Toyota po čtyřech letech největším producentem automobilů na světě

Značka Toyota slaví velký návrat, vloni nikdo na světě nevyrobil tolik automobilů co ona. A bylo jich dokonce ještě více než v roce 2008…
Toyota po čtyřech letech největším producentem automobilů na světě

Automobilka Toyota (TMC) je součástí skupiny Toyota Group, jednoho z největších koncernů na světě. Nyní byla sečtena čísla za rok 2012 a je z nich jasné, že se TMC vrací na piedestal největší automobilky světa. To naznačovaly již předběžně výsledky z prosince. Koncern Toyota výrazně navýšil výrobu a během roku 2012 vyprodukoval rekordních 9,75 mil. aut. Druhý General Motors zhotovil 9,29 mil. vozů a Volkswagen Group s výsledkem 9,07 mil. automobilů propadl o jednu pozici na třetí místo.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Koncern Toyota byl největší automobilkou světa již v roce 2008, kdy vyrobil 9,23 mil. vozů, poté začala její prodejní čísla klesat. Kromě ekonomické krize za to mohla především ostuda s údajným samovolným zrychlováním, přičemž také Toyota nesla těžce úder tsunami. Rok 2012 byl pro Toyotu opravdu úspěšným, již v červenci například prolomila Toyota hranici 200 mil. vyrobených automobilů.

Klepněte pro větší obrázek
Toyota byla vloni největší automobilkou světa

Vozy značek koncernu TMC sice v prodejích v Evropě mírně poklesly, ale třeba v USA narostly o 27 %. To v USA znamená meziroční nárůst tržního podílu z 12,9 na 14,4 %, což je jen kousek od 17,9 %, jež tam drží General Motors. V domácím Japonsku Toyota navýšila prodeje ještě razantněji, o plných 35 % v porovnání s rokem 2011.

General Motors je znovu největší automobilkou na světě, VW druhou

General Motors je znovu největší automobilkou na světě, VW druhou

Pozoruhodným faktem zůstává, že celkový nárůst výroby se v případě TMC opírá především o tradiční odbytiště včetně Japonska a USA. Paradoxně v Číně Toyotě prodeje vloni mírně klesly, a to vůbec poprvé od roku 2002. V letošním roce Toyota chce vyrobit 9,91 mil. aut.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků