Toyota po celém světě svolává 3,4 milionu aut kvůli airbagům a nádržím

Toyota po celém světě svolává 3,4 milionu aut kvůli airbagům a nádržím

Automobilka Toyota vyhlásila celosvětovou svolávací akci na několik modelů, která má napravit dvě odlišné vady. Jedna se týká netěsných palivových nádrží a druhá bočních hlavových airbagů, které se mohou samovolně nafouknout nebo prasknout a zranit při tom cestující.

Svolávací akce na netěsné palivové nádrže se týká 2,87 milionu vozidel (vyrobených mezi dubnem 2006 a srpnem 2015) včetně modelů Prius a Corolla. U těch může v případě plně natankovaných nádrží dojít k úniku paliva kolem systému pro řízení odvětrání palivové nádrže.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Druhá svolávací akce se týká 1,43 milionů modelů Toyota Prius a Lexus CT200h právě kvůli airbagům, které mohou prasknout a dokonce se samovolně nafouknout. Nejčastěji to postihuje model Prius (výroba od října 2008 do dubna 2012) zaparkovaný na přímém slunci. Obě svolávací akce se překrývají u asi 932 000 aut po celém světě, takže Toyota provede opravy najednou.

Toyota zdůrazňuje, že se nejedná o stejný problém jako s airbagy Takata, toto je systém od jiného dodavatele a podobné riziko jako u explodujících airbagů Takata podle japonské automobilky nehrozí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik