Toyota přišla na to, co dělat se starými bateriemi hybridů. Lepší to být nemohlo!

Mohutná vlna elektrifikace se ukazuje jako cesta pro všechny velké automobilky. To ale znamená také velké množství akumulátorů. Toyota se proto snaží vymyslet, co s nimi, když skončí jejich životnost.

S přibývajícím množstvím elektrifikovaných vozů pochopitelně přibývá také  baterií. Jak je ale využít, když už skončí jejich životnost v automobilech? Na tuto otázku se snaží najít řešení i Toyota. Ta oznámila spolupráci se společností  Chubu Electric Power. Spolu vybudují systém skladování energie Storage Battery System na průmyslové úrovni. 

Zde budou opakovaně využity akumulátory z elektromobilů, hybridních vozů a plug-in hybridů japonské automobilky. Baterie tak po ukončení životnosti automobilu budou i nadále užitečné. 

Velké sady trakčních baterií z automobilů lze využít jako velkokapacitní sklady energie. Tomuto využití nebrání ani fakt, že po letech užívání ve vozidlech došlo ke snížení původní výkonnosti těchto akumulátorů. Pokud už baterie nepůjde využít tímto způsobem, firmy budou spolupracovat rovněž na recyklaci baterií. Ty mohou například posloužit jako zdroj vzácných kovů.

Velké plány Toyoty. Do roku 2030 chce pořádně elektrifikovat

Velké plány Toyoty. Do roku 2030 chce pořádně elektrifikovat

Zapojení do energetického systému takovýchto skladů umožní účinně spravovat napětí v přenosových soustavách. Vyřeší se tak otázka  výkonnostních výkyvů slunečních a větrných elektráren, ale i kolísání odběru proudu uživateli v průběhu dne. 

Podobným systémem se již několik let chlubí Národní park Yellowstone v USA. Vedení parku nechalo nedaleko zástavby zabudovat fotovoltaické panely, které byly propojeny se soustavou částečně využitých trakčních baterií pocházejících z hybridních vozů Toyota Camry. Ředitelství se tak mohlo zcela zbavit generátoru na motorovou naftu. 

Alza chce prosadit nabíjení elektromobilů z veřejného osvětlení

Alza chce prosadit nabíjení elektromobilů z veřejného osvětlení

Letos provedou Toyota a Chubu Electric Power testy systému Storage Battery System. Po ověření jeho funkčnosti partneři vybudují v roce 2020 instalaci o výkonu 10.000 kW. Na začátku v ní budou použity nikl-metal-hydridové baterie, jež se v současnosti masově využívají v hybridních vozech Toyoty. 

Dodnes jich na silnice po celém světě vyjelo více než 11 milionů. Kolem roku 2030 začne Toyota v energetice využívat lithium-iontové akumulátory z elektromobilů a plug-in hybridů.

Klepněte pro větší obrázek

ZOH 2018: Vše o olympijských hrách v Koreji najdete na isport.cz

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků