Toyota představila nový benzínový motor 1,8

Toyota vyvinula nový benzínový motor o objemu 1,8 litru, který se představí v nových vozech již na podzim letošního roku. Svými parametry bude patřit k nejlepším motorům s poměrem objem/výkon na denším trhu. Motor je vybaven pokročilým zařízením jako je duální časování ventilů (Dual VVT-i) a mezi jeho hlavní přednosti patří vysoký točivý moment a tedy vysoký relativní výkon, hospodárnost a nízké emise a velmi nízká hmotnost.

Motor tak dosahuje jedné z nejlepších hodnot točivého momentu ve třídě motorů o objemu 1,8 l.

Použití systému Dual VVT-i a ultralehkých pístů, spolu se snahou o omezení ztrát, vznikajících třením mezi díly, například použitím válečkových ložisek v uložení zdvihátek ventilů, má za cíl dosáhnout minimálně o 5 % větší využitelnost paliva, než jaká je dosažitelná obvyklými motory, a dosáhnout čistých emisí ve výfukových plynech (odpovídá úrovni emisí o 75 % nižších, než je nejvyšší hodnota povolená emisními standardy z roku 2005).

Menší rozměry a hmotnost agregátu pak byly dosaženy stavebnicovým uspořádáním přední části motoru a použitím zapalovacích svíček o menším průměru a dalšími drobnostmi.

Technické parametry nového motoru

  • Označení motoru: 2ZR-FE
  • Typ motoru: řadový čtyřválec 2OHC, 16 ventilů, proměnné časování Dual VVT-i
  • Zdvihový objem: 1 797 ccm
  • Vrtání x zdvih: 80,5 x 88,3 mm
  • Vstřikování: elektronické vstřikování paliva EFI
  • Palivo: bezolovnatý benzín
  • Kompresní poměr: 10:1
  • Výkon: 100 kW (136 k) při 6 000 ot./min
  • Točivý moment: 175 Nm při 4 400 ot./min
  • Emisní norma: Euro 4
  • Hmotnost bez paliva: 97 kg
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků