Toyota předvádí premiový sedan budoucnosti. Pohání ho vodík

Japonská automobilka na autosalonu v Tokiu ukáže svůj nejnovější koncept. Fine-Comfort Ride je ukázkou luxusního sedanu na vodíkový pohon.

Toyota vidí budoucnost ve vodíkovém pohonu. Proto ukázala koncept prémiového sedanu poháněného vodíkovými palivovými články. Vozidlo s označením Fine-Comfort Ride předvede všem zájemcům na autosalonu v Tokiu.

Automobilka o konceptu mluví jako o snaze vytvořit nový typ prémiového sedanu. Nabídnout má vodíkový pohon jako v již prodávaném modelu Mirai. Maximální dojezd má být 1 000 kilometrů. Natankování má trvat jen přibližně 3 minuty. 

Nový kamion od Toyoty je "zelenější" než Prius

Nový kamion od Toyoty je "zelenější" než Prius

Velké rozměry futuristického automobilu zajistí dostatek místa až pro šest osob. Pasažéři si užijí dokonalý komfort díky pohodlným sedadlům se zabudovanou opěrkou pro nohy. Posuvné dveře navíc zabezpečí jednoduché nastupování a vystupování.

Už téměř všechny koncepty budoucnosti sázejí na autonomní řízení. Toyota ale ve svém vozidle volant nechala. A to i navzdory tomu, že má mít pokročilou formu autonomních technologií. Vše tak zřejmě bude záležet na samotném řidiči. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků