Toyota Pixis Joy je až komicky roztomilé autíčko třídy Kei z Japonska

To jsou pořád jen SUV, crossovery nebo plug-in hybridní supersporty... No a podívejte se, co frčí v Japonsku. Toyota představila modernizovaný „retro“ model Pixis Joy, která přináší nové barvy, potahy, barevné kombinace a dokonce i sportovní paket, který se opírá o zavedené klišé s červenými zrcátky a proužky.

Galerie: 17 nejlevnějších aut s automatem, která koupíte pod 300 000 Kč

Galerie: 17 nejlevnějších aut s automatem, která koupíte pod 300 000 Kč

aponský trh malých aut, pro který se vžil celosvětový termín Kei-Cars, nepolevuje. Jedná se totiž o specifická auta vyráběná prakticky výhradně pro domácí trh, neboť se rozměry a použitým motorem vejdou do nejnižších daňových předpisů. Je to vlastně skutečné lidové auto, i když cena v přepočtu od 288 000 korun zrovna moc lidová není.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zatímco základním model s označením F vlastně nemá, krom doslova holčičích barev, nic extra, model Pixis Joy C je jakási oplastovaná variace na téma crossoverů. Na druhé straně pak stojí Toyota Pixis Joy S se „sportovními“ doplňky.

O pohon se stará tříválcový motor o objemu 660 cm3, což je vynuceno právě japonskými předpisy pro tzv. Kei-Cars. Zatímco modely F a C mají přeplňování motoru za příplatek, „sportovní“ verze S ho má standardně. V základu je rovněž převodovka CVT a dokonce si můžete připlatit i za pohon všech kol.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků