Toyota Passo: modernizovaná verze přiváží zcela nový motor

Značka Toyota připravila pro svůj domácí trh vylepšenou variantu kompaktního modelu Passo. Co je však i pro nás nejdůležitější, pod jeho kapotou se vůbec poprvé objeví motor ze zcela nové řady zážehových agregátů Toyota, jež mají (v nadsázce) ovládnout svět…

Po čtyřech letech výroby přichází druhá generace Toyoty Passo s faceliftem. Jde o vůbec první vůz, v němž se objeví zcela nový litrový tříválec, jenž se má brzy stát stěžejním prvkem v nabídce Toyoty po celém světě. Dodejme, že motory budou zprvu k mání v objemech 1,0 a 1,3 l a že vynikat mají o 30 % nižší spotřebou. Klíčem je údajně špičková tepelná účinnost spalovacího procesu a my se k těmto motorům vrátíme samostatným článkem, až budeme mít dostatek relevantních informací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikace karoserie v rámci nepřekročily obvyklý rámec

Omlazená Toyota Passo, prodávaná také jako Daihatsu Boon, má dosahovat kombinované spotřeby 3,6 l/100 při emisích CO2 o hmotnosti 84 g/km, což jsou prý nejnižší hodnoty ze všech automobilů nabízených na japonském trhu a osazených zážehovým motorem. To vozu Passo mimochodem zajistí prakticky kompletní eliminaci všech japonských daní (a že jich tam mají…).

Toyota

Toyota Passo: druhá generace přichází

Tepelná účinnost tohoto motoru má být o 37 % lepší než u dosud používaného a i z evropských silnic známého motoru se srovnatelnými základními rozměrovými parametry. Výkon je v tomto případě nastaven na 69 koní (51 kW) a systém start/stop při zpomalování zhasíná motor už při překročení rychlosti 9 km/h. Vylepšené Passo je k mání s pohonem předních, nebo všech kol, přičemž facelift u něj přinesl také pozměněný design karoserie, elektricky sklopná zrcátka nebo determální prosklení v přední části karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér v duchu tradice sází na jednoduchost

K dispozici jsou dvě modelové větve Passo X/Passo G a Passo + Hana, Toyota vyrábí také speciální verzi Passo Welcab pro hendikepované uživatele. Toyota na domácím trhu plánuje roční odbyt nových vozů Passo ve výši překračující 60 000 jednotek.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků