Toyota Plug-in HV, nabijte si hybrid ze zásuvky

Japonská automobilka Toyota homologovala pro provoz na veřejných komunikacích zcela nový automobil s názvem Toyota Plug-in HV. Vůz, který je postaven na bází klasického modelu Prius, umožní dobíjet akumulátory přímo z elektrické stíě.

Pohon pak zajišťuje klasický spalovací motor o výkonu 56 kW (76 k), kterému v případě potřeby pomáhá synchronní motor o výkonu 50 kW (68 k). Celkově tak systém poskytuje výkon až 100 kW (136 k).

Systém pak funguje stejně jako u hybridního vozu, ovšem s tím, že akumulátory, které střádají energii pro pohon elektromotoru, lze dobíjet i z běžné domácí elektrické sítě. Pro tento účel byla zvětšena kapacita akumulátorů a vůz je tak schopen čistě na elektřinu ujet až 15 km rychlostí do 100 km/h.

Hlavní technické parametry: Toyota Plug-in HV

Vůz

Označení

TOYOTA Plug-in HV

Délka/šířka/výška

4 445 / 1 725 / 1 490 mm

Hmotnost

1 360 kg

Počet míst

5 osob

Parametry pro režim elektrického pohonu

Dojezdová vzdálenost

13 km v japonském testovacím cyklu 10-15

Nejvyšší rychlost vozidla

100 km/h

Motor

Zdvihový objem

1 496 ccm

Nejvyšší výkon

56 kW (76 k) / 5 000 ot./min.

Nejvyšší točivý moment

110 N.m / 4 000 ot./min.

Motor

Typ

Synchronní motor AC

Nejvyšší výkon

50 kW (68 k) / 1 200 až 1 540 ot./min.

Nejvyšší točivý moment

400 N.m / 0 až 1 200 ot./min.

Sekundární akumulátor

Typ

Nikl-metal-hydrid

Kapacita

13 Ah (6,5 Ah x 2)

Jmenovité napětí

202 V

Systém celkem

Nejvyšší výkon*

100 kW (136 k)

Napětí

202 až 500 V

Dobíjení akumulátorů

Zdroj

Elektrická síť v domácnosti

Nabíjecí doba

1 až 1,5 h (200 V), 3 až 4 h (100 V)

*Na základě výpočtů TMC; výkon dosažitelný systémem pohonu s využitím spalovacího motoru i elektromotoru (výkon elektromotoru závisí na stavu nabití akumulátorů)

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků