Toyota pokročila ve vývoji auta, které nebude potřebovat řidiče

Toyota zveřejnila video, na kterém jede auto, které umí řídit samo sebe. Podrobnosti se chystá představit příští týden na technologické show v Las Vegas.
Toyota pokročila ve vývoji auta, které nebude potřebovat řidiče

„Snažíme se vyvinout auto, které by se vyhnulo haváriím. Nulová nehodovost je naším konečným cílem,“ poznamenal k tomu mluvčí Toyoty pro server BBC.

Prototyp vozu Lexus LS umí využívat „autopilota“, není ale vyvíjen s ambicí lidského řidiče úplně odstranit. Zkrátka autopilot uřídí vůz chvíli klidně sám, ale spíš řidičovi pomáhá a kontroluje ho.

Technologie Toyoty umí monitorovat, jestli řidič neusnul, a hlídá, jestli auto nevyjíždí ze silnice nebo jestli třeba nechce proletět křižovatkou na červenou.

Technologie ITS (Intelligent Transport Systéme) zahrnuje vnitřní radar, videokamery monitorující silnici, její okolí a také řidiče. Vůz podle Toyoty umí i komunikovat s dalšími vozidly. „Náš pokročilý výzkum aktivní bezpečnosti posunuje automobilový trh do nové, automatizované éry,“ poznamenal mluvčí firmy.

Toyota taká pracuje na technologii, která propojuje auto se smartphonem řidiče. Telefon by mohl vyhledávat po cestě benzinky nebo třeba restaurace a doporučovat je cestujícím.

Na „autě bez řidiče“ pracuje i Google

Toyota není jediná z automobilek, které na vývoji konceptu „auta bez řidiče“ pracuje. Audi se například v Las Vegas chystá představit auto, které se umí samo zaparkovat.

Vozidly, které nepotřebují řidiče, se zabývá i Google. Spolupracuje mimo jiné právě s Toyotou. Snaží se vytvořit komplexní systém, který využívá kameru, laserové měřiče vzdálenosti, radar a také Google Maps a datová centra.

Zdroj: E15.cz 
 

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků