Toyota po celém světě svolává 3,4 milionu aut kvůli airbagům a nádržím

Toyota po celém světě svolává 3,4 milionu aut kvůli airbagům a nádržím

Automobilka Toyota vyhlásila celosvětovou svolávací akci na několik modelů, která má napravit dvě odlišné vady. Jedna se týká netěsných palivových nádrží a druhá bočních hlavových airbagů, které se mohou samovolně nafouknout nebo prasknout a zranit při tom cestující.

Svolávací akce na netěsné palivové nádrže se týká 2,87 milionu vozidel (vyrobených mezi dubnem 2006 a srpnem 2015) včetně modelů Prius a Corolla. U těch může v případě plně natankovaných nádrží dojít k úniku paliva kolem systému pro řízení odvětrání palivové nádrže.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Druhá svolávací akce se týká 1,43 milionů modelů Toyota Prius a Lexus CT200h právě kvůli airbagům, které mohou prasknout a dokonce se samovolně nafouknout. Nejčastěji to postihuje model Prius (výroba od října 2008 do dubna 2012) zaparkovaný na přímém slunci. Obě svolávací akce se překrývají u asi 932 000 aut po celém světě, takže Toyota provede opravy najednou.

Toyota zdůrazňuje, že se nejedná o stejný problém jako s airbagy Takata, toto je systém od jiného dodavatele a podobné riziko jako u explodujících airbagů Takata podle japonské automobilky nehrozí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků