Toyota Passo: modernizovaná verze přiváží zcela nový motor

Značka Toyota připravila pro svůj domácí trh vylepšenou variantu kompaktního modelu Passo. Co je však i pro nás nejdůležitější, pod jeho kapotou se vůbec poprvé objeví motor ze zcela nové řady zážehových agregátů Toyota, jež mají (v nadsázce) ovládnout svět…

Po čtyřech letech výroby přichází druhá generace Toyoty Passo s faceliftem. Jde o vůbec první vůz, v němž se objeví zcela nový litrový tříválec, jenž se má brzy stát stěžejním prvkem v nabídce Toyoty po celém světě. Dodejme, že motory budou zprvu k mání v objemech 1,0 a 1,3 l a že vynikat mají o 30 % nižší spotřebou. Klíčem je údajně špičková tepelná účinnost spalovacího procesu a my se k těmto motorům vrátíme samostatným článkem, až budeme mít dostatek relevantních informací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikace karoserie v rámci nepřekročily obvyklý rámec

Omlazená Toyota Passo, prodávaná také jako Daihatsu Boon, má dosahovat kombinované spotřeby 3,6 l/100 při emisích CO2 o hmotnosti 84 g/km, což jsou prý nejnižší hodnoty ze všech automobilů nabízených na japonském trhu a osazených zážehovým motorem. To vozu Passo mimochodem zajistí prakticky kompletní eliminaci všech japonských daní (a že jich tam mají…).

Toyota Passo: druhá generace přichází

Toyota Passo: druhá generace přichází

Tepelná účinnost tohoto motoru má být o 37 % lepší než u dosud používaného a i z evropských silnic známého motoru se srovnatelnými základními rozměrovými parametry. Výkon je v tomto případě nastaven na 69 koní (51 kW) a systém start/stop při zpomalování zhasíná motor už při překročení rychlosti 9 km/h. Vylepšené Passo je k mání s pohonem předních, nebo všech kol, přičemž facelift u něj přinesl také pozměněný design karoserie, elektricky sklopná zrcátka nebo determální prosklení v přední části karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér v duchu tradice sází na jednoduchost

K dispozici jsou dvě modelové větve Passo X/Passo G a Passo + Hana, Toyota vyrábí také speciální verzi Passo Welcab pro hendikepované uživatele. Toyota na domácím trhu plánuje roční odbyt nových vozů Passo ve výši překračující 60 000 jednotek.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků