Toyota Prius: Jsme zelení?

Prius je vůbec prvním sériově vyráběným automobilem s hybridním pohonem a je dobrým příkladem skloubení rodinného automobilu s ekologií
Toyota Prius: Jsme zelení?

Toyota Prius je 4 315 mm dlouhý tříprostorový sedan. Díky tomu, že karoserie je zpracována podle koncepte Cab-Forward, nabízí interiér velmi solidní prostor a navíc i při zachování velikosti zavazadlového prostoru o objemu necelých 400 litrů. Vzhledem k celkové délce je to hodnota více než zajímavá.

Prius je vůbec zvláštním automobilem. Kromě již popsané karoserii překvapí volič automatické převodovky umístěný pod volantem a velmi bohatá výbava. Nechybí v ní samočinná klimatizace, elektrické ovládání bočních oken nebo vnějších zpětných zrcátek.

To co dělá Toyotu Prius opravdu výjimečným automobilem, však najdeme pod kapotou. K pohonu se totiž využívá kombinace zážehové čtyřválce a elektromotoru. Zážehový čtyřválec má výkon 53 kW při 4 200 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 115 Nm při stejných otáčkách. Elektromotor nabízí největší výkon 33 kW a to v rozmezí od 1 040 do 5 600 ot./min.

Celý systém funguje tak, že zážehový motor pohání přední kola a pokud není využíván jeho plný výkon k jízdě je dobíjen akumulátor, který zásobuje elektromotor. Ten je dobíjen i samotným elektromotorem a to vždy při jízdě z kopce či brždění.

Prius zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,4 vteřiny a dokáže uhánět až 160 km/h. Za tyto nikterak oslnivé, i když odpovídající jízdní výkony si řekne v průměru o 5,1 litru benzínu.

Protože se v blízké době asi nepodaří vyrobit automobil čistě s elektrickým pohonem, který by splňoval nároky zákazníků, bude hybridní řešení jaké používá Prius, velmi dobrou alternativou pro všechny „zeleně“ smýšlející řidiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků