Toyota Prius: hybrid s nízkou spotřebou (velký test)

George_Couser  |  26. 04. 2005 00:02

Tak jsem se konecne dockal Napred prectu a az pak jdu spat

Odpovědět  |   | 
nocni dříč  |  26. 04. 2005 00:23

recenze celkem povedena,trvalo to celkem dlouho nez byla otestovana tato technicka lahuudka,ten vyhled vzad je docela dost udesny,osobne sem to necekal,ikdyz.. Video jako u megatestu 3 bavora nebylo natoceno?tam bylo skvele a tak sem se tesil ze si poslechnu motor tohoto voziku a ono nic

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 00:27

V době, kdy test probíhal, počasí natočení rozumného videa bohužel nedovolilo. I obyčejné hodinové focení jsem nakonec odstonal.

Odpovědět  |   | 
Roman Daněk  |  26. 04. 2005 09:12

Jak píše Petr, při focení a testování auta byla velká zima, ten zakuklenec u víka zavazadlového prostoru jsem ja a jen díky dobré zimní bundě jsem neonemocněl jako on.
 
Jinak Prius má pár opravdu dobrých vychytávek, v první řadě jízda jen na elektromotor, který není téměř slyšet  = auto nastartujete a na displeji vidíte jen Ready. Dalším dobrým prvkem je přehledný a velký dotykový displej. Prius je zkrátka po technologické stránce kus napřed a holt je za to nutné zaplatit.

Odpovědět  |   | 
nocni dříč  |  26. 04. 2005 15:17

no koukal sem ze u toho kufru je pekne zabambulany clovicek.. 

Odpovědět  |   | 
Gusspacho  |  26. 04. 2005 00:38

Omlouvam se pokud jsem to v testu prehledl, ale jak je na tom Prius ve zkychlenich? Pokud bych pouze secetl tocive momenty, tak by mi vychazelo hodne pruzne auto, pokud elektro ve vyssich rychlostech nebezi pak nic moc. Jak se tedy auto chova? Diky G

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 00:43

Je to uvedeno v článku, stovka za 10,3 s, 60-100 km/h za 6,5 s a 80-120 km/h za 8,2 s.

Odpovědět  |   | 
Nespavec  |  26. 04. 2005 03:14

Tak jsem si pěkně přečetl celou recenzi. Líbí se mi ta pasáž o životnosti baterií a záruce na ně. A docela mě i zajímalo, jaký že je ten elektrický motor. Synchronní motor s permanentními magnety a 50kW? No nic. Asi nějaký překlep. A ono ne.Je to pravda!
Ještě když jsem chodil do vzdělávacího ústavu učili nás, že synchronní motor má konstantní otáčky a nedokáže se sám od sebe do nich roztočit. Jenže v té době ještě technologie IGBT a jiné byly pouze v laboratořích a v praxi zcela vyjímečně. Jak jsem se po asi hodinovém brouzdání na internetu dozvěděl, bude s největší pravděpodobností v Priusu osazen tzv. "ventilový motor".
Tady je popis funkce:
"VENTILOVÝ MOTOR

Ventilový motor je synchronní motor napájený z trojfázového polovodičového měniče kmitočtu (střídače), řízeného čidlem polohy.

Když se osa rotorového magnetického pole blíží k ose statorového pole, dá čidlo polohy impuls k přepnutí napájení na další dvě fáze, statorové pole skočí o úhel 60o a rotor pokračuje v pohybu.

Řízení rychlosti se provádí řízením předstihu skoku statorového pole, čímž se současně zvyšuje (snižuje) kmitočet výstupního napětí střídače."

Zdroj: http://www.lss.fd.cvut.cz/documents.php?UDoc=25&PHPSESSID=d46e6a8c672973c415e37 8220232d83a
Oproti asynchronním třífázovým motorům ( trolejbusy) má tento vyšší účinnost a nižší ztráty. O něco dráž zase vyjde jeho výroba.
Tolik k elektřině ( aby tu nebyly jen benzín, nafta a LPG)
Z dosažené spotřeby benzínu dvakrát nejásám. Když ale vezmu v úvahu, že se jedná o první opravdu sériovou výrobu auta s hybridním pohonem, můžeme se těšit, co se bude vyrábět za pět nebo deset let. V tomto voze vidím jen průkopníka. Pořídit si auto za milion ( za účelem úspory paliva a životního prostředí) a pak jezdit za 6,5l mi nepřijde jako výhra. Emise jsou sice poloviční než EURO4, i tak by to chtělo ještě vylepšit. Zatím bych to viděl spíš na fandovstí, nabitou kešeň a obrovskou lásku k přírodě.
Přeji pěkný den.


 

Odpovědět  |   | 
Myshak  |  26. 04. 2005 08:53

Ono je to s tou spotřebou a ochranou přírody trošku komplikovanější. Např. na www.periskop.cz byl test, kdy autor dosáhl spotřeby 3,9 l/100 km. Opravdu asi jde o to "naučit" se s tím jezdit. Každopádně - auto je "ekologické" i z jiných ohledů - co se týče emisí CO2, dosahuje Prius zhruba o třetinu nižších emisí než podobně výkonné automobily (což znamená ročně ca o tunu méně emisí!!!); má mnohem nižší emise NOx než srovnatelně výkonné dieselové motory; narozdíl od dieselů nemá žádné emise pevných částic (sazí); na výrobu jsou použité recyklovatelné materiály atd. atd.Já vím, spotřeba je spotřeba a na tu asi nejvíce lidí kouká Je totiž velká škoda, že všechny výše uvedené věci nejsou zohledněny v daňových úlevách či jiných cenových zvýhodněních jako je tomu např. ve Velké Británii. Doufejme ale, že se zvyšujícím se počtem aut s hybridním pohonem dojde ke změně...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 09:04

Ještě bych dodal, že velkou výhodou Priusu je velký akustický klid, zejména ve městě je v autě neskutečné ticho, to se musí zažít. Když stojíte na křižovatce, necítíte vibrace, neslyšíte motor. Vážně skvělé.

