Toyota Plug-in HV, nabijte si hybrid ze zásuvky

Japonská automobilka Toyota homologovala pro provoz na veřejných komunikacích zcela nový automobil s názvem Toyota Plug-in HV. Vůz, který je postaven na bází klasického modelu Prius, umožní dobíjet akumulátory přímo z elektrické stíě.

Pohon pak zajišťuje klasický spalovací motor o výkonu 56 kW (76 k), kterému v případě potřeby pomáhá synchronní motor o výkonu 50 kW (68 k). Celkově tak systém poskytuje výkon až 100 kW (136 k).

Systém pak funguje stejně jako u hybridního vozu, ovšem s tím, že akumulátory, které střádají energii pro pohon elektromotoru, lze dobíjet i z běžné domácí elektrické sítě. Pro tento účel byla zvětšena kapacita akumulátorů a vůz je tak schopen čistě na elektřinu ujet až 15 km rychlostí do 100 km/h.

Hlavní technické parametry: Toyota Plug-in HV

Vůz

Označení

TOYOTA Plug-in HV

Délka/šířka/výška

4 445 / 1 725 / 1 490 mm

Hmotnost

1 360 kg

Počet míst

5 osob

Parametry pro režim elektrického pohonu

Dojezdová vzdálenost

13 km v japonském testovacím cyklu 10-15

Nejvyšší rychlost vozidla

100 km/h

Motor

Zdvihový objem

1 496 ccm

Nejvyšší výkon

56 kW (76 k) / 5 000 ot./min.

Nejvyšší točivý moment

110 N.m / 4 000 ot./min.

Motor

Typ

Synchronní motor AC

Nejvyšší výkon

50 kW (68 k) / 1 200 až 1 540 ot./min.

Nejvyšší točivý moment

400 N.m / 0 až 1 200 ot./min.

Sekundární akumulátor

Typ

Nikl-metal-hydrid

Kapacita

13 Ah (6,5 Ah x 2)

Jmenovité napětí

202 V

Systém celkem

Nejvyšší výkon*

100 kW (136 k)

Napětí

202 až 500 V

Dobíjení akumulátorů

Zdroj

Elektrická síť v domácnosti

Nabíjecí doba

1 až 1,5 h (200 V), 3 až 4 h (100 V)

*Na základě výpočtů TMC; výkon dosažitelný systémem pohonu s využitím spalovacího motoru i elektromotoru (výkon elektromotoru závisí na stavu nabití akumulátorů)

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků