Toyota Prius je podle Consumer Reports nejúspornější hybrid

Toyota Prius je podle Consumer Reports nejúspornější hybrid

Americký magazín Consumer Reports testoval novou generaci Toyoty Prius a ta se zapsala do tabulek jako nejúspornější hybrid všech dob, který kdy Consumer Reports testoval. Nový Prius dosáhl v testu průměrné spotřeby 4,52 litru na 100 km a překonal první generaci dvoumístné Hondy Insight, která držela rekord s hodnotou 4,61 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Prius dosáhl v nezávislém testu vůbec nejlepší spotřeby paliva mezi hybridy. Výsledná hodnota dokonce odpovídá udávané spotřebě v kombinovaném režimu

Nový Prius je ale navíc proti prvnímu Insightu plnohodnotné pětimístné auto s dostatečným zavazadlovým prostorem a moderní komfortní výbavou, uvádí Consumer Reports. Toyota Prius je také dynamicky schopnější než první Insight.

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

V tabulkách Consumer Reports lze sice najít údaje spotřeby 1,98 litru na 100 km u Tesly Roadster, ale to je pouze přepočet pro energii spotřebovanou elektromobilem. Jiný hybrid, Audi A3, sice uměl ve „správných“ podmínkách jezdit za 2,94 litru na 100 km, ale celkový průměr měl horší než Prius.

Při jízdě po dálnici pak Consumer Reports naměřil u Priusu spotřebu 3,98 litru na 100 km a to byl ještě lepší výsledek než s jakýmkoli dieselem, který kdy magazín testoval. To je poměrně zásadní údaj, protože právě diesely bývají obvykle v dálničním režimu úspornější než srovnatelné hybridy.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

V městském provozu dosáhli redaktoři amerického magazínu spotřeby 5,47 litru a to je proti minulé generaci Priusu výrazné zlepšení ze 7,35 litru na 100 km. Consumer Reports ale vedle spotřeby pochválil i lepší řízení, ovladatelnost, čitelnější brzdy a kvalitnější interiér. 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků