Toyota Prius obdržela lehký facelift. Nyní přichází i s pohonem všech kol

Na autosalonu v Los Angeles se mimo jiné na stánku Toyoty předvedla i lehce modernizovaná verze Priusu. Známý hybrid dostane vůbec poprvé i pohon všech kol.

Když přehlédneme trochu pozměněný přední nárazník, světlomety a zadní svítilny, modernizace Priusu se týká hlavně nové techniky. Poprvé totiž Toyota začne nabízet Prius také s možností pohonu všech kol, jehož systém nazývá Hybrid AWD-i.

Pohon zadní nápravy je vyřešen dodatečným elektromotorem na zadní nápravě, který dále rozšiřuje standardní hybridní ústrojí s osmnáctistovkou pod kapotou. V závislosti na jízdních podmínkách se poté bude pohon zadní nápravy automaticky připojovat. Standardně zadní elektromotor pomůže při rozjezdech, ale také v případě detekce snížené trakce kol, a to až do rychlosti 70 km/h.

Z ohnivého pekla zachránil životy autem, ale úplně ho zničil. Teď dostal nové

Z ohnivého pekla zachránil životy autem, ale úplně ho zničil. Teď dostal nové

Toyota zmiňuje, že dodatečný elektromotor a jeho nově vyvinutá baterie nijak zvlášť nezmenší vnitřní prostor Priusu a objem kufru. Nového lithium-iontovového modulu se ostatně dočkala i standardní verze modelu s pohonem pouze přední nápravy. Více podrobností o vylepšeních ale automobilka zatím neuvádí.

Několik změn je k nalezení i v interiéru. Na palubní desce byla částečně změněna grafika přístrojového panelu, úpravou prošel volant, dotykový infotainment displej by měl nyní reagovat rychleji a také se zvětšila přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu. Ve standardní výbavě se nově objeví funkce automatického brzdění s detekcí chodců, asistent jízdy v pruhu, automatické stmívání dálkových světel a rovněž adaptivní tempomat.

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Od evropské specifikace Priusu se mohou některé změny lišit, zmiňovaného pohonu všech kol bychom se však měli dočkat i my na starém kontinentu. V Evropě se modernizovaný Prius oficiálně představí 18. ledna 2019 na autosalonu v Bruselu.    

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mercedes-Benz EQV 300: Tichá plavba elektrickou hvězdnou lodí

Mercedes-Benz EQV 300

Elektrifikace proniká do všemožných sfér – auta, motorky, koloběžky, kola... I civilní dodávky. Pokud víte, k čemu budete tento elektrický minibus používat, odvede skvělou práci.

5.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
TEST Audi S3 Sportback TFSI (228 kW): Tak mi to teda nandej, bejby!

Audi S3 Sportback TFSI

Nové Audi S3 Sportback si toho nechá opravdu hodně líbit. Při pořádné náloži se ale vůbec netrápí, vlastně si to užívá.

2.  5.  2021 | Vladimír Kadera
První jízda s Renaultem Arkana TCe 140: Základ Clia nevadí. SUV-kupé stojí za to!

Renault Arkana TCe 140 EDC

Má stejný základ jako Renault Captur, nabídku tvoří pouze hybridní motory a je to nové SUV-kupé v kompaktním segmentu. Renault Arkana konečně dorazil do Česka a něco nám říká, že o něm ještě dost uslyšíme.

29.  4.  2021 | Jan Mička | 10 příspěvků