Toyota odhaluje své patenty na poli elektrifikace. Zdarma je nabídne ostatním výrobcům

50 komentářů

Joe Doe
4. dubna • 8:08

Toyota nic neodhaluje. Patentove prihlasky su spravidla verejne dostupne pre kazdeho - napriklad na USPTO rok po zadani, patent layers a ine registrovane/autorizovane entity maju pristup hned.

iPace
4. dubna • 8:35

jde o to mit moznost patent vyuzit zdarma, do patentu muze nahlednout kazdy kdo o to pozada, uplne kazdy, ale vyuzit toho obsahu patentu muzes az kdys zaplatis vlastnikovi patentu poplatek za licenci, a ty dava ted Toyota na spousty tech patentu zdarma

Jarmilek
4. dubna • 8:56

V Číně nehrozí, že by jim za to někdo platil.

mpolan
4. dubna • 10:52

Ale taky to z té Číny nikam nevyveze.
A vnitřní trh Čínu dlouho neuživí. Ve skutečnosti tam teď auta zažívají spíš pokles, takže se musí tlačit ven. Bez patentů jen těžko.

Art Vandelay
3. dubna • 21:27

Mam pocit, ze chce Toyota co najviac oddialit masovy nastup cistych elektroaut...

runner42
4. dubna • 7:42

Čau, co říkáš na čísla Tesly? :-D

Art Vandelay
4. dubna • 10:11

Cisla su presne podla ocakavani. Operativny leasing v USA stale nie je spusteny, Cina caka na svoju fabriku, Elon hlupo znizil ceny a chcel zrusit obchody, potom to zbytok zamestnancov dal doporiadku, Model S/X stale caka na uvedenie verzie s dojazdom 360-400 mil a na kompletny interierovy update. Akcia bude volatilna, cize cas bud na rizikove shortovanie alebo navysenie long pozicii.

runner42
4. dubna • 11:52

btw, Čína oznámila konec podpory elektromobilů a krátí dotace. Tím udělala Tesle čáru přes rozpočet, takže kdo ví, jestli továrna nakonec bude. Moc bych na to nesázel.

Art Vandelay
4. dubna • 12:37

Neoznamila koniec, len znizenie dotacii, co moze pomoct Tesle kratkodobo kedze rozdiel v cene s Cinskymi vyrobcami je teraz nizsi. O cinsku fabriku sa vobec neobavam, okolo Tesly je tam este vacsi osial ako v USA. Inak ak mas dobre zhrnuty clanok o tom ako bude Cina phase-outovat subsidies, kludne posli link, dik.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
4. dubna • 15:11

(Bloomberg) -- China said it’s scaling back subsidies on electric vehicles to encourage local manufacturers to rely on innovation rather than government assistance as the industry matures and costs fall. The cuts were deeper than expected and shares of the country’s top EV makers slid.The subsidy for pure battery electric cars with driving ranges of 400 kilometers (250 miles) and above will be cut by half, to 25,000 yuan ($3,700) per vehicle from 50,000 yuan, the Ministry of Finance said in a statement Tuesday. To qualify for any subsidy, electric cars need to have a range of at least 250 kilometers, compared with 150 kilometers previously, the ministry said.The government had warned of its plans to scale back subsidies and phase them out completely after 2020, though it hadn’t given details.

Art Vandelay
4. dubna • 15:24

Dik, cize sa nevie kedy po 2020 ich zrusia. Pocitam, ze potom viac zdania auta na benzin, ale uvidime..

runner42
4. dubna • 11:28

Takže připouštíš propad poptávky? Tak to máš u mě bod.
Přiznám se, že jsem čekal propad -40%, takže "jen" -31% je pro Teslu relativní úspěch.
Ovšem Q2 bude ještě horší.

iPace
4. dubna • 14:31

to ze nemohli dodat v 1 kvartalu vsechny auta je v tech "-31%" take zapocteno? ty auta se zapoctou do 2 kvartalu, takze pokud budou mit zase lepsi prodeje tak napises co?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
4. dubna • 17:12

Dik, samozrejme tak ako hovoris, mali auta v tranzite, cize vsetko je ok, aj kvoli tomu este nepristupili k dalsim spustacom predaja...

Art Vandelay
4. dubna • 12:32

Neviem ako mozes nieco nazvat prepad, ked Tesla ani nevyuziva vsetky moznosti k vytvoreniu dopytu po Modely 3. Priklady su: operativny leasing v USA, lacnejsie verzie pre Europu, trhy s volantom na pravej strane, ziadna reklama, cize nie, prepad dopytu to urcite nie je. Co sa udialo, a to musel kazdy vediet, ze viac ludi v USA, ktori by si kupili auto v tomto roku si ho kupilo uz v 2018 kvoli znizeniu dotacii. Skor mam pocit ze este stale nevedia dostat vyrobu na 7k za tyzden. Kto vie, mozno vo Freemonte ju tam ani nedostanu, a auta vyrobene v Cine sa budu nakoniec predavat v EU. Q2 urcite horsia nebude, existuje este prilis vela sposobov na zvysenie dopytu.

Joe Doe
4. dubna • 8:06

Model 3 sales hit 5,315 in March, 29% of all Norwegian passenger car sales.https://arstechnica.com/cars/2019/04/strong-tesla... ...