Odpovědět  |   | 
kruch  |  26. 04. 2005 10:34

Stat na krizovatce a necitit vibrace motoru, asi by me to ze zacatku znervoznovalo

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  26. 04. 2005 18:08

Na to nepotřebuju Prius, to mám u V8 taky (pravda, ne za 5l/100

Odpovědět  |   | 
puck  |  27. 04. 2005 08:19

staci menej jazdit traktorom TDI

Odpovědět  |   | 
JardaBar  |  26. 04. 2005 09:58

Myslim že klidnou jízdou po Praze asi 5,5 l. Takže jde jezdit spořivě, jen to umět :o). Je to skvělý auto, kdybych na něj měl, jdu si ho koupit. :) V tomhle autě si snad každý musí připadat jako v autě budoucnosti, když jsem přestoupil do Hondy CRV, byl to zvláštní pocit, jako kdybych se vrátil o 10 let zpátky :o).

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 10:07

Právě ve městě se projeví největší výhoda hybridu, motor v nízkých otáčkách a pří stání neběží, vše "hlídá" elektromotor. Hodně ale záleží na tom, jak se řidič prudce rozjíždí - čím je rozjezd pomalejší, tím později se spalovací motor přidá a tím je větší úspora paliva.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  27. 04. 2005 10:20

Clovece nestastna co to placate? Jake emise C02? Ty vase takzvane emise CO2 maji by naopak co NEJVYSSI, tedy pokud to neni anihilacni motor.

Odpovědět  |   | 
Myshak  |  29. 04. 2005 11:57

Upřímně, tomuhle příspěvku nerozumím...

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  02. 06. 2005 14:15

No ono de o to ze pokud spalujeme palivo na bazi uhliku vznika jedovaty CO a neskodny CO2 a pokud chceme aby jedovatyho CO bylo co nejmin, musime zaridit aby vzniklo pokud mozno co nejvic CO2.

Odpovědět  |   | 
fahrer  |  26. 04. 2005 09:54

Jaká je záruka na baterie v ČR? Kolik stojí výměna baterií? K ekologičnosti: kolik emisí se vyprodukuje při výrobě těchto baterií? Nebude náhodou výroba a následná recyklace baterií stejně emisně náročná jako emise při provozu ušetřené? Jak dobře fungovalo topení? Myslím, že v mrazu musí benz. motor běžet neustále. Kapacita baterek v zimním provozu asi taky nebude nic moc.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 16:12

Ohledně záruky zatím čekám na odpověď z Toyoty...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  28. 04. 2005 20:26

Toyota odpovídá: Na Prius je záruka 3 roky nebo 100 000 km. Na hybridní pohon jako celek vč. baterie je  záruka 8 let nebo 160 000 km.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  22. 01. 2008 20:15

Výměna celé sady baterií i s prací stojí prý skoro 100000 Kč.
Ale při poruše asi stačí vyměnit jen vadný článek.
Do 8 let by toto mělo být bez finančních starostí, ovšem až si někdo koupí ojetý osmiletý ... tak aby se bál, "kdy to přijde" ..

Odpovědět  |   | 
dixie  |  26. 04. 2005 10:22

zajimalo by me to jak je to stema bateriema kdyz jsou pouzity ni-mh treba pri tech -5 pokud nechat autovenku musej bej uplne vymrzli a tudis bez kapacity navic s tou zivotnosti mi to pripada nejaky moc optimisticky ... vyrobci rikaj teoretickejch 1000 nabijecich cyklu v raxi spise dosazitelnejch 500 a kdyz je prius prubezne porad dobiji tak by me zajimalo jak budou vypadat treba po 2 letech jezdeni ....

Odpovědět  |   | 
Peter  |  26. 04. 2005 10:48

Ono to s tymi bateriami v podstate zavisi len od vyrobnej technologie a ceny. Baterie, ktore pouzivaju v satelitoch, su tiez nejake baterie na baze nikla (NiCd, NiMH, pripadne nieco specialne), a tie vydrzia az 70 tisic nabijacich cyklov. Bezne baterie do mobilov podla mna zdaleka nie su vyrabane prilis kvalitne, tam sa setri na cene.

Odpovědět  |   | 
Wupi  |  26. 04. 2005 13:50

Chlapci takze ohledne baterii a vybijecich cyklu je nutne vedet jak je budete pouzivat. Mezinarodni standart je 80% (DoD) cili 80% stavu vybiti - v tomhle parametru maji soucasne baterie at NiMh nebo NiCd (ktere se v podstate kvuli sve nebezpecnosti na trhu krome Fr moc neuchytili) maji cca 500-1500cyklu kdyz ale budete vybijet jen na 50% bude to cca 3x vice cyklu -> tyhle udaje zverejnuje kazdy vyrobce baterek ke kazde technologii zvlast..

Jinak pardon, ale auto za 800-1000K muze na ulici v zime dlouhodobe parkovat jen magor!

Odpovědět  |   | 
Jeniik  |  26. 04. 2005 11:06

Cituji: Když zastavíte na křižovatce, běží elektromotor, který pohání klimatizaci, rádio atd.

Co je na radiu mechanickeho, ze musi byt pohaneno elektromotorem? Klimatizace neni elektricka?

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 12:09

Elektromotor vyrábí el. energii pro běh všech elektrických zařízení na palubě.

Odpovědět  |   | 
Veverak  |  26. 04. 2005 12:29

Neni to uchylny? Vzdyt tam musi bejt obrovsky ztraty ...

Odpovědět  |   | 
rmira  |  26. 04. 2005 12:45

Chápu, že elektromotor pohání třeba klimatizaci, která může fungovat i jako topení, ale přece rádio není napájeno generátorem, kterým otáčí ten elektromotor? nebo má auto ještě klasický okruh 12V? (alternátor+akumulátor)

Odpovědět  |   | 
Myshak  |  26. 04. 2005 16:30

Samozřejmě že auto má i klasickou 12V baterii, která pohání např. světla, rádio apod.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 17:28

Ano, má dva akumulátory.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 12:46

Toyotě jde o to, aby při stání na křižovatce neběžel spalovací motor kvůli emisím.

Odpovědět  |   | 
Jarek  |  26. 04. 2005 13:06

Tím chcete říct, že elektromotor točí alternátorem a ten vyrábí elektrickou energii pro 12V palubní síť? Nebylo by to trochu úchylné? Proč by tam cpali drahý a těžký alternátor, když 12V můžu vyrobit levným polovodičovým měničem s mnohem vyšší účinností?

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 16:13

Bohužel se mi nepodařilo zjistit, jak přesně to funguje, ale elektromotor se zcela jistě stará o klimu. Na každý pád když stojíte na křižovatce, spalovací motor je vypnutý; ovšem jen v případě, že má akumulátor dostatečnou kapacitu a současně je spalovací motor dostatečně zahřátý.

Odpovědět  |   | 
Myshak  |  26. 04. 2005 16:32

Klimatizace má elektrický kompresor, který energii čerpá z "velké" baterie. Ostatní (světla, rádio apod.) jsou napojeny na standardní 12V baterii.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 16:40

Je to zvláštní, protože klimatizace jela vždy jen v případě, že byl "nahozen" motor, nikdy ne bez něj.

Odpovědět  |   | 
Standa  |  27. 04. 2005 00:42

Konkurence (auto.cz) píše:

"Větší Elektromotor pohání kola nového Priusu resp. regeneruje pohybovou energii automobilu při brzdění zpět v elektrickou energii. Druhý, menší elektrický stroj-generátor- produkuje elektrickou energii ze spalovacího motoru a pracuje současně také jako startér."

a v následující článku:

"Další primátem Toyoty Prius je první sériová plně elektrická klimatizační jednotka. Její kompresor již není poháněn převodem od spalovacího motoru, ale elektromotorem. Klimatizace tedy běží nezávisle na činnosti spalovacího motoru (která je u této Toyoty přirozeně velmi nepravidelná)."

Tím elektromotorem asi nemysleli trakční motor. Som z toho volaký zmeťený.

Odpovědět  |   | 
Jeniik  |  27. 04. 2005 13:54

S tou elektrickou klimou je to hovadina, preci i klima ve skodovkach ma elektricky kompresor, ne?

Odpovědět  |   | 
Swift 2003  |  27. 04. 2005 16:12

Kdepak, jednak alternátor na to zdaleka nemá a navíc proč by měl být v autě další elektromotor k pohonu klimy? V každém autě s klimou ja kompresor poháněn přímo od motoru.

Odpovědět  |   | 
Myshak  |  29. 04. 2005 12:01

Kompresor v Priusu NENÍ závislý na běhu elektromotoru hybridního systému... invertor mu posílá energii - při jízdě např. z elektromotoru hybridního systému, při stání z baterie...

Odpovědět  |   | 
Wupi  |  26. 04. 2005 14:06

Jsem celkem prekvapen, ze autori clanku nezduraznili problemy ceny na cz trhu!
Jak jsem zjistil tak nejen v USA kde stoji temre 1/2, ale i v rade zemi EU je na toto vozidlo mozna uplatnit radu slev od prime dotace pri nakupu az po ulevu na ruznych
poplatcich apod. Jednou se zastupce Toyoty u nas nechal slyset, ze kdyz
zadal o podporu u ministra Simonovskeho tak mu ten debilek rekl, ze on preci nebude
protezovat jednu konkretni znacku! To je vysmech hlavne ze vlada podepsala x smluv a prohlaseni o podpore zivotnimu prostredi setrnych technologii vcetne individualni dopravy..

Plugin hybrid> Co se ted pripravuje v USA je velice zajima myslenka kdy si poridite kit kterym zvetsite dojezd na ciste bateriovy provoz. Cili vetsinu dne po meste to funguje jako cisty elektromobil, ale porad je tu moznost na delsi trasy mit ten spalovaci motor v zaloze. Daimler to myslim uz taky bude davat do nejakeho modelu.

Jinak hybrid vzniknul predevsim jako preklenovaci technologie mezi spalovacim motorem a 100% elektromobilem ktery byl jen pro mesto nebo jen tak max. 100km po dalnici - dneska uz technologie pokrocila natolik, ze je mozne vyrabet seriove elektromobily s dlouhym dojezdem a stejnou dynamikou jako bezne auta. Ve velice kratke dobe na ne prejdou i Francouzi (PSA) asi jedina velka automobilka co dela seriove elkromobily, Cinani taky maji v tomhle prulom a stavi automobilky jen na elektromobily..

Odpovědět  |   | 
jirka  |  26. 04. 2005 14:16

Vy byste možná uvítal jiné ztvárnění karoserie. Jenže tvar vozu prius nebyl stavěn pro originalitu, nýbrž funkční vlastnosti. Tvar odpovídá požadavku na minimální Cx vozu. Pokud ovšem víte co tento symbol znamená. Pokud sledujete motorismus delší dobu, tak jistě víte, že předchozí generace priusu byla s karoserií sedan. A pravděpodobně hodně chytrých hlav v toyotě se tímto zabývalo.

Doufám, že si před příštími testy nastudujete fakta, abyste mohl poskytovat objektivní informace.

pa, jirka

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 15:02

Ale já jsem přece uváděl, že má Prius mimořádně nízké Cx, a sice 0,26... Jinak je hezké, že se výrobce snaží udělat karoserii s co nejlepším Cx, ale když to natolik vadí výhledu vzad, je to na pováženou.

Odpovědět  |   | 
Tomas  |  26. 04. 2005 15:54

Vami testovany vuz nemel parkovaciho asistenta? Jezdil jsem Priusem v Japonsku uz pred rokem, a vuz mel vzadu malou CCD kameru. Pri couvani se hlavni displej prepnul a ukazoval pomerne kvalitni obraz z kamery...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 16:16

Bohužel, skutečně by se hodil.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  26. 04. 2005 19:28

Vím naprosto přesně jaký je u vozu Prius výhled vzad. Již jsem absolvoval neklik cest, ve městě i mimo něj a mohu říci že jsem podobným problémem netrpěl. To auto má mj. také dvě rozměrná vnější zpětná zrcátka, ve kterých není problém sledovat situaci za vozem. Přiznávám, že spoustu lidí podle zrcátek vůbec couvat neumí, ale parkovací asistent u auta v hodnotě 809.900,- v ceně řádově 10.000,- Kč myslím není problém dokoupit. Více bych u toho vozu hodnotil myšlenku. A halvně je v tom autě uplně super svezení.

zdravím Jirka

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 21:03

Ano, svezení je super. Je to velmi specifické a zajímavé auto.

Odpovědět  |   | 
Standa  |  26. 04. 2005 21:24

Dobrá aerodynamika je sice důležitá věc, ale dobrý výhled z auta je mnohem důležitější.

Odpovědět  |   | 
Rx Dx  |  26. 04. 2005 14:38

O co vlastne jde? Vzdyt s timhle napadem toyota neni vubec prvni. Pamatuju si, ze takovyhle clanek jsem cetl uz pred nekolika rokama o modelu Honda CIVIC a pamatuju si i cenu, ktera se mela na nasem trhu pohybovat o kolo 850 tisic. Presne tam bylo popisovano stejne, ze spalovaci motor se vypne kdyz stojite na krizovatce atd...
Jak muzou radoby odbornici z autorevue o tom nevedet? Nebo tam pisou sami paka?

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 15:09

Vozů s hybridním pohonem je na trhu více, zejména americkém více, ale vám uváděný Civic podle mých informací nedokáže jet pouze na elektromotor; vždy jen v kombinaci se spalovacím motorem. Zcela jist si tím úplně nejsem, ale zatím jsem nenašel info, které by ukazovalo, že to Civic umí.

Odpovědět  |   | 
Myshak  |  26. 04. 2005 16:35

Přesně jak uvádíte - tohle je hlavní rozdíl mezi Priusem a Hondou Civic - zatímco Prius může jet jen a jen na elektromotor (sice omezeně, ale může), Honda to nedokáže a elektromotor působí vždy jen jako podpora spalovacího motoru.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  26. 04. 2005 15:56

Tak nějak nechápu, proč bych si měl takové auto kupovat. Design je fakt odpuzující
a cena šílená. Auto je napěchované elektronikou a super technologiemi, které přináší
spotřebu horší než většina obyčejných dieselů. To že se auto nechvěje na semaforech
si užiju i v tramvaji a zvuk motoru by mi spíš v autě chyběl než že bych vítal úplné ticho.
Toyota Prius je podle mě pouze marketingový tah Toyoty, jak upozornit na značku svou
vyjímečností. Ekologická náročnost na výrobu tohoto modelu bezesporu zastíní běžné
automobily a, toť můj osobní názor, větší budoucnost spatřuji ve vodíku než v tomto
nákladném pokusu...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 16:18

Prius je ideální pro americký trh, kde se nafta v osobních autech "nepěstuje". Proto se tam prodává hned několik hybridních vozů. Kdyby alespoň česká vláda zajistila pro ekologické vozy např. nižší silniční daň, či speciální slevu při koupi apod...

Odpovědět  |   | 
Myshak  |  26. 04. 2005 16:49

Uznávám, že na první pohled se hodnoty spotřeby paliva zdají být vysoké. Každopádně - Toyota Prius nebyla stavěna primárně pro dosažení co nejnižší spotřeby, ale co nejnižších emisí (a to nejen CO2, ale i dalších jako NOx, CO, pevné částice apod. jak píšu v jednom z dřívějších příspěvků). To ji dělá unikátním automobilem a je daleko před veškerou konkurencí. Musíte si uvědomit, že někdy v roce 2007 či 2008 (nebo dříve? teď nevím) vstoupí v platnost normy Euro V a automobilky se dostanou do velkých problémů... Co se týče ekologické náročnosti výroby, vůz na tom určitě není mnohonásobně hůř a při součtu ekologické náročnosti výroby a provozu je daleko před ostatními. Jinak samozřejmě souhlasím - je škoda, že u nás neexistuje žádné zvýhodnění takovýchto vozů, které by Prius (či jiný podobný vůz, až přijde) nějakým způsobem dostalo do nákupního košíku více lidí. To by se pak u magistrály mnohem líp dýchalo, kdyby tam jezdila jen auta s hybridním pohonem...
Každopádně souhlasím - vodík je budoucnost a tohle je jen mezikrok, na druhou stranu se obávám, že do vodíkové budoucnosti je ještě daleko a proto si myslím, že každý pokus, který alespoň trochu pomůže, je dobrý...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 17:30

Bohužel vodík zatím vyrábíme poměrně neekologicky...

Odpovědět  |   | 
Wupi  |  26. 04. 2005 18:06

Presne tak, konecne se probudte s iluzi o vodikovem pohonu to je fantasmagorie. Tlaci to predevsim ropne spolecnosti aby nadale mohli udrzovat soucasny centralizovany model dodavky pohonnych hmot.

Nevyhody vodikoveho pohonu:
1. Vyroba paliva v dostatecnem mnozstvi je draha a neekologicka (extremni vyjimky existuji - geotermalni Island)
2. Membrany pro vykon osobaku kolem 60-100kw stoji $100k to nezlevni ani masova vyroba!
3. Skladovat vodik pro dlouhy dojezd je problem vyzaduje to bud vodik kapalny nebo pod velkym tlakem - vse je drahe, nebezpecne.. Pripadne kratsi dojezd zas nebudou ochotni zkousnout konzumenti
..
.

Uz dnes je mnohem vyhodnejsi hybrid s dieselem na rostlinny olej nebo 100% elektromobil apod. ale to by si zas par hajzlu nevydelalo ze..

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 04. 2005 18:28

Vodíkové nádrže jsou už dnes stejně bezpečné jako benzínové, ale je tu mnoho věcí, které je nutno dořešit...

Odpovědět  |   | 
Wupi  |  26. 04. 2005 18:53

Pane Broza, ja se nebudu prit proste cela ta vodikova sarada co ma byt udajne jiz za rohem moc duvery nevzbuzuje. Ohledne nadrzi vite co to je 100kw energie stlacit do par lahvi vodiku? Tady mate fundovane popsane veskere soucasne technicke a ekonomicke limity zavadeni vodikovych aut v masovem mertiku (je to na vice stranach):
Jinak bych Vas rad pozadal zda by slo rozsirit tento clanek porovnanim statni podpory Priusu v EU a u nas..

http://www.forbes.com/business/manufacturing/forbes/2005/0425/078.html

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 04. 2005 09:16

Myslim, ze jsou i jine cesty, nez vodik - prave se v USA zacina prodavat Honda Civic, jezdici na zemni plyn. V cene je "tankovaci" kit, ktery umoznuje auto "natankovat" doma - proste zarizeni pripojis na rozvod plynu a za 8 hodin mas nadrz plnou. Problemy:
- relativne maly dojezd (je to ale mysleno do mesta, takze v tomto bych problem nevidel - v USA na delsi cestu Civikem stejne nikdo nejezdi, u nas by to ale problem byl)
- dlouha doba tankovani (to je ale problem jen v pripade, ze auto "nelezi" pres noc v garazi, navic ji odstranuji cerpaci stanice se stlacenym plynem, ktere se pomalu objevuji)
- auto vcetne tankovaciho zarizeni stoji pomerne dost penez
Vyhody:
- zemni plyn je odpadem pri zpracovani ropy (duvod, proc tak "pekne" rafinerky v noci plapolaji)
- nic-moc to nestoji (myslim provoz)
- lepsi emise nez bezny spalovaci motor
- auto sice stoji vic penez, ale je na nej mozno uplatnit danovou ulevu ve vysi 2000 USD.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  27. 04. 2005 10:37

Když auto musí tankovat osm hodin, jestli pak není lepší přímo elektromobil, který se dobíjí také přes noc a na pár cest do města elektřina vystačí. Dojezdy se pohybují od 200 do 400 km, což není málo. Docela dobře si dokážu představit, že mám klasické auto na cestu mimo město a do města prdítko ála Smart na elektřinu.

Odpovědět  |   | 
Wupi  |  27. 04. 2005 13:29

Proc prditko? Elektromobily jsou dnes k mani i jako dragstery, silnicni sportak nebo dodavka je to jen otazka posledni technologie (lithium ion nebo polymer baterky) a penez..

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  27. 04. 2005 13:56

Do města přece nepojedu s dragsterem...

Odpovědět  |   | 
Sat  |  11. 05. 2006 17:05

dragstery, silnicni sportaky nebo dodavky... zase to tolik nepřehánějte  

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  27. 04. 2005 10:25

... a zase popularni "emise CO2", tedy ja dneska fakt trpim. Kdyz uz chcete psat chemicke vzorce, tak si zjistete neco kolem. Snizovani "emisi CO2" je logicky NESMYSL, prectete si priste ucebnici chemie pro zakladni skoly.

Odpovědět  |   | 
Myshak  |  29. 04. 2005 12:02

prosím vysvětlete...

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  01. 05. 2005 22:51

Princip je v tom, ze ucelem optimalizace spalovaciho motoru je mit co nejvice CO2, protoze to znamena ze dochazi k uplnemu spaleni (konecnym produktem oxidace uhlovodiku je voda a CO2), tudiz mate zcela "cisty" motor. Tudiz nema smysl mluvit o snizovani emisi CO2 v souvislosti s ekologii motoru, naopak neni problem vyrobit motor s nizkymi emisemi CO2, ale pak zadusi sire okoli. Jediny zpusob jak lze snizit tudiz ekologicky emise CO2 je snizit spotrebu paliva. Tudiz mluvit o tom, ze Prius nema za ucel co nejnizsi spotrebu, ale minimalizovat emise CO2 je proste nesmyslne tvrzeni.

Odpovědět  |   | 
yyyyy  |  04. 05. 2005 09:56

CO a sadze su u moderneho benzinoveho motora minimalne, takze spotreba paliva zodpoveda priamo produkcii CO2 ... to ze sa udava CO2 je dobre len na to aby sa dala porovnavat ekelogicka zataz prostredia (sklenikovy efekt) fosilnymi palivami bez ohladu na to aky druh paliva sa spaluje - je totiz rozdiel ci sa pali benzin, nafta alebo plyn. cize ked spalim liter benzinu, vyprodukujem menej CO2 ako ked splaim liter nafty ... v kazdom pripade mas pravdu ze CO2 nie je sledovana skodliva emisia - to su CO, NOx, tuhe castice (sadze) a nespalene uhlovodiky (vecsinou karcinogeny)

Odpovědět  |   | 
Pajosh  |  19. 02. 2009 22:17

Na hybridní auta se neplatí silniční daň.

Odpovědět  |   | 
Taranakki  |  26. 04. 2005 21:08

Neco palit je vzdy ta nejhorsi mozna technogie vyroby energie. Vyteznost je zcela minimalni, rozdil mezi palenim benzinu a vodiku je jen v tom, ze ma nesrovnatelne emise. Koncepce motoru na vodik je analogicka jako u benzinoveho nebo naftoveho, jen se lisi palivo - nic noveho pod sluncem.

Odpovědět  |   | 
HAE  |  27. 04. 2005 02:27

Hlavní proud ve vývoji vodíkových pohonů používá palivové články, kde se vodík nespaluje, Chytrolíne.

Odpovědět  |   | 
ethan  |  27. 04. 2005 07:30

> palivové články, kde se vodík nespaluje
)))
a co se tam s tim vodikem teda deje?? normalne oxiduje (coz je vlastne spalovani...)
viz. http://www.energ.cz/index.phtml?polozka=19

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  27. 04. 2005 08:45

Autor příspěvku měl asi na mysli, že se vodík nespaluje přímo v motoru. Mimochodem např. BMW jde právě cestou spalování vodíku, nikoliv cestou palivových článků...

Odpovědět  |   | 
Taranakki  |  27. 04. 2005 08:55

No prave.

Odpovědět  |   | 
HAE  |  28. 04. 2005 19:55

To by bylo hoření aji rezavění. Chytrolíne.

Odpovědět  |   | 
HAE  |  28. 04. 2005 20:16

Autor příspěvku měl na mysli, že v palivovém článku probíhá elektrochemická reakce.

Odpovědět  |   | 
HAE  |  28. 04. 2005 20:41

Ten předchozí příspěvek mohl znít jízlivě. Ale ten Váš článek je nejlepší, co jsem o priusu četl. Ukazujete velice dobrý přehled jak v článku, tak v diskuzi. Úhel hodnocení vozu je mi velice blízký.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  28. 04. 2005 21:01

Však já vím, co autor myslel  O vodíkovém pohonu chystáme větší materiál, ale dá to dost práce dát vše dohromady...

Odpovědět  |   | 
Filip  |  26. 04. 2005 22:56

Ježiši to je ale pitomost. Místo aby udělali pořádnej elektromobil nebo auto na vodík tak vyroběj takovouhle superkomplikovanou potvoru která je xkrát dražší než srovnatelný běžný auto. Ušetří se tim litr benzínu na sto a vydávaj to za něco extra ekologickýho. Typickej přístup aby se vlk nažral (veřejnost tzv. ekologickym autem) a koza zůstala celá (příjmy ropnýho průmyslu) Fakt větší blbost než tohle jsem dlouho neviděl

Odpovědět  |   | 
ethan  |  27. 04. 2005 07:34

> Místo aby udělali pořádnej elektromobil nebo auto na vodík tak vyroběj takovouhle superkomplikovanou potvoru která je xkrát dražší než srovnatelný běžný auto
 - hmm, ukaz mi auto na vodik nebo elektromobil se srovnatelnymi vlastnosmi, jehoz cena by se aspon radove dala srovnat s timhle priusem
> Ušetří se tim litr benzínu na sto a vydávaj to za něco extra ekologickýho
 - tady nejde ani tak o usporu paliva, ale prave o minimlizaci emisi, coz uz bylo v diskusi nekolikrat zmneno...
> Fakt větší blbost než tohle jsem dlouho neviděl
 - ach jo
 

Odpovědět  |   | 
Wupi  |  27. 04. 2005 13:26

Elektromobil neexistuje? Ale, ale.. zalezi kolik do toho chces vrazit. Dojezd po meste cca 100km neni dnes problem poridit za levno. Vetsi dojezd 300km a vykon si musis priplatit za lithiove baterky. Pokud chces sportak take neni problem, ale to uz jsme kolem 1mil kc..
http://www.austinev.org/evalbum/

Odpovědět  |   | 
puck  |  27. 04. 2005 08:24

dizajnovo sa mi to auto paci, este aby do toho zacali davat normalny motor vo verzii s 1.8 vvt-i by som to bral

Odpovědět  |   | 
Hugo  |  27. 04. 2005 23:56

Ty hodnoty spotreby jsou opravdu slabe. Obycejne, 9 nebo kolik let stare 1.9 Tdi je na tom dost podobne. Kdyby toyota vyrobila hybridni turbo-diesel urcite by sla spotreba dolu (dejme tomu o 1/3). Jinak emise Co2 jsou primo umerne spotrebe paliva a pokud vim tak CO2 je globalne nejvetsi problem. Navic problemy s recyklaci starych palivovych clanku.... No nevim Prius je na evropske pomery dost rozporuplny. Jo takovy hybridni 1.4 Tdi nebo 1.4 Hdi to uz by mohlo bejt dost zajimavy.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  28. 04. 2005 08:18

Ne, ono to bude presne opacne. Nejvetsim prinosem bude az zacnou delat v Americe hybridni osmivalce. Tam pak pri mestskem provozu dojde k uspore i 70% paliva. To bude hlavnim prinosem hybridu, v kombinaci s uspornymi motory nemohou byt uspory takove.

Odpovědět  |   | 
YF  |  14. 03. 2008 20:27

Jen poznamka k technicke specifikaci:
Niklovou baterii bohuzel neznam.
NiMh by bylo asi presnejsi. Navic je bezne uvadeno, ze napeti NiMh clanku je zhruba 1,2V, z toho vypliva, ze ta velka baterie se nesklada z 28mi clanku, ale 28mi baterii po 6 clancich.

Dalsi poznaka by pak byla by pak byla k interieru. Na rozdil od autora(u) clanku me fotografie o vnitrnim prostoru moc nepresvedcili. Nijak extra pohodlne to taky nevypada(kdyz opomenu tu loketni operku). Navic barevne a materialove podani interieru vypada dost hrozne, proste sedy mor, autu za milion to vubec neodpovida. Vlastnim 9 let stareho Passata a jeho interier vypada v dnesni dobe mnohonasobne lepe(kuze, imitace dreva, meke plasty,...).
Ja si vzdy myslel, ze MPV je auto ve kterem odvezu rodinu i nabytek. Rekl bych, ze zde ale zavazadlovy prostor tady nesaha po kotniky ani sedanum stejne tridy. Je to skoda, rekl bych, ze to auto ma spoustu zajimavych technologii, ale kazi to jakysi pokus o design.

Odpovědět  |   | 
Vladimír N.  |  06. 11. 2008 20:46

Koukám na příspěvky pod článkem o Toyotě Prius a žasnu nad rádoby fundovanými informacemi a hodnocením Toyoty Prius! Zdá se, že se zde - až na pár vyjímek, schází kopa "odborníků", kteří si zde léčí nějaké ty osobní komplexy. Jsem si jistý, že mnozí Toyotu Prius viděli jen na obrázcích, ale ve skutečnosti o ní neví téměř nic - tím více se považují za ty nejpovolanější vše okolo tohoto vozu náležitě okomentovat a ukázat ostatním ze svého JÁ co nejvíce.
Nesouhlasím zcela ve všem, ani s výsledky testů tzv. odborné fundované veřejnosti. Je až nápadné, jak závěry testů mají vzbuzovat nepřímo nezájem potenciálních zákazníků, kterým je vozidlo s hybridní technologií představováno. V lepším případě je Toyota Prius představována jako rozpačitá technická zajímavost bez vize na masové rozšíření. Jsou uváděny občas zavádějící informace o těžkém a velikém poháněcím akumulátoru, který zabírá podstatnou část zavazadlového prostoru, jeho nízkou kapacitu pro dojezd jen na elektro režim. Co je na tomto akumulátoru velkého a těžkého, aby na něj bylo možno ukázat palcem zdviženým v negativním významu? Rozměry má přibližně 29x90x9cm o hmotnosti 39kg včetně klimatizované skříně, pokud se někdo ozve a bude argumentovat jinými rozměry - klidně půjdu ten akumulátor vyndat z vozu a změřím jej s přesností na 0.1cm.
Na rozdíl od jiných debatníků pod tímto článkem - mám Toyotu Prius a najeto víc jak 50 000km za jeden rok, což není mnoho, ale jistě mohu k jeho vlastnostem i tzv. přednostem a nedostatkům říci poněkud více, než ti kteří s ním najeli více - třeba 500 - 5 000km. Z vlastní zkušenosti Vám všem povím jedno - s Toyotou Prius se musíte určitě naučit jezdit a nejen to! Lze s Toyotou Prius jezdit umírněně, ale také sportovně jak po dálnici, tak i mimo ni a to s překvapivou nízkou spotřebou a vysokou dynamikou jízdy.
V podvědomí řidičů vozů s klasickým poháněcím agregátem vozů, je velmi silná a nepřekonatelná vazba mezi údaji tachometru, zařazeným převodovým stupněm, otáčkami motoru, situací na silnici, celkovým opojením vyvolaným jízdou vozu, kdy je vše silně umocněno mentalitou, emocemi a zvyklostmi konkrétního řidiče.
Pokud chce někdo jezdit a využívat možností, které Toyota Prius nabízí - musí se v každém případě vzdát mnoha zvyklostí, které jsou typické pro klasické agregáty! Majitel Toyoty Prius se za volantem musí naučit uvažovat zcela jinak - zůstává mu jen přemýšlení za jak dlouho a jakou rychlost chce dosáhnout - vše ostatní za něj řeší eletronický systém, který požadavky řidiče přenese do reálu s nejvyšší možnou účinností při nejnižší možné spotřebě paliva. Je vhodné si uvědomit, že na vývoji Toyoty Prius pracují velmi fundovaní konstruktéři mnoha oborů a výsledkem jejich práce je to, co Toyota Prius uživateli nabízí . Nesporně vůz s přijatelnou spotřebou, hybridním agregátem s velmi vysokým kroutícím momentem a výkonem - vůz, bez kompromisů s technologií, která je šetrná k životnímu prostředí (mimo jiné).
Obecně se traduje, že rozhodujícím elementem pro spotřebu paliva motoru u jakéhokoliv poháněcího agregátu vozu má na svědomí v rozhodujícím podílu vždy jen tzv. lidský faktor - řidič! Ten se podílí na nehospodárném využití energie - nejen paliva agregátu tak výrazně, že konstruktéři agregátů se snaží pomocí elektronických řídících systémů agregátů eliminovat tento negativní faktor na co možná nejmenší míru. Pravdou zůstává, že řidiči nelze upřít právo na volbu rychlosti v daném čase. K dosažení žádaného je k dispozici složitý elektronický systém řízení využití energie dodávané do poháněcího agregátu.
Je vhodné si uvědomit, že konstruktéři poháněcích agregátů moderních vozů velmi dobře mají matematicky zmapovaný a propracovaný model operátora (řidiče). Na tomto podkladě zavádějí do řídících systémů agregátu algoritmy, které v konečném důsledku vedou k významné eliminaci negativního vlivu lidského faktoru. Efektem je snaha udržet práci poháněcího agregátu za daných podmínek v režimu vysoké účinnosti se všemi možnými dosahovanými přednostmi.
Je velmi zajímavé, že jiní výrobci vozů zatím nepředstavili sériově vyráběný vůz podobné koncepce, jakou je Toyota Prius případně Lexus řady 450h.
Pravděpodobně problematika použitelné hybridní technologie v sériové produkci, bude opravdu o něčem jiném, než jen v objemu zavazadlového prostoru. Rozhodně tam hraje významnou roli mimo jiné i tzv. představení hybridní technologie potenciálním zákazníkům včetně potřebné změny myšlení řidiče.

Mám mnoho přátel, kteří mají o Toyotě Prius tzv. objektivní a zaručené informace od odborné veřejnosti. Je docela zajímavé sledovat zvláštní jev - změny náhledu i názorů těchto lidí na Toyotu Prius a to velmi výraznou.
Významným převapením je i právě polemizovaná otázka spotřeby paliva. Toyota Prius má objem palivové nádrže 45l a lze bez výraznějších problémů s takovou zásobou paliva urazit vzdálenost převyšující 1000km při běžném denním ježdění do práce městem a víkendovými cestami do oblastí Krušných hor, Krkonoš, Jeseníků a Beskyd.

Závěrem chci jen potvrdit, že Toyota Prius je vůz bez kompromisů, jen jednu opravdu velmi závažnou vadu má - chybí v interiéru zabudovaný popelník, což považuji za velmi hrubý nedostatek, který musí být zásadním důvodem k celkovému negativnímu hodnocení celkového dojmu z vozu!!! Považuji za potřebné případné zájemce na tak závažný nedostatek důrazně upozornit a předem všechny varuji - což neučinil ani jeden test-mann ve svých testech!

Přeji mnoho radosti a spokojenosti každému čtenáři tohoto příspěvku se svým nejlepším a nejdokonalejším dopravním prostředkem, který vlastní a má z něj krásný vnitřní pocit spokojenosti, protože jiné vozidlo asi si nemůže obstarat, a je mi lhostejno, zda má BMW, Lamborgini nebo jen koloběžku či vlastní boty...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  13. 04. 2009 15:03

hehe popelník do ekoauta :) a sedačky s kožíškem z nutrie, že :)

Odpovědět  |   | 
Jiří Tancibudek  |  05. 12. 2009 14:57

Souhlasím s článkem ,měl jsem výkonná auta a teďka vlastním Prius cca 26000km najeto a mohu potvrdit tiché s nízkou spotřebou parádním rozjezdem auta mizí v zrcátku spolehlivě,
špičková tehnologie kterou pochopíte až po užívání vozu delší dobu než pochopíte filozofii celé
koncepce a vytlučete s hlavy staré,nové auta a jejich techniku.
S pozdravem fanda všech Toyot.

Odpovědět  |   | 
Vlastimil  |  02. 03. 2011 09:10

Měl bych pár dotazů pro majitele Priusu, jak je to s jízdou po dálnici. Jak auto zvládá rychlost 130 km/h, jaká je hlučnost, neztráci při dálničních stoupání sílu? A jaká je spotřeba na dálnici ? Díky

Odpovědět  |   | 
Xico  |  28. 01. 2012 14:41

Spotreba na dialnici pri 135km/h je okolo 7L, pricom pri 120km/h je to tesne pod 6L, v aute je prekvapivo ticho a co sa dynamiky tyka, jazdim zvacsa na tempomate a ani pri stupani do kopca auto nestraca rychlost.. (Prius z roku 2005, najazdenych 110000km). Aktualne, ked uz auto jazdi viac na benzin ako na elektrinu (predsa len, aj baterie maju svoju zivotnost) sa mi priemerna spotreba pohybuje okolo 5,5L (jazdim prevazne mesto).

Odpovědět  |   | 
Martin  |  27. 03. 2012 17:15

Jízda po dálnici je naprostá pohoda a klid v autě. Já mám teda spotřebu při cestě na moravu ( kam jezdí co dva týdny) při rychlosti 125 km/h v pěti lidech, pes plus věci v kufru 5,5l. Teď při posledním měření. A to stále ještě na zimních pneumatikách.

Odpovědět  |   | 
trihybrid-bob  |  04. 09. 2012 07:25

PRIUS TRIHYBRID:
Mam Toyotu Prius 2 gen. tedy r.v. 2005, ktery ma najeto 110tis km (stal mne ca. 185tis. CZK) momentalne v provedeni tzv. TRIHYBRID
Podle U.S recenzi a zkusenosti tyto auta bez problemu najizdi 500-800tis km coz mne presvedcilo o spolehlivosti a vim ze moje auto je s vyse najetymi km prave tak akorat v zabehu coz je idealni
Muj TRIHYBRID-Prius je upraveny na pohon na bioethanol-E85 (23.50 CZK /L) pridavnym kitem ceskeho vyrobce jednotek europecon-flex a na LPG (59L nadrz, 14.90 CZK / litr) italskou prestavbou vyrobce ELPIGAZ. Auto ma pri provozu na LPG nastaveny pristrik/´primazavani benzinem resp. E85 pri otackach nad 3100 (pri zatezi je tim padem rovnez vyssi vykon). Spotreba 4.8L/100km pokud nejezdim na dalnici pres 100kmh (jinak vzroste i na 5.5L/100km coz ale porad ujde). Dale jsem pro jistotu pak jeste nechal doplnit k provozu na LPG elektronicky rizene (podle delky vstriku) primazavani sedel coz je tim padem 2-jita pojistka.

Muj TRIHYBRID-Prius planuju jeste rozsirit na QUADRO-HYBRID resp. PLUGIN-TRIHYBRID:
Behem ca. 1 roku chci provest rozsireni na PLUGIN-hybrid to jiz bude trosku slozitejsi zvazuji zda si PLUGIN prestavbu koupit hotovou (dovezt z USA) a nebo nechat vyvinout na miru popr. kombinaci, musim si to jeste spocitat jestli a jakou kapacitu 4-10kWH protoze cena baterii je zatim dost vysoka.
Rovnez se zde uz bude jednat o vetsi upravy a zasahy do systemu vozidla a to musim dobre zvazit protoze nechci v zadnem pripade zvysit poruchovost.
Navic to nebude levna sranda, pocitam ze v tom zahucim minimalne KILEM.

Nicmene jiz ted mam pri spotrebe 4.8 L/100km dojezd pres 2tis km, pokud bych jel opravdu na usporu tak se dostanu i na 4.2L/100km ale to bych pak uz vazne jezdil jak duchodce
Pneu tam mam 16ky MICHELIN ENERGY SAVER az je dojedu tak prejdu na 15ky (akorat zapis 15ek do TP bude trochu opruz)

Moje soucasne provozni resp. palivove naklady na 1 km?
LPG: 0.7 CZK
e85: 1.12 CZK
elektrina: 0.4 CZK (to bude samozrejme platit az po rozsireni na PLUGIN-TRIHYBRID )

Bohuzel co se tyka spolehlivosti TDI motoru koncernu VAG tak jsem se v minulosti jiz nekolikrat velmi draze spalil (motory, cerpadla, turba, vstriky, elektronika atd. atd.), po te, co jsem z ropaku presedlal na PRIUSE, jsem max. spokojeny a uz bych vazne nemenil. Jediny co mne stve ze NEMAM sanci na zapis tazneho zarizeni do TP protoze proste u PRIUSE to TOYOTA NEPOVOLUJE (zajimave je ze tazne tam bylo uz od koupi namontovane auto je dovoz z CH !)

Odpovědět  |   | 
heptau  |  25. 09. 2012 03:17

Co se tyce upravy Priuse na plugin-hybrid, tak jsem nasel http://www.evcgroup.cz/tbdotoyotyprius.html... - trosku o tom uvazuji, ale asi jeste chvili pockam jak to bude s cenou ropy/benzinu.

Odpovědět  |   | 
Puky  |  27. 09. 2012 16:58

Zvažuji koupi bazarového Priusu 2 generace, zřejmě si pro něj pojedu za hranice. Zvažuji rok výroby maximálně 2007 s nájezdem do 150000 Km. I přes veškerý optimismus který se kolem baterií často objevuje, mám z toho trochu obavy.
Poradil by někdo, jak poznat stav baterie? Na co si dát při nákupu pozor? Případně, vyplatí se koupit třeba staršího s vyšším nájezdem avšak za nižší cenu, a za ušetřený rozdíl případně v budoucnu koupit novou baterii? Díky za názory.

Odpovědět  |   | 
zeus007  |  02. 11. 2012 09:05

Dobrý den!
Mám Toyoutu Prius 3. Mohu poprosit o kontakt na Vás popř. na firmu, která Vám tyto přestavby na LPG a E85 prováděla. L.R. rkeramika@volny.cz

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační znač…

Registrační značky na přání jsou v České republice již velice rozšířené. Projděte si galerii těch nejlepších.

1.  4.  2020 | | 26 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A