Toyota oslavuje, byl vyroben Yaris s pořadovým číslem 2 miliony

Toyota oslavuje, byl vyroben Yaris s pořadovým číslem 2 miliony

Z výrobního pásu závodu ve francouzském Valenciennes sjel před několika hodinami dvoumiliontý Yaris. V tomto roce také Toyota Motor Manufacturing France oslavuje své desetileté výročí.

Model, který dostal pořadové číslo 2 000 000, byl pětidveřový vůz s dieselovým motorem 1.4 v barvě „hořící červená“. Byl určen pro francouzského zájemce.

V propagačním oddělení Toyoty si dali tu práci a spočítali, že pokud by se ze všech Yarisů první a druhé generace vyrobených od roku 2001 dodnes utvořila řada, tak by měřila více než 7400 kilometrů.

Produkce nejlépe se prodávajícího modelu značky Toyota v Evropě začala ve Valenciennes v lednu 2001. Každý rok bylo vyrobeno minimálně 150 000 vozů, nejvíce pak v roce 2007 – 262 000 vozů.

Nedávno byla představena třetí generace Yarisu. Představitelé Toyoty očekávají o tento vůz podobně velký zájem, jako byl o jeho předchůdce. Proto již nyní rozhodli, že příští rok v lednu přijmou dalších 800 zaměstnanců, aby se mohla výroba rozjet na tři směny. V závodě tak bude pracovat celkem 4300 zaměstnanců.

Příští rok také začne výroba hybridní verze Yarisu.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků