Toyota Passo: druhá generace přichází

Automobilka Toyota představuje zcela nové modely Passo a Passo + Hana vyvinuté opět ve spolupráci s Daihatsu.

Novinka navazuje na stejnojmennou, již šest let starou generaci, kterou jsme vám stručně představili na tomto místě, přičemž přichází v těžkou dobu, kdy se Toyota potýká s hromadnými svolávacími akcemi a technickými problémy. Na domácím trhu hodlá největší automobilka světa prodat měsíčně zhruba 6 500 vozů řady Passo.  Toyota zdůrazňuje zvláště jejich prostorný pětimístný interiér a kompaktní vnější rozměry, Passo bude dostupné v jedenácti odstínech laku (tři z nich budou míchány zvláště pro něj) a má být hospodárné a snadno ovladatelné. Novinka je dlouhá 3 640, široká 1 665 mm a vysoká 1 535 mm, při použití standardních třináctipalcových kol činí poloměr otáčení jen 4,3 m.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Passo

Pod kapotami se budou alternativně nacházet zážehové jednotky 1,0 l (1KR-FE) a 1,3 l (1NR-FE DVVT), přičemž obě budou dodávány výhradně s automatickými bezstupňovými převodovkami CVT. Podobně jako dosud, i nadále se bude Toyota Passo prodávat i v síti dealerství Daihatsu, a sice pod jménem Boon. Výroba této Toyoty také bude probíhat v továrně Ikeda patřící právě společnosti Daihatsu Motor Co., Ltd. Při jejím vývoji konstruktéři naslouchali zejména zkušenostem řidiček a Toyota tím hodlá podpořit svůj záměr stavět výhradně stroje „přátelské“ k uživatelům. Základní model Passo má být jednoduchý a skromný, zatímco typ Passo + Hana má zapůsobit svým kompaktním šarmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Passo + Hana

Karosérie dostala zásadně přepracované sloupky A pro co nejlepší výhled šikmo do stran, rozvržení odkládacích prostor v interiéru pak odpovídá požadavkům na jejich přehlednost a snadnou dostupnost. Novinka se na první pohled vyznačuje velkým, nízkým otvorem pro přívod vzduchu k chladičům či rubustním zadním nárazníkem přispívajícím k dojmu stability, do interiéru zatím nemůžeme nahlédnout ani skrze fotografie, ale palubní deska má být obložena materiály připomínajícími tapety. Model Passo + Hana se liší jiným předním nárazníkem s mlhovkami, světlomety s oddělenými parabolami pro potkávací a dálková světla, světlým lakováním dveřních klik a zpětných zrcátek s vestavěnými bočními blikači a veseleji a hodnotněji vyvedeným interiérem.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků