Toyota představila nový benzínový motor 1,8

Toyota vyvinula nový benzínový motor o objemu 1,8 litru, který se představí v nových vozech již na podzim letošního roku. Svými parametry bude patřit k nejlepším motorům s poměrem objem/výkon na denším trhu. Motor je vybaven pokročilým zařízením jako je duální časování ventilů (Dual VVT-i) a mezi jeho hlavní přednosti patří vysoký točivý moment a tedy vysoký relativní výkon, hospodárnost a nízké emise a velmi nízká hmotnost.

Motor tak dosahuje jedné z nejlepších hodnot točivého momentu ve třídě motorů o objemu 1,8 l.

Použití systému Dual VVT-i a ultralehkých pístů, spolu se snahou o omezení ztrát, vznikajících třením mezi díly, například použitím válečkových ložisek v uložení zdvihátek ventilů, má za cíl dosáhnout minimálně o 5 % větší využitelnost paliva, než jaká je dosažitelná obvyklými motory, a dosáhnout čistých emisí ve výfukových plynech (odpovídá úrovni emisí o 75 % nižších, než je nejvyšší hodnota povolená emisními standardy z roku 2005).

Menší rozměry a hmotnost agregátu pak byly dosaženy stavebnicovým uspořádáním přední části motoru a použitím zapalovacích svíček o menším průměru a dalšími drobnostmi.

Technické parametry nového motoru

  • Označení motoru: 2ZR-FE
  • Typ motoru: řadový čtyřválec 2OHC, 16 ventilů, proměnné časování Dual VVT-i
  • Zdvihový objem: 1 797 ccm
  • Vrtání x zdvih: 80,5 x 88,3 mm
  • Vstřikování: elektronické vstřikování paliva EFI
  • Palivo: bezolovnatý benzín
  • Kompresní poměr: 10:1
  • Výkon: 100 kW (136 k) při 6 000 ot./min
  • Točivý moment: 175 Nm při 4 400 ot./min
  • Emisní norma: Euro 4
  • Hmotnost bez paliva: 97 kg
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků