Toyota Plug-in HV, nabijte si hybrid ze zásuvky

Japonská automobilka Toyota homologovala pro provoz na veřejných komunikacích zcela nový automobil s názvem Toyota Plug-in HV. Vůz, který je postaven na bází klasického modelu Prius, umožní dobíjet akumulátory přímo z elektrické stíě.

Pohon pak zajišťuje klasický spalovací motor o výkonu 56 kW (76 k), kterému v případě potřeby pomáhá synchronní motor o výkonu 50 kW (68 k). Celkově tak systém poskytuje výkon až 100 kW (136 k).

Systém pak funguje stejně jako u hybridního vozu, ovšem s tím, že akumulátory, které střádají energii pro pohon elektromotoru, lze dobíjet i z běžné domácí elektrické sítě. Pro tento účel byla zvětšena kapacita akumulátorů a vůz je tak schopen čistě na elektřinu ujet až 15 km rychlostí do 100 km/h.

Hlavní technické parametry: Toyota Plug-in HV

Vůz

Označení

TOYOTA Plug-in HV

Délka/šířka/výška

4 445 / 1 725 / 1 490 mm

Hmotnost

1 360 kg

Počet míst

5 osob

Parametry pro režim elektrického pohonu

Dojezdová vzdálenost

13 km v japonském testovacím cyklu 10-15

Nejvyšší rychlost vozidla

100 km/h

Motor

Zdvihový objem

1 496 ccm

Nejvyšší výkon

56 kW (76 k) / 5 000 ot./min.

Nejvyšší točivý moment

110 N.m / 4 000 ot./min.

Motor

Typ

Synchronní motor AC

Nejvyšší výkon

50 kW (68 k) / 1 200 až 1 540 ot./min.

Nejvyšší točivý moment

400 N.m / 0 až 1 200 ot./min.

Sekundární akumulátor

Typ

Nikl-metal-hydrid

Kapacita

13 Ah (6,5 Ah x 2)

Jmenovité napětí

202 V

Systém celkem

Nejvyšší výkon*

100 kW (136 k)

Napětí

202 až 500 V

Dobíjení akumulátorů

Zdroj

Elektrická síť v domácnosti

Nabíjecí doba

1 až 1,5 h (200 V), 3 až 4 h (100 V)

*Na základě výpočtů TMC; výkon dosažitelný systémem pohonu s využitím spalovacího motoru i elektromotoru (výkon elektromotoru závisí na stavu nabití akumulátorů)

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků