Toyota Prius je podle Consumer Reports nejúspornější hybrid

Toyota Prius je podle Consumer Reports nejúspornější hybrid

Americký magazín Consumer Reports testoval novou generaci Toyoty Prius a ta se zapsala do tabulek jako nejúspornější hybrid všech dob, který kdy Consumer Reports testoval. Nový Prius dosáhl v testu průměrné spotřeby 4,52 litru na 100 km a překonal první generaci dvoumístné Hondy Insight, která držela rekord s hodnotou 4,61 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Prius dosáhl v nezávislém testu vůbec nejlepší spotřeby paliva mezi hybridy. Výsledná hodnota dokonce odpovídá udávané spotřebě v kombinovaném režimu

Nový Prius je ale navíc proti prvnímu Insightu plnohodnotné pětimístné auto s dostatečným zavazadlovým prostorem a moderní komfortní výbavou, uvádí Consumer Reports. Toyota Prius je také dynamicky schopnější než první Insight.

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

V tabulkách Consumer Reports lze sice najít údaje spotřeby 1,98 litru na 100 km u Tesly Roadster, ale to je pouze přepočet pro energii spotřebovanou elektromobilem. Jiný hybrid, Audi A3, sice uměl ve „správných“ podmínkách jezdit za 2,94 litru na 100 km, ale celkový průměr měl horší než Prius.

Při jízdě po dálnici pak Consumer Reports naměřil u Priusu spotřebu 3,98 litru na 100 km a to byl ještě lepší výsledek než s jakýmkoli dieselem, který kdy magazín testoval. To je poměrně zásadní údaj, protože právě diesely bývají obvykle v dálničním režimu úspornější než srovnatelné hybridy.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

V městském provozu dosáhli redaktoři amerického magazínu spotřeby 5,47 litru a to je proti minulé generaci Priusu výrazné zlepšení ze 7,35 litru na 100 km. Consumer Reports ale vedle spotřeby pochválil i lepší řízení, ovladatelnost, čitelnější brzdy a kvalitnější interiér. 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků