Toyota Prius, hybrid na českém trhu (představení)

Toyota svůj Prius prodává už delší dobu, na americkém trhu si už našel dost příznivců. Pohání jej hybridní motor, který kombinuje klasický zážehový agregát s elektromotrem. O letošním podzimu se vůz dostal také do ČR, kde se prodává od osmi set tisíc.
Toyota Prius, hybrid na českém trhu (představení)
Seznam kapitol
  1. Design, interiér, fotogalerie
  2. Ovládání a ergonomie, hybridní pohon, parametry motoru
  3. Aktivní a pasivní bezpečnost, ceny, výbavy

Toyota Prius je automobil s hybridním motorem, první svého druhu na českém druhu. V zahraničí se už prodává šest let, populární je především v Americe. Pohání ho kombinace zážehového motoru o objemu 1.5 l a elektromotoru; ten má točivý moment 400 Nm mezi 0-1 200 ot. Prius má díky tomu výbornou spotřebu: 5 l ve městě, 4,2 l mimo město a 4,3 l v kombinovaném režimu. Ve městě totiž pomáhá benzíňáku elektromotor. Díky němu má Prius nejen dobrou dynamiku - na stovku zrychlí za 11 s, ale i nízké emise. Např. obsah oxidu dusíku je o téměř 90 procent nižší, než vyžaduje Euro 4, velmi nízká je i produkce CO2. není proto divu, že byl Prius zvolen evropským autorem roku 2005.

Následující texty jsou převzaty a upraveny z webu Toyoty.

Design

Toyota Prius má zbrusu nový vzhled. Vysoce aerodynamický a výrazně moderní design karoserie se pyšní elegantními a příjemnými liniemi. Futuristická koncepce aerodynamiky snižuje koeficient odporu vzduchu na pouhých 0,26. Pro vozidlo současné produkce se jedná o velmi malou hodnotu. Nízký koeficient odporu vzduchu snižuje spotřebu paliva, zlepšuje akceleraci vozu i další jeho jízdní vlastnosti.

Komplexní řešení designu karoserie spojuje jedinečnost s univerzálností, přičemž velký rozvor umožnil zvětšit vnitřní prostor. Kompaktní řešení karoserie umožňuje získat maximální interiér na minimálním půdorysu.

Inteligentní využití prostoru

Toyota Prius je velká a prostorná. Ergonomicky tvarovaná kabina s vnitřní délkou 1 890 mm a s pohodlným sezením pro pět osob nabízí maximální flexibilitu. Zvýšený posaz a široké čelní sklo umožňují řidiči mimořádně kvalitní výhled z vozu. Jako pětidveřový hatchback s větším prostorem pro nohy cestujících je Toyota Prius přesně tím vozem, v němž je příjemné cestování víc než snadné.

Koncepčně pojatý design poskytuje jak pohodlí, tak možnost přizpůsobení osobnosti majitele. Dokonce ani vysokonapěťový akumulátor neubírá na velikosti zavazadlového prostoru. Na dlouhých cestách oceníte možnost sklopit přední opěradla do polohy lehátek. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40, aby se daly převážet dlouhé předměty. A je rovněž možné je úplně odklopit a vytvořit tak některou ze čtyř kombinací od pětisedadlové verze po verzi vzadu bez sedadel.

Výška sedáku u všech sedadel je 575 mm, což umožňuje cestujícím snadné nastupování a vystupování a poskytuje jim to působivý výhled z vozu. Promyšleně řešený design Toyoty Prius maximálně zvětšuje prostor kabiny a vytváří pohodlné úhledné prostředí pro řidiče i ostatní cestující.

Stačí jen zvednout podlahu zavazadlového prostoru a objevíte další neocenitelnou úložnou schránku. I když je vůz obsazen pěti cestujícími, je jeho zavazadlový prostor dost velký pro vše, co je třeba na rodinnou dovolenou. Sklopením zadních sedadel získáte dostatek prostoru pro převoz jízdních kol, lyží či jiných objemných zavazadel.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, interiér, fotogalerie
  2. Ovládání a ergonomie, hybridní pohon, parametry motoru
  3. Aktivní a pasivní bezpečnost, ceny, výbavy
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků