Toyota představila nový benzínový motor 1,8

Toyota vyvinula nový benzínový motor o objemu 1,8 litru, který se představí v nových vozech již na podzim letošního roku. Svými parametry bude patřit k nejlepším motorům s poměrem objem/výkon na denším trhu. Motor je vybaven pokročilým zařízením jako je duální časování ventilů (Dual VVT-i) a mezi jeho hlavní přednosti patří vysoký točivý moment a tedy vysoký relativní výkon, hospodárnost a nízké emise a velmi nízká hmotnost.

Motor tak dosahuje jedné z nejlepších hodnot točivého momentu ve třídě motorů o objemu 1,8 l.

Použití systému Dual VVT-i a ultralehkých pístů, spolu se snahou o omezení ztrát, vznikajících třením mezi díly, například použitím válečkových ložisek v uložení zdvihátek ventilů, má za cíl dosáhnout minimálně o 5 % větší využitelnost paliva, než jaká je dosažitelná obvyklými motory, a dosáhnout čistých emisí ve výfukových plynech (odpovídá úrovni emisí o 75 % nižších, než je nejvyšší hodnota povolená emisními standardy z roku 2005).

Menší rozměry a hmotnost agregátu pak byly dosaženy stavebnicovým uspořádáním přední části motoru a použitím zapalovacích svíček o menším průměru a dalšími drobnostmi.

Technické parametry nového motoru

  • Označení motoru: 2ZR-FE
  • Typ motoru: řadový čtyřválec 2OHC, 16 ventilů, proměnné časování Dual VVT-i
  • Zdvihový objem: 1 797 ccm
  • Vrtání x zdvih: 80,5 x 88,3 mm
  • Vstřikování: elektronické vstřikování paliva EFI
  • Palivo: bezolovnatý benzín
  • Kompresní poměr: 10:1
  • Výkon: 100 kW (136 k) při 6 000 ot./min
  • Točivý moment: 175 Nm při 4 400 ot./min
  • Emisní norma: Euro 4
  • Hmotnost bez paliva: 97 kg
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků