Toyota představila nový benzínový motor 1,8

Toyota vyvinula nový benzínový motor o objemu 1,8 litru, který se představí v nových vozech již na podzim letošního roku. Svými parametry bude patřit k nejlepším motorům s poměrem objem/výkon na denším trhu. Motor je vybaven pokročilým zařízením jako je duální časování ventilů (Dual VVT-i) a mezi jeho hlavní přednosti patří vysoký točivý moment a tedy vysoký relativní výkon, hospodárnost a nízké emise a velmi nízká hmotnost.

Motor tak dosahuje jedné z nejlepších hodnot točivého momentu ve třídě motorů o objemu 1,8 l.

Použití systému Dual VVT-i a ultralehkých pístů, spolu se snahou o omezení ztrát, vznikajících třením mezi díly, například použitím válečkových ložisek v uložení zdvihátek ventilů, má za cíl dosáhnout minimálně o 5 % větší využitelnost paliva, než jaká je dosažitelná obvyklými motory, a dosáhnout čistých emisí ve výfukových plynech (odpovídá úrovni emisí o 75 % nižších, než je nejvyšší hodnota povolená emisními standardy z roku 2005).

Menší rozměry a hmotnost agregátu pak byly dosaženy stavebnicovým uspořádáním přední části motoru a použitím zapalovacích svíček o menším průměru a dalšími drobnostmi.

Technické parametry nového motoru

  • Označení motoru: 2ZR-FE
  • Typ motoru: řadový čtyřválec 2OHC, 16 ventilů, proměnné časování Dual VVT-i
  • Zdvihový objem: 1 797 ccm
  • Vrtání x zdvih: 80,5 x 88,3 mm
  • Vstřikování: elektronické vstřikování paliva EFI
  • Palivo: bezolovnatý benzín
  • Kompresní poměr: 10:1
  • Výkon: 100 kW (136 k) při 6 000 ot./min
  • Točivý moment: 175 Nm při 4 400 ot./min
  • Emisní norma: Euro 4
  • Hmotnost bez paliva: 97 kg
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků