Toyota přišla na to, co dělat se starými bateriemi hybridů. Lepší to být nemohlo!

Mohutná vlna elektrifikace se ukazuje jako cesta pro všechny velké automobilky. To ale znamená také velké množství akumulátorů. Toyota se proto snaží vymyslet, co s nimi, když skončí jejich životnost.

S přibývajícím množstvím elektrifikovaných vozů pochopitelně přibývá také  baterií. Jak je ale využít, když už skončí jejich životnost v automobilech? Na tuto otázku se snaží najít řešení i Toyota. Ta oznámila spolupráci se společností  Chubu Electric Power. Spolu vybudují systém skladování energie Storage Battery System na průmyslové úrovni. 

Zde budou opakovaně využity akumulátory z elektromobilů, hybridních vozů a plug-in hybridů japonské automobilky. Baterie tak po ukončení životnosti automobilu budou i nadále užitečné. 

Velké sady trakčních baterií z automobilů lze využít jako velkokapacitní sklady energie. Tomuto využití nebrání ani fakt, že po letech užívání ve vozidlech došlo ke snížení původní výkonnosti těchto akumulátorů. Pokud už baterie nepůjde využít tímto způsobem, firmy budou spolupracovat rovněž na recyklaci baterií. Ty mohou například posloužit jako zdroj vzácných kovů.

Velké plány Toyoty. Do roku 2030 chce pořádně elektrifikovat

Velké plány Toyoty. Do roku 2030 chce pořádně elektrifikovat

Zapojení do energetického systému takovýchto skladů umožní účinně spravovat napětí v přenosových soustavách. Vyřeší se tak otázka  výkonnostních výkyvů slunečních a větrných elektráren, ale i kolísání odběru proudu uživateli v průběhu dne. 

Podobným systémem se již několik let chlubí Národní park Yellowstone v USA. Vedení parku nechalo nedaleko zástavby zabudovat fotovoltaické panely, které byly propojeny se soustavou částečně využitých trakčních baterií pocházejících z hybridních vozů Toyota Camry. Ředitelství se tak mohlo zcela zbavit generátoru na motorovou naftu. 

Alza chce prosadit nabíjení elektromobilů z veřejného osvětlení

Alza chce prosadit nabíjení elektromobilů z veřejného osvětlení

Letos provedou Toyota a Chubu Electric Power testy systému Storage Battery System. Po ověření jeho funkčnosti partneři vybudují v roce 2020 instalaci o výkonu 10.000 kW. Na začátku v ní budou použity nikl-metal-hydridové baterie, jež se v současnosti masově využívají v hybridních vozech Toyoty. 

Dodnes jich na silnice po celém světě vyjelo více než 11 milionů. Kolem roku 2030 začne Toyota v energetice využívat lithium-iontové akumulátory z elektromobilů a plug-in hybridů.

Klepněte pro větší obrázek

ZOH 2018: Vše o olympijských hrách v Koreji najdete na isport.cz

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků