Toyota Prius obdržela lehký facelift. Nyní přichází i s pohonem všech kol

Na autosalonu v Los Angeles se mimo jiné na stánku Toyoty předvedla i lehce modernizovaná verze Priusu. Známý hybrid dostane vůbec poprvé i pohon všech kol.

Když přehlédneme trochu pozměněný přední nárazník, světlomety a zadní svítilny, modernizace Priusu se týká hlavně nové techniky. Poprvé totiž Toyota začne nabízet Prius také s možností pohonu všech kol, jehož systém nazývá Hybrid AWD-i.

Pohon zadní nápravy je vyřešen dodatečným elektromotorem na zadní nápravě, který dále rozšiřuje standardní hybridní ústrojí s osmnáctistovkou pod kapotou. V závislosti na jízdních podmínkách se poté bude pohon zadní nápravy automaticky připojovat. Standardně zadní elektromotor pomůže při rozjezdech, ale také v případě detekce snížené trakce kol, a to až do rychlosti 70 km/h.

Z ohnivého pekla zachránil životy autem, ale úplně ho zničil. Teď dostal nové

Z ohnivého pekla zachránil životy autem, ale úplně ho zničil. Teď dostal nové

Toyota zmiňuje, že dodatečný elektromotor a jeho nově vyvinutá baterie nijak zvlášť nezmenší vnitřní prostor Priusu a objem kufru. Nového lithium-iontovového modulu se ostatně dočkala i standardní verze modelu s pohonem pouze přední nápravy. Více podrobností o vylepšeních ale automobilka zatím neuvádí.

Několik změn je k nalezení i v interiéru. Na palubní desce byla částečně změněna grafika přístrojového panelu, úpravou prošel volant, dotykový infotainment displej by měl nyní reagovat rychleji a také se zvětšila přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu. Ve standardní výbavě se nově objeví funkce automatického brzdění s detekcí chodců, asistent jízdy v pruhu, automatické stmívání dálkových světel a rovněž adaptivní tempomat.

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Od evropské specifikace Priusu se mohou některé změny lišit, zmiňovaného pohonu všech kol bychom se však měli dočkat i my na starém kontinentu. V Evropě se modernizovaný Prius oficiálně představí 18. ledna 2019 na autosalonu v Bruselu.    

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků