Toyota představila elektrický Land Cruiser. Jedinečný pracant slouží vyššímu účelu

Užitkový pick-up je výchozím bodem v průzkumu snižování produkce emisí mezi lehkými pracovními vozy.

Elektrifikace se kromě normálních osobních vozů již pomalu a jistě projevuje také v oblasti off-roadů a užitkových vozů. Pracovní stroje schopné poradit si v terénu se jednoduše baterek dočkají také. Ve vývoji nechce zaspat ani Toyota, která v Austrálii představila prototyp elektrického Land Cruiseru. Testováním v reálných podmínkách chce značka sbírat důležitá data.

Toyota musela stáhnout reklamu na GR Yaris. Údajně podporuje nezodpovědné řízení

Toyota musela stáhnout reklamu na GR Yaris. Údajně podporuje nezodpovědné řízení

Pracovní pick-up řady 70 vznikl ve spolupráci s BHP, přední australskou těžařskou společností. Prototyp je prvotinou testovacího cyklu vozů konvertovaných na elektrický pohon, jejichž využití vidí obě firmy také v těžkém průmyslu. Proto bude baterkami napěchovaný Land Cruiser sloužit v niklovém dole na západě Austrálie.

Smyslem testovacího programu je v konečném hledisku průzkum dalších možností, jak snižovat produkci škodlivých emisí rovněž mezi lehkými užitkovými vozidly. Využití elektromobilů na obecně krátké vzdálenosti v uzavřeném prostředí, právě jako jsou třeba doly, kde je nabíječka vždy na dosah, má pro obě společnosti potenciál.

Tato hasičská Toyota má na starosti požáry elektromobilů. Vznikla u české firmy

Tato hasičská Toyota má na starosti požáry elektromobilů. Vznikla u české firmy

K technice elektrického Land Crusieru zatím Toyota ve své tiskové zprávě nedodává žádné detaily. Více informací o ústrojí poskytne v následujících měsících. Pokud budou ovšem výsledky prototypu uspokojivé, očekává se nasazení dalších vozů do služby. Ostatně cílem Toyoty i BHP je snížit své provozní emise o 30 % do roku 2030.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 43 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků