Toyota oslavuje, byl vyroben Yaris s pořadovým číslem 2 miliony

Toyota oslavuje, byl vyroben Yaris s pořadovým číslem 2 miliony

Z výrobního pásu závodu ve francouzském Valenciennes sjel před několika hodinami dvoumiliontý Yaris. V tomto roce také Toyota Motor Manufacturing France oslavuje své desetileté výročí.

Model, který dostal pořadové číslo 2 000 000, byl pětidveřový vůz s dieselovým motorem 1.4 v barvě „hořící červená“. Byl určen pro francouzského zájemce.

V propagačním oddělení Toyoty si dali tu práci a spočítali, že pokud by se ze všech Yarisů první a druhé generace vyrobených od roku 2001 dodnes utvořila řada, tak by měřila více než 7400 kilometrů.

Produkce nejlépe se prodávajícího modelu značky Toyota v Evropě začala ve Valenciennes v lednu 2001. Každý rok bylo vyrobeno minimálně 150 000 vozů, nejvíce pak v roce 2007 – 262 000 vozů.

Nedávno byla představena třetí generace Yarisu. Představitelé Toyoty očekávají o tento vůz podobně velký zájem, jako byl o jeho předchůdce. Proto již nyní rozhodli, že příští rok v lednu přijmou dalších 800 zaměstnanců, aby se mohla výroba rozjet na tři směny. V závodě tak bude pracovat celkem 4300 zaměstnanců.

Příští rok také začne výroba hybridní verze Yarisu.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků