Stellantis se do konce desetiletí hodlá stát světovým lídrem na trhu lehkých užitkových vozidel. Výrobu podpoří nový model Toyoty, který se bude v Evropě vyrábět.
Díky partnerství se skupinou Stellantis pronikla Toyota v roce 2012 do segmentu lehkých užitkových vozidel. Nyní má choutky své portfolio rozšířit. V nabídce japonské značky přibude velkoprostorová dodávky o velikosti Fiatu Ducato/Peugeotu Boxer/Citroënu Jumper.
Z těchto modelů bude vycházet i verze dodávaná pro Toyotu. Výrobu zajistí polská fabrika v Hlivici a italská továrna v Atesse. Odtud budou vozy distribuovány přímo k prodejcům Toyoty. Vzhledem k tomu, že první kus dorazí na trh až v roce 2024 nikoho nepřekvapí zamýšlený čistě elektrický pohon.
Nejblíže plánované novince má bezemisní Fiat Ducato, který je dostupný se dvěma bateriovými sety o kapacitách 47 a 79 kW. Díky nim ujede na jedno nabití 158 až 174 km, v případě většího setu 260 až 283 km. Elektromotor disponuje výkonem 90 kW s točivým momentem 288 Nm. Pro představu, základní verze eDucata v provedení L2H1 stojí 1.635.000 Kč, za větší baterii si připlatíme na 2.125.000 Kč.
Celkově je to logický krok. Stellantis se chce do roku 2030 stát světovým lídrem v segmentu LUV a Toyota potřebuje posílit prodeje v Evropě. Bude zajímavé sledovat, jakou přidanou hodnotu nabídne. V Evropě se užitkovým dodávkám daří. Přestože v první čtvrtině meziroční registrace klesly o 18,1 %, registrovalo se 411.097 vozů.