Toyota Prius je podle Consumer Reports nejúspornější hybrid

Toyota Prius je podle Consumer Reports nejúspornější hybrid

Americký magazín Consumer Reports testoval novou generaci Toyoty Prius a ta se zapsala do tabulek jako nejúspornější hybrid všech dob, který kdy Consumer Reports testoval. Nový Prius dosáhl v testu průměrné spotřeby 4,52 litru na 100 km a překonal první generaci dvoumístné Hondy Insight, která držela rekord s hodnotou 4,61 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Prius dosáhl v nezávislém testu vůbec nejlepší spotřeby paliva mezi hybridy. Výsledná hodnota dokonce odpovídá udávané spotřebě v kombinovaném režimu

Nový Prius je ale navíc proti prvnímu Insightu plnohodnotné pětimístné auto s dostatečným zavazadlovým prostorem a moderní komfortní výbavou, uvádí Consumer Reports. Toyota Prius je také dynamicky schopnější než první Insight.

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

V tabulkách Consumer Reports lze sice najít údaje spotřeby 1,98 litru na 100 km u Tesly Roadster, ale to je pouze přepočet pro energii spotřebovanou elektromobilem. Jiný hybrid, Audi A3, sice uměl ve „správných“ podmínkách jezdit za 2,94 litru na 100 km, ale celkový průměr měl horší než Prius.

Při jízdě po dálnici pak Consumer Reports naměřil u Priusu spotřebu 3,98 litru na 100 km a to byl ještě lepší výsledek než s jakýmkoli dieselem, který kdy magazín testoval. To je poměrně zásadní údaj, protože právě diesely bývají obvykle v dálničním režimu úspornější než srovnatelné hybridy.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

V městském provozu dosáhli redaktoři amerického magazínu spotřeby 5,47 litru a to je proti minulé generaci Priusu výrazné zlepšení ze 7,35 litru na 100 km. Consumer Reports ale vedle spotřeby pochválil i lepší řízení, ovladatelnost, čitelnější brzdy a kvalitnější interiér. 

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků