Toyota Prius: Jsme zelení?

Prius je vůbec prvním sériově vyráběným automobilem s hybridním pohonem a je dobrým příkladem skloubení rodinného automobilu s ekologií
Toyota Prius: Jsme zelení?

Toyota Prius je 4 315 mm dlouhý tříprostorový sedan. Díky tomu, že karoserie je zpracována podle koncepte Cab-Forward, nabízí interiér velmi solidní prostor a navíc i při zachování velikosti zavazadlového prostoru o objemu necelých 400 litrů. Vzhledem k celkové délce je to hodnota více než zajímavá.

Prius je vůbec zvláštním automobilem. Kromě již popsané karoserii překvapí volič automatické převodovky umístěný pod volantem a velmi bohatá výbava. Nechybí v ní samočinná klimatizace, elektrické ovládání bočních oken nebo vnějších zpětných zrcátek.

To co dělá Toyotu Prius opravdu výjimečným automobilem, však najdeme pod kapotou. K pohonu se totiž využívá kombinace zážehové čtyřválce a elektromotoru. Zážehový čtyřválec má výkon 53 kW při 4 200 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 115 Nm při stejných otáčkách. Elektromotor nabízí největší výkon 33 kW a to v rozmezí od 1 040 do 5 600 ot./min.

Celý systém funguje tak, že zážehový motor pohání přední kola a pokud není využíván jeho plný výkon k jízdě je dobíjen akumulátor, který zásobuje elektromotor. Ten je dobíjen i samotným elektromotorem a to vždy při jízdě z kopce či brždění.

Prius zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,4 vteřiny a dokáže uhánět až 160 km/h. Za tyto nikterak oslnivé, i když odpovídající jízdní výkony si řekne v průměru o 5,1 litru benzínu.

Protože se v blízké době asi nepodaří vyrobit automobil čistě s elektrickým pohonem, který by splňoval nároky zákazníků, bude hybridní řešení jaké používá Prius, velmi dobrou alternativou pro všechny „zeleně“ smýšlející řidiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků