Toyota ví, že čistou elektromobilitu nelze ignorovat, a tak nám v následujících třech letech nadělí šest nových modelů. Zdroj: Toyota

Toyota ví, že čistou elektromobilitu nelze ignorovat, a tak nám v následujících třech letech nadělí šest nových modelů. | Zdroj: Toyota

Na nadšené řidiče nezanevře, což potvrzuje i koncept FT-Se (Future Toyota Sports electric).  Zdroj: Toyota

Na nadšené řidiče nezanevře, což potvrzuje i koncept FT-Se (Future Toyota Sports electric).  | Zdroj: Toyota

Poprvé jsme ho mohli zahlédnout na podzimním Japan Mobility Show 2023 v Tokiu Zdroj: Toyota

Poprvé jsme ho mohli zahlédnout na podzimním Japan Mobility Show 2023 v Tokiu | Zdroj: Toyota

S délkou 4 380 mm, šířkou 1 895 mm a výškou pouhých 1 220 mm si uchovává mimořádně kompaktní rozměry. Zdroj: Toyota

S délkou 4 380 mm, šířkou 1 895 mm a výškou pouhých 1 220 mm si uchovává mimořádně kompaktní rozměry. | Zdroj: Toyota

V kombinaci s nízkým těžištěm, a doufejme rozumnou hmotností, máme výhled na vskutku řidičsky zajímavé auto. Zdroj: Toyota

V kombinaci s nízkým těžištěm, a doufejme rozumnou hmotností, máme výhled na vskutku řidičsky zajímavé auto. | Zdroj: Toyota

Nízké váze podřídila Toyota celou pohonnou soustavu včetně baterie a komfortních prvků jako klimatizace. Zdroj: Toyota

Nízké váze podřídila Toyota celou pohonnou soustavu včetně baterie a komfortních prvků jako klimatizace. | Zdroj: Toyota

Toyota sice o sériové podobě mlčí, ale předseda značky Akio Toyoda potvrdil, že je takový vůz ve vývoji, ale ještě není jednoznačně schválený. Zdroj: Toyota

Toyota sice o sériové podobě mlčí, ale předseda značky Akio Toyoda potvrdil, že je takový vůz ve vývoji, ale ještě není jednoznačně schválený. | Zdroj: Toyota

Dále prozradil, že bude mít plnohodnotnou manuální převodovku, čemuž je přizpůsoben i software elektromotorů a generátor zvukové kulisy. Zdroj: Toyota

Dále prozradil, že bude mít plnohodnotnou manuální převodovku, čemuž je přizpůsoben i software elektromotorů a generátor zvukové kulisy. | Zdroj: Toyota

Mimochodem, aktualizace vzduchem jsou samozřejmostí. Zdroj: Toyota

Mimochodem, aktualizace vzduchem jsou samozřejmostí. | Zdroj: Toyota

V interiéru je pochopitelně místo jen pro dvě osoby, přičemž veškeré ovládací prvky jsou orientované na řidiče. Zdroj: Toyota

V interiéru je pochopitelně místo jen pro dvě osoby, přičemž veškeré ovládací prvky jsou orientované na řidiče. | Zdroj: Toyota

Není jich mnoho, vlastně jen dvojice dotykových obrazovek o velikosti chytrého telefonu a pak je tu ještě digitální přístrojový štít. Zdroj: Toyota

Není jich mnoho, vlastně jen dvojice dotykových obrazovek o velikosti chytrého telefonu a pak je tu ještě digitální přístrojový štít. | Zdroj: Toyota

Zajímavostí je modré měkčené polstrování prostoru pro nohy, o které se lze pohodlně opřít při rychlém projezdu zatáček na okruhu. Zdroj: Toyota

Zajímavostí je modré měkčené polstrování prostoru pro nohy, o které se lze pohodlně opřít při rychlém projezdu zatáček na okruhu. | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  Zdroj: Toyota

Toyota FT-Se  | Zdroj: Toyota

Na nadšené řidiče nezanevře, což potvrzuje i koncept FT-Se (Future Toyota Sports electric).  Zdroj: Toyota
Poprvé jsme ho mohli zahlédnout na podzimním Japan Mobility Show 2023 v Tokiu Zdroj: Toyota
S délkou 4 380 mm, šířkou 1 895 mm a výškou pouhých 1 220 mm si uchovává mimořádně kompaktní rozměry. Zdroj: Toyota
V kombinaci s nízkým těžištěm, a doufejme rozumnou hmotností, máme výhled na vskutku řidičsky zajímavé auto. Zdroj: Toyota
28
Fotogalerie

Toyota pracuje na dalším sporťáku pro nadšené řidiče. Bude mít klasický manuál se třemi pedály

Zdá se, že Toyota zůstane pro zábavná sportovní auta zemí zaslíbenou.

Toyota zvolila v turbulentním světě elektromobility konzervativní přístup a rozhodla se pokračovat cestou hybridních pohonů s různou úrovní elektrifikace. Široké spektrum ekologických vozů jí umožňuje vyrábět i řidičsky zábavné sportovní vozy vycházející ze zkušeností týmu Toyota Gazoo Racing. Tohoto plánu se Toyota bude držet co nejdéle, a dokonce ponechá i spalovací motory, které v budoucnu přejdou z benzínu na vodík.

Automobilka ví, že čistou elektromobilitu nelze ignorovat, a tak nám v následujících třech letech nadělí šest nových modelů. Na nadšené řidiče nezanevře, což potvrzuje i koncept FT-Se (Future Toyota Sports electric). Poprvé jsme ho mohli zahlédnout na podzimním Japan Mobility Show 2023 v Tokiu

S délkou 4380 mm, šířkou 1895 mm a výškou pouhých 1220 mm si uchovává mimořádně kompaktní rozměry. V kombinaci s nízkým těžištěm, a doufejme rozumnou hmotností, máme výhled na vskutku řidičsky zajímavé auto. Nízké hmotnosti podřídila Toyota celou pohonnou soustavu včetně baterie a komfortních prvků jako klimatizace.

Toyota sice o sériové podobě mlčí, ale předseda Akio Toyoda potvrdil, že je takový vůz ve vývoji, ale ještě není jednoznačně schválený. Dále prozradil, že bude mít plnohodnotnou manuální převodovku, čemuž je přizpůsoben i software elektromotorů a generátor zvukové kulisy. Mimochodem, aktualizace vzduchem jsou samozřejmostí.

V interiéru je pochopitelně místo jen pro dvě osoby, přičemž veškeré ovládací prvky jsou orientované na řidiče. Není jich mnoho, vlastně jen dvojice dotykových obrazovek o velikosti chytrého telefonu a pak je tu ještě digitální přístrojový štít. Zajímavostí je modré měkčené polstrování prostoru pro nohy, o které se lze pohodlně opřít při rychlém projezdu zatáček na okruhu.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud