Toyota po čtyřech letech největším producentem automobilů na světě

Značka Toyota slaví velký návrat, vloni nikdo na světě nevyrobil tolik automobilů co ona. A bylo jich dokonce ještě více než v roce 2008…
Toyota po čtyřech letech největším producentem automobilů na světě

Automobilka Toyota (TMC) je součástí skupiny Toyota Group, jednoho z největších koncernů na světě. Nyní byla sečtena čísla za rok 2012 a je z nich jasné, že se TMC vrací na piedestal největší automobilky světa. To naznačovaly již předběžně výsledky z prosince. Koncern Toyota výrazně navýšil výrobu a během roku 2012 vyprodukoval rekordních 9,75 mil. aut. Druhý General Motors zhotovil 9,29 mil. vozů a Volkswagen Group s výsledkem 9,07 mil. automobilů propadl o jednu pozici na třetí místo.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Koncern Toyota byl největší automobilkou světa již v roce 2008, kdy vyrobil 9,23 mil. vozů, poté začala její prodejní čísla klesat. Kromě ekonomické krize za to mohla především ostuda s údajným samovolným zrychlováním, přičemž také Toyota nesla těžce úder tsunami. Rok 2012 byl pro Toyotu opravdu úspěšným, již v červenci například prolomila Toyota hranici 200 mil. vyrobených automobilů.

Klepněte pro větší obrázek
Toyota byla vloni největší automobilkou světa

Vozy značek koncernu TMC sice v prodejích v Evropě mírně poklesly, ale třeba v USA narostly o 27 %. To v USA znamená meziroční nárůst tržního podílu z 12,9 na 14,4 %, což je jen kousek od 17,9 %, jež tam drží General Motors. V domácím Japonsku Toyota navýšila prodeje ještě razantněji, o plných 35 % v porovnání s rokem 2011.

General Motors je znovu největší automobilkou na světě, VW druhou

General Motors je znovu největší automobilkou na světě, VW druhou

Pozoruhodným faktem zůstává, že celkový nárůst výroby se v případě TMC opírá především o tradiční odbytiště včetně Japonska a USA. Paradoxně v Číně Toyotě prodeje vloni mírně klesly, a to vůbec poprvé od roku 2002. V letošním roce Toyota chce vyrobit 9,91 mil. aut.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků