Toyota Passo: druhá generace přichází

Automobilka Toyota představuje zcela nové modely Passo a Passo + Hana vyvinuté opět ve spolupráci s Daihatsu.

Novinka navazuje na stejnojmennou, již šest let starou generaci, kterou jsme vám stručně představili na tomto místě, přičemž přichází v těžkou dobu, kdy se Toyota potýká s hromadnými svolávacími akcemi a technickými problémy. Na domácím trhu hodlá největší automobilka světa prodat měsíčně zhruba 6 500 vozů řady Passo.  Toyota zdůrazňuje zvláště jejich prostorný pětimístný interiér a kompaktní vnější rozměry, Passo bude dostupné v jedenácti odstínech laku (tři z nich budou míchány zvláště pro něj) a má být hospodárné a snadno ovladatelné. Novinka je dlouhá 3 640, široká 1 665 mm a vysoká 1 535 mm, při použití standardních třináctipalcových kol činí poloměr otáčení jen 4,3 m.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Passo

Pod kapotami se budou alternativně nacházet zážehové jednotky 1,0 l (1KR-FE) a 1,3 l (1NR-FE DVVT), přičemž obě budou dodávány výhradně s automatickými bezstupňovými převodovkami CVT. Podobně jako dosud, i nadále se bude Toyota Passo prodávat i v síti dealerství Daihatsu, a sice pod jménem Boon. Výroba této Toyoty také bude probíhat v továrně Ikeda patřící právě společnosti Daihatsu Motor Co., Ltd. Při jejím vývoji konstruktéři naslouchali zejména zkušenostem řidiček a Toyota tím hodlá podpořit svůj záměr stavět výhradně stroje „přátelské“ k uživatelům. Základní model Passo má být jednoduchý a skromný, zatímco typ Passo + Hana má zapůsobit svým kompaktním šarmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Passo + Hana

Karosérie dostala zásadně přepracované sloupky A pro co nejlepší výhled šikmo do stran, rozvržení odkládacích prostor v interiéru pak odpovídá požadavkům na jejich přehlednost a snadnou dostupnost. Novinka se na první pohled vyznačuje velkým, nízkým otvorem pro přívod vzduchu k chladičům či rubustním zadním nárazníkem přispívajícím k dojmu stability, do interiéru zatím nemůžeme nahlédnout ani skrze fotografie, ale palubní deska má být obložena materiály připomínajícími tapety. Model Passo + Hana se liší jiným předním nárazníkem s mlhovkami, světlomety s oddělenými parabolami pro potkávací a dálková světla, světlým lakováním dveřních klik a zpětných zrcátek s vestavěnými bočními blikači a veseleji a hodnotněji vyvedeným interiérem.

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 965 km
Cena: 264 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2006
Stav: 118 684 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Auris 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: 22 728 km
Cena: 350 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků