Toyota představila nový benzínový motor 1,8

Toyota vyvinula nový benzínový motor o objemu 1,8 litru, který se představí v nových vozech již na podzim letošního roku. Svými parametry bude patřit k nejlepším motorům s poměrem objem/výkon na denším trhu. Motor je vybaven pokročilým zařízením jako je duální časování ventilů (Dual VVT-i) a mezi jeho hlavní přednosti patří vysoký točivý moment a tedy vysoký relativní výkon, hospodárnost a nízké emise a velmi nízká hmotnost.

Motor tak dosahuje jedné z nejlepších hodnot točivého momentu ve třídě motorů o objemu 1,8 l.

Použití systému Dual VVT-i a ultralehkých pístů, spolu se snahou o omezení ztrát, vznikajících třením mezi díly, například použitím válečkových ložisek v uložení zdvihátek ventilů, má za cíl dosáhnout minimálně o 5 % větší využitelnost paliva, než jaká je dosažitelná obvyklými motory, a dosáhnout čistých emisí ve výfukových plynech (odpovídá úrovni emisí o 75 % nižších, než je nejvyšší hodnota povolená emisními standardy z roku 2005).

Menší rozměry a hmotnost agregátu pak byly dosaženy stavebnicovým uspořádáním přední části motoru a použitím zapalovacích svíček o menším průměru a dalšími drobnostmi.

Technické parametry nového motoru

  • Označení motoru: 2ZR-FE
  • Typ motoru: řadový čtyřválec 2OHC, 16 ventilů, proměnné časování Dual VVT-i
  • Zdvihový objem: 1 797 ccm
  • Vrtání x zdvih: 80,5 x 88,3 mm
  • Vstřikování: elektronické vstřikování paliva EFI
  • Palivo: bezolovnatý benzín
  • Kompresní poměr: 10:1
  • Výkon: 100 kW (136 k) při 6 000 ot./min
  • Točivý moment: 175 Nm při 4 400 ot./min
  • Emisní norma: Euro 4
  • Hmotnost bez paliva: 97 kg
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků