Toyota Prius Coupé nabírá stále reálnější kontury

Toyota podle nově vyjmenovaného prezidenta prý potřebuje do svých modelů implementovat velkou dávku svěžesti a invence. Její současné modely podle něj začínají být nezajímavé a „sterilní“, což se samozřejmě negativním způsobem odráží na prodejnosti.  A aby tyto řeči nezněly pouze jako zbytečné výkřiky do tmy, Toyota se podle některých spekulací pustila do vývoje nového kupé, které bude vycházet z prodejně úspěšného Priusu.

Novinka v konfiguraci 2+2, jejíž podobu načrtnul japonský tisk, v sobě bude ukrývat 1,8 litrový zážehový agregát, který však bude ještě zhruba o 35 koní výkonnější než ten z Priusu. Podle předběžných informací bude kupé disponovat upraveným systémem Toyota Hybrid Synergy Drive, jenž bude přímo optimalizován pro ostřejší jízdu. Tento sportovně laděný hybrid bude přitom o 100 mm kratší než Prius, od něj si ale kromě podvozku půjčí i interiér a celou řadu konstrukčních prvků.
Z obchodního hlediska to vypadá tak, že „boje“ Priusu s Hondou Insight se posouvají do další roviny, kde Honda zhruba ve stejném čase představí podobní sportovní model CR-Z. Oba modely by se přitom měli objevit někdy v roce 2012.
Klepněte pro větší obrázek 
Možná podoba nového kupé Toyoty Prius
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků