Toyota pokročila ve vývoji auta, které nebude potřebovat řidiče

Toyota zveřejnila video, na kterém jede auto, které umí řídit samo sebe. Podrobnosti se chystá představit příští týden na technologické show v Las Vegas.
Toyota pokročila ve vývoji auta, které nebude potřebovat řidiče

„Snažíme se vyvinout auto, které by se vyhnulo haváriím. Nulová nehodovost je naším konečným cílem,“ poznamenal k tomu mluvčí Toyoty pro server BBC.

Prototyp vozu Lexus LS umí využívat „autopilota“, není ale vyvíjen s ambicí lidského řidiče úplně odstranit. Zkrátka autopilot uřídí vůz chvíli klidně sám, ale spíš řidičovi pomáhá a kontroluje ho.

Technologie Toyoty umí monitorovat, jestli řidič neusnul, a hlídá, jestli auto nevyjíždí ze silnice nebo jestli třeba nechce proletět křižovatkou na červenou.

Technologie ITS (Intelligent Transport Systéme) zahrnuje vnitřní radar, videokamery monitorující silnici, její okolí a také řidiče. Vůz podle Toyoty umí i komunikovat s dalšími vozidly. „Náš pokročilý výzkum aktivní bezpečnosti posunuje automobilový trh do nové, automatizované éry,“ poznamenal mluvčí firmy.

Toyota taká pracuje na technologii, která propojuje auto se smartphonem řidiče. Telefon by mohl vyhledávat po cestě benzinky nebo třeba restaurace a doporučovat je cestujícím.

Na „autě bez řidiče“ pracuje i Google

Toyota není jediná z automobilek, které na vývoji konceptu „auta bez řidiče“ pracuje. Audi se například v Las Vegas chystá představit auto, které se umí samo zaparkovat.

Vozidly, které nepotřebují řidiče, se zabývá i Google. Spolupracuje mimo jiné právě s Toyotou. Snaží se vytvořit komplexní systém, který využívá kameru, laserové měřiče vzdálenosti, radar a také Google Maps a datová centra.

Zdroj: E15.cz 
 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků