Toyota přišla na to, co dělat se starými bateriemi hybridů. Lepší to být nemohlo!

37 komentářů

Honzafi
25. února • 21:19

Ach jo. To by mě zajímalo, kolik lidí by si tyto voloviny koupilo, kdyby na to nebyly dotace. Akorát pár fanoušků a na tom by nevydělali. Ale místo kapitalismu máme kočkopsa, kde se cestou dotací prosazuje, co by nikdo nekoupil, podobně jako když plánovali soudruzi komunisti. Že to plánování bylo cestou do pekel víme, a přes to jsme nalezli do eurosojuzu, kde dělají to samé. Akorát tehdejší plánovači neměli v plánu výrobu na dobu záruky, po které se to má točit, a točit, pěkně ekologicky likvidovat, co se sotva vyrobilo... Ať povídají, jak budou mohutně elektrifikovat, co chtějí, stejně jestli ten segment dosáhne 25%, tak moc. To znamená, že nejvíc se stejně vyrobí spalovacích motorů. Jediné argumenty nadšenců chápu ty, že má el. motor vyšší účinnost, plynulý krouťák, tedy nemusí se řadit, to beru. Ale ekologické to není ani náhodou a mít skákadlo, co ujede papírově 400-500 km na nabití, v reálném provozu zimním, městském možná tak 250, to by mi mohlo. Ale určitě se to dá řešit převážěním elektrocentrály, nebo spíš asistenčkou, která ji má na vleku a zachraňuje baterkáče, co uvízl na cestě a nedovezl majitele z bodu A do bodu B...

Tony.
25. února • 20:55

Moc dobře to nevidím. Jak si poradí s dosti odlišným napětím jednotlivých článků, asi složitou regulací, což sníží ekonomické výhody takového zařízení.

petr
24. února • 17:05

Nebo je můžou poslat k Marzu až bude třeba závaží do zkušební rakety .

Mbéčko
16. února • 19:12

Už vidím jak to krásně vyrovná výkyvy v síti až všichni přijedou domů a začnou nabíjet.:-D

Antiautomat
9. února • 21:01

Mam za to ze najlepsie ich vyviezt do Ceska, Slovenska a Indie. A je to.

puk123
9. února • 8:35

Co je to proti vyjetým článkům z Temelína!

Antiautomat
10. února • 11:26

Jadrova technologia je uplne inde. Problem je velke mnozstvo vysoko-aktivneho obsahu radioizotopov. Ak Vam dam do ruky novy palivovy clanok (rozoberiem ho na tablety), nic zle by sa Vam nemalo prihodit. Ale s vyhorenym je to uplne ina vec.
Kazdopadne aj tu je pokrok, vezmime si napriklad reaktor BN-600 vo Sverdlovsku a jeho nastupcu BN-800, bavime sa o seriovej produkcii, nijaky pokus-omyl. Jadro ma buducnost.

Zelí
12. února • 9:47

Jádro má budoucnost, ale ne v doméně a ve státě šmejdů. Na tom se nedá napakovat a nedá se to rozkrást.

Dan
10. února • 18:59

Ficovo ?:-D

Antiautomat
25. února • 19:21

Neviem ze by Fico navrhoval tento typ reaktora. Ale ak by to spravil, potom je to naozaj kvalifikovany jadrovy fyzik.
Pripadne, Vy mozete vymysliet nieco lepsie. Mate na to. Pustite sa do toho. Co Vam brani?

Marex
9. února • 1:13

Takže bez bombastického efektu, problém recyklace vyřešili tím, že ji odsunuli o několik let později, než opravdu vymyslí, co s tím problémem budou dělat.

runner42
9. února • 7:50

Ale ono je jasné, co se s nimi bude dělat... hodí se do pražírny, kde se z nich vypraží lithiový prach použitelný jako recyklovaná surovina.Jen se trochu špatně vysvětluje, proč při vypražení akupacku vyletí do ovzduší víc svinstva a spotřebuje se více energie, než za celý provozní život benzínového motoru.

Zelí
9. února • 10:55

Šmejdi se radujou, když loď se naklání.....
Takže ve vláknu nakonec pozitivní edukační výsledek a aspoň trochu začali někteří používat vlastní mozek.

Martin
8. února • 19:03

Hromada blábolů, pak se to odloží a bude z té "ekologie" akorát obrovský ekologický průšvih. Ovšem dotovaný.

Jiří Hlisnikovský
8. února • 17:43

Další hovadina od autorů.
Vzácné kovy nejsou, neexistují. Jsou drahé kovy, to je ale něco jiného.
Jsou prvky vzácných zemin nebo také kovy vzácných zemin.
To je tak, když chybí základní nebo SŚ vzdělání (chemie)

9. února • 0:14

Kec.

Zelí
8. února • 11:43

Toyota hlavně vymýšlí, jak se zbavit své zákonné povinosti likvidace nebezpečného odpadu. Čili klasické šíkmáčské šméčko.

Saman
8. února • 15:47

likvidace tech baterek bude muset provest i pote ;-) to ze se to nejdriv da do prumyslovych backupu bylo znamo jiz v roce 2008 kdy to zdelili svetu poprve ;-) to jen cesti "autonovinari" oi tom pisou az po 10 letech kdy to znovu Toyota nadhodila :-D

runner42
9. února • 7:44

Ano, to je pravda.
Ovšem také je pravda, že kritika neekologičnosti bateriových řešení se opírá o výpočet vztažený k celému životnímu cyklu, nikoliv jen k části odsloužené v autě.
Jinými slovy to, že je použijí v backupech ekologičnost nezvyšuje, naopak pokud by je likvidovali poté co klesne dojezd vozidel pod snesitelnou hranici ( ;-) ), bylo by to ještě mnohem horší.
A tento článek je typické "vrtěti psem".

Saman
10. února • 12:36

a proc by se to melo pocitat jen na dobu co to slouzi v aute? navic nic o vypoctech jsem snad nic nepsal

9. února • 0:13

Tolik hrubek v jednoduchém sdělení....

Petr
8. února • 12:15

Zeli, tva snaha udrzet v kazde situaci lajnu a byt vzdycky za naprosteho k0k0ta je obdivuhodna. At je tema jakekoli, ty neuhnes ani o milimetr.

LOL
8. února • 14:29

Nechci ze Zelího snímat jeho aureolu, nicméně má kus pravdy, alespoň v tomto případě. Poškozené články jsou problém sám o sobě, zejména riziko požáru je dost velké. A "továrna" plná poškozených článků, to bude taková chemická Fukušima. :-)

Zelí
8. února • 15:14

Jsou to typičtí šmejdi. Základ je vymyslet dostatečně věrohodnou boudu na hejly a skutečný důvod vůbec nesdělit. Klasika od politiků, bankéřů, pojišťovákům, makléřů všeho druhu, solárních baronů..........

bzzz
8. února • 15:46

Tak tak hlavne od Japoncu posedlych cistotou a ochranou zivotniho prostredi. Tak zase nekdy v diskuzi nebo (bohuzel i) u voleb ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Znalec
9. února • 17:29

Posedeli čistotou? Hlupák, pozri na fukusimu a ten bordel co z toho tecie

redmond
9. února • 10:22

"Japoncu posedlych cistotou a ochranou zivotniho prostredi"
no tak to o ochrane zivotneho prostredia si japonci vykladaju tak, ze zlikviduju hoc aky zivocisny druh, ale bude cisto sterilne.

bzzz
9. února • 11:29

Hoc akym myslis kytovce/velryby a pausalizujes? A kolik zivocisnych/hmyzich/rostlinnych druhu likviduji jinde v civilizovanem svete. Nesrovnatelne vice akorat se nezerou a nejsou roztomile, takze se o tom nepise, nemluvi, neresi ;-(

Zelí
9. února • 9:06

Tady o žádné životní prostředí nejde. Je to dobře nahozená návnada.

Joe Doe
8. února • 14:57

a) Clanky nie su poskodene, maju len kapacitu, ktora uz nezodpoveda potrebam hybridneho systemu.b) Nieco mi hovori, ze dane firmy budu rizika minimalizovat a k uskladneniu a vyuzitiu baterii pristupia inak, nez 'ulozime to na drevenu policu'.

Shimi
8. února • 12:47

:-D:-D

gamblik
8. února • 11:34

10 000 kW? Nebylo by lepší napsat to jako 10 000 000 W? Já chápu, že 10 MW může být pro někoho problém, ale stejně tak i těch 10 000 kW...

Joe Doe
8. února • 14:53

Vykon auta sa spravidla udava v kilowatoch, takze clovek si povie, aha, tak to je x-krat viac ako ma auto xy.

brk77
8. února • 19:13

Když to zdůvodníš takhle, tak jsem vlastně rád, že to neuvedli v koních.

Vita
17. února • 13:29

Otázka je, jak dlouho těch 10MW dokáže dodávat do sítě...

Kert
20. února • 11:15

Jako u auta 3 - 5 km :-D

USA
8. února • 13:40

taky mohli napsat 10 000 000 000 000 000 000 pW nebo dokonce 10 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 yW

Doporučujeme

Články odjinud