Toyota po více než půl století končí s výrobou aut v Austrálii

A je to oficiální. Bylo rozhodnuto, že v roce 2017 koncern Toyota přestane v Austrálii vyrábět auta.
Toyota po více než půl století končí s výrobou aut v Austrálii

Na sklonku loňského roku oznámil koncern Ford Motor Company, že v roce 2016 ukončí produkci svých automobilů v Austrálii, přičemž jen o několik týdnů později ke stejnému kroku přistoupil i koncern General Motors. Nyní stažení svých výrobních aktivit z Austrálie oznámil další významný hráč, koncern Toyota. Divize Toyota Motor Corporation Australia (TMCA) i její vývojové středisko TTCAP-AU ukončí svoji činnost v roce 2017.

Ford Everest jako výraz naděje pro australskou divizi Fordu

Ford Everest jako výraz naděje pro australskou divizi Fordu

Prezident TMC Akio Toyoda označil za nejdůležitější důvody tohoto rozhodnutí silný australský dolar, vyhrocený konkurenční boj a pokles prodejů nových aut, s nímž se pro Austrálii počítá v následujících letech. Toyoda slibuje maximální možnou podporu svým stávajícím zaměstnancům a zařazení části z nich do restrukturalizačního plánu.

Značka Toyota (podobně jako Ford a General Motors) se totiž z australského trhu nestáhne úplně, ale bude tam auta už jen prodávat a servisovat. Za zmínku stojí, že Toyota začala svá auta v Austrálii vyrábět již v roce 1963, přičemž šlo o vůbec první továrnu, kterou TMC postavilo mimo japonské území.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků