Toyota Prius je podle Consumer Reports nejúspornější hybrid

Evropský Prius má podle normy NEDC spotřebu 3,6 litru na 100 km, podle americké normy 4,5 litru na 100 km.

Americký magazín Consumer Reports testoval novou generaci Toyoty Prius a ta se zapsala do tabulek jako nejúspornější hybrid všech dob, který kdy Consumer Reports testoval. Nový Prius dosáhl v testu průměrné spotřeby 4,52 litru na 100 km a překonal první generaci dvoumístné Hondy Insight, která držela rekord s hodnotou 4,61 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Prius dosáhl v nezávislém testu vůbec nejlepší spotřeby paliva mezi hybridy. Výsledná hodnota dokonce odpovídá udávané spotřebě v kombinovaném režimu

Nový Prius je ale navíc proti prvnímu Insightu plnohodnotné pětimístné auto s dostatečným zavazadlovým prostorem a moderní komfortní výbavou, uvádí Consumer Reports. Toyota Prius je také dynamicky schopnější než první Insight.

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

V tabulkách Consumer Reports lze sice najít údaje spotřeby 1,98 litru na 100 km u Tesly Roadster, ale to je pouze přepočet pro energii spotřebovanou elektromobilem. Jiný hybrid, Audi A3, sice uměl ve „správných“ podmínkách jezdit za 2,94 litru na 100 km, ale celkový průměr měl horší než Prius.

Při jízdě po dálnici pak Consumer Reports naměřil u Priusu spotřebu 3,98 litru na 100 km a to byl ještě lepší výsledek než s jakýmkoli dieselem, který kdy magazín testoval. To je poměrně zásadní údaj, protože právě diesely bývají obvykle v dálničním režimu úspornější než srovnatelné hybridy.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

V městském provozu dosáhli redaktoři amerického magazínu spotřeby 5,47 litru a to je proti minulé generaci Priusu výrazné zlepšení ze 7,35 litru na 100 km. Consumer Reports ale vedle spotřeby pochválil i lepší řízení, ovladatelnost, čitelnější brzdy a kvalitnější interiér. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků