Toyota Prius bude také pískat na své okolí

Toyota oznámila, že 30. srpna zahájí prodej palubního zařízení, které bude pomocí zvukového signálu upozorňovat chodce i ostatní účastníky silničního provozu na jízdu „tichého vozidla“, jakým je např. hybridní vůz pohybující se v plně elektrickém režimu. Toyota se tak vydala podobnou cestou jako dříve Nissan v případě modelu Leaf. Zařízení budou v celém Japonsku nabízet autorizovaní prodejci značky Toyota a distributoři originálních dílů a příslušenství Toyota k dodatečné montáži ve vozech Prius třetí generace.
 
A jak to bude fungovat? Pokud se Prius pohybuje rychlostí do 25 km/h v režimu elektromobilu, palubní zařízení automaticky produkuje umělý zvuk motoru. Kmitočet zvuku, který má upozorňovat, ale neobtěžovat, se zvyšuje nebo klesá úměrně rychlosti vozidla, a tak ostatním účastníkům provozu a chodcům pomáhá odhadnout vzdálenost a rychlost pohybu vozu. Zařízení je koncipováno tak, aby plnilo nové směrnice japonského Ministerstva zemědělství, infrastruktury a dopravy vydané pro hybridní a další velmi tichá vozidla.

TMC připravuje i další verze tohoto zařízení pro hybridní vozidla používající zážehový motor a elektromotory, hybridní vozy typu plug-in, elektromobily a vozy s hybridním pohonem na palivové články, které tato automobilka uvede v budoucnosti na trh. No výborně. A my si do „příliš tichých“ aut přikoupíme řehtačky…

Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius s „píšťalkou”
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků