Toyota po celém světě svolává 3,4 milionu aut kvůli airbagům a nádržím

Toyota po celém světě svolává 3,4 milionu aut kvůli airbagům a nádržím

Automobilka Toyota vyhlásila celosvětovou svolávací akci na několik modelů, která má napravit dvě odlišné vady. Jedna se týká netěsných palivových nádrží a druhá bočních hlavových airbagů, které se mohou samovolně nafouknout nebo prasknout a zranit při tom cestující.

Svolávací akce na netěsné palivové nádrže se týká 2,87 milionu vozidel (vyrobených mezi dubnem 2006 a srpnem 2015) včetně modelů Prius a Corolla. U těch může v případě plně natankovaných nádrží dojít k úniku paliva kolem systému pro řízení odvětrání palivové nádrže.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Druhá svolávací akce se týká 1,43 milionů modelů Toyota Prius a Lexus CT200h právě kvůli airbagům, které mohou prasknout a dokonce se samovolně nafouknout. Nejčastěji to postihuje model Prius (výroba od října 2008 do dubna 2012) zaparkovaný na přímém slunci. Obě svolávací akce se překrývají u asi 932 000 aut po celém světě, takže Toyota provede opravy najednou.

Toyota zdůrazňuje, že se nejedná o stejný problém jako s airbagy Takata, toto je systém od jiného dodavatele a podobné riziko jako u explodujících airbagů Takata podle japonské automobilky nehrozí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků