Toyota Pixis Joy je až komicky roztomilé autíčko třídy Kei z Japonska

To jsou pořád jen SUV, crossovery nebo plug-in hybridní supersporty... No a podívejte se, co frčí v Japonsku. Toyota představila modernizovaný „retro“ model Pixis Joy, která přináší nové barvy, potahy, barevné kombinace a dokonce i sportovní paket, který se opírá o zavedené klišé s červenými zrcátky a proužky.

Galerie: 17 nejlevnějších aut s automatem, která koupíte pod 300 000 Kč

Galerie: 17 nejlevnějších aut s automatem, která koupíte pod 300 000 Kč

aponský trh malých aut, pro který se vžil celosvětový termín Kei-Cars, nepolevuje. Jedná se totiž o specifická auta vyráběná prakticky výhradně pro domácí trh, neboť se rozměry a použitým motorem vejdou do nejnižších daňových předpisů. Je to vlastně skutečné lidové auto, i když cena v přepočtu od 288 000 korun zrovna moc lidová není.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zatímco základním model s označením F vlastně nemá, krom doslova holčičích barev, nic extra, model Pixis Joy C je jakási oplastovaná variace na téma crossoverů. Na druhé straně pak stojí Toyota Pixis Joy S se „sportovními“ doplňky.

O pohon se stará tříválcový motor o objemu 660 cm3, což je vynuceno právě japonskými předpisy pro tzv. Kei-Cars. Zatímco modely F a C mají přeplňování motoru za příplatek, „sportovní“ verze S ho má standardně. V základu je rovněž převodovka CVT a dokonce si můžete připlatit i za pohon všech kol.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků