Toyota Prius obdržela lehký facelift. Nyní přichází i s pohonem všech kol

Na autosalonu v Los Angeles se mimo jiné na stánku Toyoty předvedla i lehce modernizovaná verze Priusu. Známý hybrid dostane vůbec poprvé i pohon všech kol.

Když přehlédneme trochu pozměněný přední nárazník, světlomety a zadní svítilny, modernizace Priusu se týká hlavně nové techniky. Poprvé totiž Toyota začne nabízet Prius také s možností pohonu všech kol, jehož systém nazývá Hybrid AWD-i.

Pohon zadní nápravy je vyřešen dodatečným elektromotorem na zadní nápravě, který dále rozšiřuje standardní hybridní ústrojí s osmnáctistovkou pod kapotou. V závislosti na jízdních podmínkách se poté bude pohon zadní nápravy automaticky připojovat. Standardně zadní elektromotor pomůže při rozjezdech, ale také v případě detekce snížené trakce kol, a to až do rychlosti 70 km/h.

Z ohnivého pekla zachránil životy autem, ale úplně ho zničil. Teď dostal nové

Z ohnivého pekla zachránil životy autem, ale úplně ho zničil. Teď dostal nové

Toyota zmiňuje, že dodatečný elektromotor a jeho nově vyvinutá baterie nijak zvlášť nezmenší vnitřní prostor Priusu a objem kufru. Nového lithium-iontovového modulu se ostatně dočkala i standardní verze modelu s pohonem pouze přední nápravy. Více podrobností o vylepšeních ale automobilka zatím neuvádí.

Několik změn je k nalezení i v interiéru. Na palubní desce byla částečně změněna grafika přístrojového panelu, úpravou prošel volant, dotykový infotainment displej by měl nyní reagovat rychleji a také se zvětšila přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu. Ve standardní výbavě se nově objeví funkce automatického brzdění s detekcí chodců, asistent jízdy v pruhu, automatické stmívání dálkových světel a rovněž adaptivní tempomat.

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Od evropské specifikace Priusu se mohou některé změny lišit, zmiňovaného pohonu všech kol bychom se však měli dočkat i my na starém kontinentu. V Evropě se modernizovaný Prius oficiálně představí 18. ledna 2019 na autosalonu v Bruselu.    

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 63 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků