Toyota odmítla výměnu motoru u téměř nové GR86. Důvod snad dealer nemohl myslet vážně!

Zábava! Zážitky! Auto pro řidiče! Tak máme vidět novou generaci japonské zadokolky. Ale co když ji opravdu chcete použít ke sportovní jízdě?

Tento příběh již několik dní koluje po sociálních sítích a zabývají se jím i zahraniční automobilová média. Pan Blake Alvarado si letos v lednu koupil Toyotu GR 86. K ní dostal zdarma okruhový den od NASA (americká národní asociace automobilového sportu) a také roční členství v této organizaci. S vozem najel lehce přes 20.000 km, přičemž k výměně oleje v motoru, převodovce i diferenciálu došlo v osmi a šestnácti tisících kilometrech. Po půl roce vlastnictví došlo k poruše motoru kvůli selhání ojničního ložiska na čtvrtém válci.

K závadě byl přidělen terénní technik-specialista, který však motor ani nezkontroloval. Místo toho dostal majitel vyrozumění od dealerství, že jde o běžný problém při driftování a že si za něj může sám – důkazem pro zamítnutí reklamace byla fotografie, na níž pan Alvarado jede bokem (na nesoutěžní akci Test & Tune, kde zkoušel různá nastavení) a záznam z palubní kamery, na němž jede ostře v bílé GR86. Akorát že jeho vůz je černý. Majitel tedy motor zkontroloval sám a našel v něm přebytek těsnícího tmelu, na což dealera upozornil. I tak ale nedošlo ke kontrole ze strany dealera, který oznámil, že stojí za názorem technika a neodsouhlasí reklamaci, ani dohodu o opravě – například náklady půl na půl, uhrazení pouze práce, pouze dílů, nic. Jediné, co byl schopen nabídnout, je oprava za plnou cenu 11 tisíc dolarů, jinak si měl majitel poškozený vůz z dealerství odvézt.

Pan Alvarado se nakonec dohodl v servisu Subaru (GR86 je sesterský model nového BRZ) na výměně motoru za lehce jetý s nízkým kilometrovým nájezdem. Za sedm tisíc dolarů. Je zcela jasné, že k poškození motoru došlo kvůli výrobní vadě a argumentace dealera, který majiteli projel sociální sítě a kvůli fotce ve smyku a videu, na němž řídí úplně jiný vůz, reklamaci zamítl, je zvláště u sportovního modelu dost pochybná. Po medializaci tohoto případu se jím začalo zabývat americké zastoupení Toyoty – budeme sledovat, jak se situace vyvine.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Diskuze (3) Další článek: Nový Chevrolet Seeker by se neztratil ani v Evropě. Má tradiční techniku, slušný výkon a v davu nezapadne

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,