Toyota přišla na to, co dělat se starými bateriemi hybridů. Lepší to být nemohlo!

gamblik  |  08. 02. 2018 11:34

10 000 kW? Nebylo by lepší napsat to jako 10 000 000 W? Já chápu, že 10 MW může být pro někoho problém, ale stejně tak i těch 10 000 kW...

Odpovědět  |   | 
USA  |  08. 02. 2018 13:40

taky mohli napsat 10 000 000 000 000 000 000 pW nebo dokonce 10 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 yW

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 02. 2018 14:53

Vykon auta sa spravidla udava v kilowatoch, takze clovek si povie, aha, tak to je x-krat viac ako ma auto xy.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  08. 02. 2018 19:13

Když to zdůvodníš takhle, tak jsem vlastně rád, že to neuvedli v koních.

Odpovědět  |   | 
Vita  |  17. 02. 2018 13:29

Otázka je, jak dlouho těch 10MW dokáže dodávat do sítě...

Odpovědět  |   | 
Kert  |  20. 02. 2018 11:15

Jako u auta 3 - 5 km

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 02. 2018 11:43

Toyota hlavně vymýšlí, jak se zbavit své zákonné povinosti likvidace nebezpečného odpadu. Čili klasické šíkmáčské šméčko.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  08. 02. 2018 12:15

Zeli, tva snaha udrzet v kazde situaci lajnu a byt vzdycky za naprosteho k0k0ta je obdivuhodna. At je tema jakekoli, ty neuhnes ani o milimetr.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  08. 02. 2018 12:47

Odpovědět  |   | 
LOL  |  08. 02. 2018 14:29

Nechci ze Zelího snímat jeho aureolu, nicméně má kus pravdy, alespoň v tomto případě. Poškozené články jsou problém sám o sobě, zejména riziko požáru je dost velké. A "továrna" plná poškozených článků, to bude taková chemická Fukušima.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 02. 2018 14:57

a) Clanky nie su poskodene, maju len kapacitu, ktora uz nezodpoveda potrebam hybridneho systemu.

b) Nieco mi hovori, ze dane firmy budu rizika minimalizovat a k uskladneniu a vyuzitiu baterii pristupia inak, nez 'ulozime to na drevenu policu'.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 02. 2018 15:14

Jsou to typičtí šmejdi. Základ je vymyslet dostatečně věrohodnou boudu na hejly a skutečný důvod vůbec nesdělit. Klasika od politiků, bankéřů, pojišťovákům, makléřů všeho druhu, solárních baronů..........

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 02. 2018 15:46

Tak tak hlavne od Japoncu posedlych cistotou a ochranou zivotniho prostredi. Tak zase nekdy v diskuzi nebo (bohuzel i) u voleb

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 02. 2018 09:06

Tady o žádné životní prostředí nejde. Je to dobře nahozená návnada.

Odpovědět  |   | 
redmond  |  09. 02. 2018 10:22

"Japoncu posedlych cistotou a ochranou zivotniho prostredi"
no tak to o ochrane zivotneho prostredia si japonci vykladaju tak, ze zlikviduju hoc aky zivocisny druh, ale bude cisto sterilne.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 02. 2018 11:29

Hoc akym myslis kytovce/velryby a pausalizujes? A kolik zivocisnych/hmyzich/rostlinnych druhu likviduji jinde v civilizovanem svete. Nesrovnatelne vice akorat se nezerou a nejsou roztomile, takze se o tom nepise, nemluvi, neresi ;-(

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  09. 02. 2018 17:29

Posedeli čistotou? Hlupák, pozri na fukusimu a ten bordel co z toho tecie

Odpovědět  |   | 
Saman  |  08. 02. 2018 15:47

likvidace tech baterek bude muset provest i pote to ze se to nejdriv da do prumyslovych backupu bylo znamo jiz v roce 2008 kdy to zdelili svetu poprve to jen cesti "autonovinari" oi tom pisou az po 10 letech kdy to znovu Toyota nadhodila

Odpovědět  |   | 
 |  09. 02. 2018 00:13

Tolik hrubek v jednoduchém sdělení....

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 02. 2018 07:44

Ano, to je pravda.
Ovšem také je pravda, že kritika neekologičnosti bateriových řešení se opírá o výpočet vztažený k celému životnímu cyklu, nikoliv jen k části odsloužené v autě.
Jinými slovy to, že je použijí v backupech ekologičnost nezvyšuje, naopak pokud by je likvidovali poté co klesne dojezd vozidel pod snesitelnou hranici ( ), bylo by to ještě mnohem horší.
A tento článek je typické "vrtěti psem".

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 02. 2018 12:36

a proc by se to melo pocitat jen na dobu co to slouzi v aute? navic nic o vypoctech jsem snad nic nepsal

Odpovědět  |   | 

Další hovadina od autorů.
Vzácné kovy nejsou, neexistují. Jsou drahé kovy, to je ale něco jiného.
Jsou prvky vzácných zemin nebo také kovy vzácných zemin.
To je tak, když chybí základní nebo SŚ vzdělání (chemie)

Odpovědět  |   | 
 |  09. 02. 2018 00:14

Kec.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  08. 02. 2018 19:03

Hromada blábolů, pak se to odloží a bude z té "ekologie" akorát obrovský ekologický průšvih. Ovšem dotovaný.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  09. 02. 2018 01:13

Takže bez bombastického efektu, problém recyklace vyřešili tím, že ji odsunuli o několik let později, než opravdu vymyslí, co s tím problémem budou dělat.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 02. 2018 07:50

Ale ono je jasné, co se s nimi bude dělat... hodí se do pražírny, kde se z nich vypraží lithiový prach použitelný jako recyklovaná surovina.

Jen se trochu špatně vysvětluje, proč při vypražení akupacku vyletí do ovzduší víc svinstva a spotřebuje se více energie, než za celý provozní život benzínového motoru.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 02. 2018 10:55

Šmejdi se radujou, když loď se naklání.....
Takže ve vláknu nakonec pozitivní edukační výsledek a aspoň trochu začali někteří používat vlastní mozek.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  09. 02. 2018 08:35

Co je to proti vyjetým článkům z Temelína!

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 02. 2018 11:26

Jadrova technologia je uplne inde. Problem je velke mnozstvo vysoko-aktivneho obsahu radioizotopov. Ak Vam dam do ruky novy palivovy clanok (rozoberiem ho na tablety), nic zle by sa Vam nemalo prihodit. Ale s vyhorenym je to uplne ina vec. Kazdopadne aj tu je pokrok, vezmime si napriklad reaktor BN-600 vo Sverdlovsku a jeho nastupcu BN-800, bavime sa o seriovej produkcii, nijaky pokus-omyl. Jadro ma buducnost.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  10. 02. 2018 18:59

Ficovo ?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  25. 02. 2018 19:21

Neviem ze by Fico navrhoval tento typ reaktora. Ale ak by to spravil, potom je to naozaj kvalifikovany jadrovy fyzik. Pripadne, Vy mozete vymysliet nieco lepsie. Mate na to. Pustite sa do toho. Co Vam brani?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 02. 2018 09:47

Jádro má budoucnost, ale ne v doméně a ve státě šmejdů. Na tom se nedá napakovat a nedá se to rozkrást.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  09. 02. 2018 21:01

Mam za to ze najlepsie ich vyviezt do Ceska, Slovenska a Indie. A je to.

Odpovědět  |   | 
Mbéčko  |  16. 02. 2018 19:12

Už vidím jak to krásně vyrovná výkyvy v síti až všichni přijedou domů a začnou nabíjet.

Odpovědět  |   | 
petr  |  24. 02. 2018 17:05

Nebo je můžou poslat k Marzu až bude třeba závaží do zkušební rakety .

Odpovědět  |   | 
Tony.  |  25. 02. 2018 20:55

Moc dobře to nevidím. Jak si poradí s dosti odlišným napětím jednotlivých článků, asi složitou regulací, což sníží ekonomické výhody takového zařízení.

Odpovědět  |   | 
Honzafi  |  25. 02. 2018 21:19

Ach jo. To by mě zajímalo, kolik lidí by si tyto voloviny koupilo, kdyby na to nebyly dotace. Akorát pár fanoušků a na tom by nevydělali. Ale místo kapitalismu máme kočkopsa, kde se cestou dotací prosazuje, co by nikdo nekoupil, podobně jako když plánovali soudruzi komunisti. Že to plánování bylo cestou do pekel víme, a přes to jsme nalezli do eurosojuzu, kde dělají to samé. Akorát tehdejší plánovači neměli v plánu výrobu na dobu záruky, po které se to má točit, a točit, pěkně ekologicky likvidovat, co se sotva vyrobilo...

Ať povídají, jak budou mohutně elektrifikovat, co chtějí, stejně jestli ten segment dosáhne 25%, tak moc. To znamená, že nejvíc se stejně vyrobí spalovacích motorů.

Jediné argumenty nadšenců chápu ty, že má el. motor vyšší účinnost, plynulý krouťák, tedy nemusí se řadit, to beru. Ale ekologické to není ani náhodou a mít skákadlo, co ujede papírově 400-500 km na nabití, v reálném provozu zimním, městském možná tak 250, to by mi mohlo. Ale určitě se to dá řešit převážěním elektrocentrály, nebo spíš asistenčkou, která ji má na vleku a zachraňuje baterkáče, co uvízl na cestě a nedovezl majitele z bodu A do bodu B...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Audi RS4 Avant

Opravdu rychlý kombík o Audi už je automobilovým archetypem, pevnou součástí trhu. Nabídne aktuální generace něco navíc?

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V n…

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky převodovky vidět na první pohled. Často ji vnímáme jen jako nutný technický prvek, ovšem pod sebou skrývá funkci, která může být v krajních momentech zásadní.

14.  8.  2018 | | 32 N/A
Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. Jeho výbava ohromí i dnes

Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. …

Pod jménem Mégane si představíte vcelku normální hatchback od Renaultu. Francouzská značka však tohle jméno uvedla ještě dříve u futuristického konceptu, který ve své době nadchl neskutečnou výbavou a technologiemi.

3.  8.  2018 | | 31 N/A
Škoda dělala SUV už v 60. letech. Zostudily i GAZ, Češi však měli smůlu

Škoda dělala SUV už v 60. letech. Zostudily…

Chloubou Škody je dnes Kodiaq a Karoq, univerzální stroje schopné plnit různé úkoly však měl mladoboleslavský výrobce už před půlstoletím. Akorát jsme si na ně museli nechat zajít chuť.

8.  8.  2018 | | 31 N/A
Nová Škoda Octavia už se rýsuje. Bude to hybrid s technikou Golfu

Nová Škoda Octavia už se rýsuje. Bude to hy…

Na zcela novou generaci Octavie si sice ještě nějaký ten čas počkáme, už nyní se však objevují zajímavé podrobnosti o její technice. Mild-hybridní pohon je tak v českém bestselleru docela pravděpodobný.

3.  8.  2018 | | 74 N/A
Produktové fotky klamou: Maybach Ultimate Luxury je v reálu absurdní!

Produktové fotky klamou: Maybach Ultimate L…

Postavte vedle ultraluxusního konceptu od Maybachu člověka na běžné ulici, a najednou začnete vnímat, o jak opuletní kus se jedná.

2.  8.  2018 | | 32 N/A