší, je proto nutná podpora např. odečet části daní, bezplatné parkování v centru měst, přednostní jízda ve vyhrazeném pruhu apod. Pro potřeby běžné rodiny je takový vůz ideální, jízda do práce a za nákupy jen na elektřinu, nabití "plné" nádrže stojí ve dne 80 Kč, v noci 20 Kč.
zajímaly by mne detaily Tvého výpočtu kolik stojí "plná" .... sory ale to co píšeš je určitě nesmysl
http://www.autoweb.cz/elektromobil-peugeot-ion/...
Daňové úlevy, bezplatné parkování v centru měst, vyhrazený jízdní pruh? Neměli by mít ještě majitelé aut se spalovacími motory za povinnost Vám o víkendu Váš slavný ekologický elektrodrahokam umývat? Idiokracie na pochodu...
to Kevil: To je neuvěřitelný, další organizátor veřejného života. Říkáš, že je potřeba nutná podpora? Nutná? No, v podstatě máš pravdu, nesmysl, v tomto případě ekonesmysl, se bez podpory těžko prosadí. Teď jde ale o to, KDO má tento nesmysl podporovat? Já? Já určitě ne. Stát? No ten už vůbec. Takže to visí na tobě Kevile. Nikdo ti nebrání, abys každý měsíc odevzdával třeba celý tvůj plat na účet Toyoty. Odečet daní, bezplatné parkování a vyhrazený jízdní pruh? No ty k*ávo, to snad ani není možný. A co třeba k tomu ještě přidat, že když z toho ekonesmyslu vyleze blonďák s modrýma očima, tak bude mít právo první noci? Chlape zamysli se nad tím, co tady hlásáš. To už hraničí s propagandou. A ještě nám tady budeš určovat, co je a není pro rodinu ideální? Tak tebe bych pověsil za koule do průvanu, aby ses vzpamatoval. Pokud to teda ještě jde. A takový člověk má volební právo! Hnus fialovej.
Částečná podpora elektromobilů má určitě smysl. Je zajímavé, že ti na druhou stranu nevadí, že stát podporuje fotovoltaické elektrárny (u nás nesmysl), příspěvky na stavební spoření i pro vysokopříjmové skupiny obyvatel (i ministr financí Kalousek s platem přes 100 tisíc měsíčně využívá státní "podporu"), vyházené stovky mld. Kč na záchranu bank, předražené zakázky a koupě nesmyslů pro armádu (např. letouny CASA, když je nyní v NATO všeobecným trendem outsourcing tj. pronájem letových hodin za přepravu vojáků) a jinde (např. Dopravní podnik hl.m. Prahy, který nepřímo řídí primátor-gynekolog).
to Kevil: Jestli ta podpora bude částečná nebo úplná je irelevantní. Jde o to, KDO tu podporu dává. Jestli soukromá osoba/firma, tak je mi to šumák. Jestli stát, tak to už mi šumák není a v tomto případě to smysl nemá vůbec žádný a jsem maximálně proti podobným zvěrstvům. To se samozřejmě týká solárů, větrníků a podobných ekonesmyslů. Nevím jak si přišel na to, že mi to nevadí. Vadí a ku*evsky. Kdybych tady měl napsat co všechno mi vadí, tak tady budem do zítra. Socialistický mor státních dotací jen na něco a jen někomu se musí vymýtit. Tady jde ke všemu ještě o čistě soukromý byznys, to už je vrchol všeho! Stát, respektive vrcholní představitelé státu, ze sebe dělají něco co nejsou, strkají prsty tam, kam nemají a rozhodují o něčem, o čem by rozhodovat neměli. Já vím, z cizího krev neteče, daňový poplatník to přece zacvaká, ne?
To Shimi: chápu tě, ale idea, že nějaký stát nebude nic podporovat je bohužel lichá. I v USA je kupujícímu elektromobilu poskytnuta sleva na federálních daních až 7 500 dolarů. U nás by mohly být peníze na tuto podporu získány např. malým poplatkem z prodeje aut, která znečišťují životní prostředí, tj. používají klasický dieselový nebo benzínový motor a produkují škodlivé emise.
to Kevil: Lichá? A to z jakého důvodu? Stát by měl plnit určitou úlohu a my se tady můžeme pobavit o tom jakou. Ty žiješ v domnění, že to bez podpory nejde. Já to vidím tak, že to bez podpory jde. Samozřejmě za určitých podmínek (rozpad EU, apod.), ale to už je na jinou debatu. A že i v USA (jak kdyby USA byly nějakým etalonem :)) je poskytována sleva na daních? Ježkovy voči, víš proč to tak je? Páč v USA je už hezkých pár let socialismus nejhrubšího zrna! USA jsou krásný příklad toho, jak se ze svobodné kapitalistické nezadlužené společnosti stala socialistická nejzadluženější ekonomika světa.
Dnes sežere ten tvůj stát na své regulační úkoly 80% všeho co se tady vyprodukuje. A pokud sis nevšiml tak má stále málo a pořád chce daňové zatížení zvyšovat. Ten tvůj stát je obrovská nafouklá zdechlina, která za chvíli pšoukne a zbude jen obrovský smrad.
to Zelí: No však o tom celou tu dobu píšu ty hlavo vyduněná!
Pardon, já jsem regoval na nadkolegu.:-D
Pořád se oháníš USA. Když se ti jejich dotace tak líbí odstěhuj se tam.
Itálie poskytuje slevu na dani z auta prvních 5 let a 50% slevu na jeho pojištění; Švédsko zvýhodňuje nákup elektromobilu 40% nižší daňovou zátěží oproti koupi běžného vozidla, 5 let se neplatí spotřební daň a některá města umožňují bezplatné parkování atd. i v jiných zemích Evropy.
To ze to delaji vsichni jeste neznamena ze je to spravne
to Kevil: Itálie - socialismus, Švédsko - socialismus, co tam máš dál?
No zatím jsi svými názory moc nepřesvědčil... :-P Řekni stát, kde podle tebe není socialismus :-P
Čína :-D
Můžete napsat jeden důvod, proč by jako měly být elektromobily a hybridy nějakým způsobem dotovány a zvýhodňovány oproti jiným automobilům? Když už, tak si myslím, že by bylo mnohem smysluplnější dotovat nákup nového auta, ale ne těchto ekoaut. Osobně nevidím žádný důvod, proč by měl člověk s elektromobilem mít bezplatné parkování v centru nebo vyhrazený jízdní pruh. Moderní motory nesmrdí, nekouří a neprodukují tolik emisí, aby bylo nutné jim zakazovat vjezd a nějakým způsobem kvůli tomu podporovat elektriku, a jestli je v centrech měst někdy nedýchatelno, tak to určitě není kvůli autům, ale například blízkým fabrikám. viz ostrava...
Je vidět, že jsi asi nebyl nikde ve světě. Např. v USA běžně podporují jízdu klasických aut, která jsou obsazena 2 a více osobami přednostní jízdou v rychlých pruzích, tzv. HOV (High-occupancy vehicle lane) označených na vozovce znakem .
Moderní motory smrdí, kouří a produkují emise. Až ráno nastartujete auto, tak si stoupněte k výfuku a jestli nic neucítíte, tak doporučuji návštěvu lékaře. Emise zachycuje katalyzátor a ten aby správně fungoval musí mít správnou provozní teplotu, takže prvních pár minut je katalyzátor k ničemu a z auta jde pěkný smrad a jedy. Ty jedy z něj jdou i potom, jen v malé míře. Takže jestli někdo jezdí krátké trasy po městě (např. 3km do práce a odpoledne zpátky nebo cesta do obchoďáku), tak si smradem nezadá ani se starou 120kou.
A elektrárny, které "krmí" elektromobily srmdí a čoudí taky a trvale.
Jenže ty elektrárny smrdí a čoudí když dodávají elektřinu do rafinerie, pak kouří samotná rafinerie, pak ještě kamiony rozvážející benzín/naftu a nakonec i samotné automobily. Pokud by tedy čoudily jen elektrárny, tak by to znamenalo zlepšení.
Jenom nemyslící idiot si může myslet, že se zlepší smogová situace v Ostravě tím, že tam budou jezdit elektromobily na elektřinu vyrobenou v uhelné elektrárně v Ostravě-Třebovicích. Nikoliv situace bude ještě horší než teď. Jedině, že by postavili elektrárnu na hnědé uhlí v Praze a elektřinu posílali do Ostravy. Pak by se dusili pražáci a ostraváci by si jezdili v čistém vzdoušku v elektromobilech.
Zlepšil, sice jen nepatrně, ale zlepšil. Velký problém smogu (resp. jeden z problémů) v Ostravě je sajrajt "letící" z Polska.
Smogová situace by se samozřejmě zlepšila. Nekouřící auta + elektrárna vám opravdu přijde horší, než kouřící auta + elektrárna?
Ano. Misto tech nekouricich aut totiz bude o to vic kourit ta elektrarna
To je přece nesmysl.
Nesmysl by to byl jedine v pripade, ze by pro nabijeni tech elektromobilu nebylo treba zvysovat vyrobu proudu.
Ostrava je skvělý příklad - podle výzkumu je při smogové situaci v centru 35 % bordelu z kotlů v domácnostech, 30 % individuální doprava, 20 % "fabriky" + zbytek (hromadná doprava, centrální vytápění, neidentifikovatelné znečištění atd...)
Zapomnel jste dodat, ze ten bordel z aut je primarne z duvodu starych aut, neni to o tom, ze jezdi v dieselech benzinech a ne v elektrice, ale ze jezdi ve starych dieselech a starych benzinech. Zvyhodnovat ekomobil je nesmysl, kdyz uz tak zvyhodnovat nova auta, resp. znevyhodnovat ta stara. Pak se ovsem narazi na to, ze budete prosazovat neco, s cim nesouhlasi 80 % populace. A dostavate se k podstate a sice ze jakekoliv dotace jsou proste k nicemu. Lidem se to musi vyplatit samoé o sobe, jinak je to vyhazovani penez. Coz se samozrejme vi, dfotace jsou dobry politicky nastroj, s ekologii to nema vubec nic.
...tak nech daju dotaciu na male auta... mladsi budu v mestach aspon rozmyslat nad novym malym autom s nizkou spotrebou vs. stare vacsie auto s vysokou spotrebou,...
Tohle si za milion koupí snad jenom bursík na farmu plesnivých mozků (jinak MŽP).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.