Herr Wachmeister
4. dubna • 10:34

Nerikam vubec nic. Jen cumim, jak masivne zvyhodnen ty elektromobily v Norsku jsou, viz https://elbil.no/english/norwegian-ev-policy... Vycuc vyhod pro majitele EV:- zadna nakupni dan ci dovozni clo (1990-)- vyjmuti z 25% DPH pri nakupu (2001-)- zadna silnicni dan (1996-)- zadne mytne (za placene silnice) ani prevozni (pres reku) poplatky (1997- 2017); poplatky za prevoz pres reku byly zavedeny s maximalni moznou vysi 50% plne ceny (2018-); mytne na placenych silnicich bylo zavedeno s maximalni moznou vysi 50% plne ceny (2019)- volne obecni parkovani (1999- 2017)- parkovne (zrejme na komercnich parkovistich) bylo lokalne zavedeno s maximalni moznou vysi 50% plne ceny (2018-)- moznost jezdit v pruhu pro autobusy (2005-)- nove zakony umoznuji mistnim uradum umoznit vjezd pouze pro EV s jednim ci vice pasazery (2016)- 50% sleva na firemni dani za auto (2000-2018), sleva snizena na 40% (2018-)- vyjmuti z 25% DPH na leasing (2015)- danove zvyhodneni pri zesrotovani vozidla na fosilni paliva pri prechodu na vozidlo s nulovymi emisemi (2018)- povoleni drzitelum ridicskeho opravneni tridy B ridit elektricka vozidla tridy C1 (lehke nakladaky) az do hmotnosti 2450 kg (2019)Dole na te strance je uveden priklad, kdy VW e-Golf je ve vysledku levnejsi nez VW Golf 1.0 TSI.Situace v Norsku je oproti situaci v EU natolik jina, ze prodeje EV vubec nelze srovnavat.

Herr Wachmeister
4. dubna • 10:43

Aby byla informace kompletni, uvadim ceny techto aut v Nemecku:Nejlevnejsi e-Golf stoji 29289 EUR https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html... Nejlevnejsi Golf 1.0 TSI stoji 14145 EUR https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
5. dubna • 8:31

Ja s tímto zvýhodněním naprosto souhlasím a budu ho klidně podporovat.

Herr Wachmeister
5. dubna • 9:39

1) Myslim, ze Vam nikdo nebrani presidlit do Norska.
2) U nas muzete volit stranu, ktera Vam toto slibi.
3) Mate rovnez aktivni volebni pravo, tedy nechat se zvolit a danou vec prosazovat. Moc se tesim, az budete volicum vysvetlovat, ze jim nutne musite zdrazit auta o 100%, aby se EV staly levnejsimi a tim jsme se opet o krucek posunuli k te zarne budoucnosti.

stealth01
5. dubna • 14:14

Tak ještě jinak. Když se toto objeví tady, budu to podporovat všemi deseti. I když mám spalovací motory v obou autech, jsem částečně i viníkem toho smradu a zplodin na ulicích. Proto jezdím co nejvíce MHD a chodím pěšky. Onehdá se divil jeden můj fanoušek mého kanálu, ze mě viděl chodit pěšky, i když testuju auta. Co je na tom divného? Snažím se proste o méně zplodin.

Mirek
6. dubna • 11:21

Já také jezdím do práce vlakem, chodím pěšky..., ale rozhodně nebudu podporovat "projekt", který se není schopen prosadit bez dotací a ještě způsobem, že to zaplatí naprostá většina na úkor menšiny. Nehledě na to, že čím dál více se mluví o tom, že elektromobilita vlastně není možná vůbec čistší, než klasické spalovací motory. Já vím, plundrování Země není za tvým domem, to je daleko za horami, to tě nezajímá, tak jako smradek z výfuku, který máš přímo pod nosem.
Pokud by najednou přestaly existovat auta se spalovacími motory, kde vezmeš ty finance kterými by se dotovaly ty elektromobily "zdaněním klasických aut" a finance z pohonných hmot?

Karel.
3. dubna • 21:46

Samozřejmě, Toyota v EV totálně zaspala a ještě nedávno tvrdila, že elektroauta na baterky nejsou budoucnost. Teď vidí, že je sto let za opicemi a alespoň se snaží házet vidle.

Mirek
4. dubna • 6:09

Tak zrovna Toyota stále tvrdí, že budoucnost je v FCV, elektroauta bere jen jako povinnost, je potřeba se naučit lépe číst a číst nejen na autorevue.cz. Zaspal jsi leda ty.

iPace
4. dubna • 8:30

FCV je take elektromobil ;-)

E15
4. dubna • 15:51

Zatím není vůbec vyřešená vodíková infrastruktura, resp. skladování a přeprava vodíku - dieselový kamion ho uveze zoufale málo (snad alespoň tolik, aby to vůbec odpovídalo cestou spotřebované naftě :-D), technologie přepravy v praktičtější podobě (např. vodík vázaný na toluen, což umožní přepravu a přečerpání při běžném tlaku a teplotě) se teprve řeší...)

Mirek
4. dubna • 11:18

To vím také, ale hlupáka ze sebe dělat nemusíš, všichni víme, že jde o "zdroj" energie v autě. Proč jsi to potom nenapsal tomu Karlovi, který píše, že zaspala EV? :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
4. dubna • 14:29

nemyslim si ze by Toyota zaspala EV, pripravene je ma, na SS bateriich pracuji a az nastane spravny cas, tak elektromobili normalne nasadi na vsech trzich kde to bude davat pro ne ekonomicky smysl

kkk
4. dubna • 13:05

Hybridy od toyoty jsou nejlepší na trhu a prodeje to jenom potvrzují, k elektromobilům je jako ostatní donucena čínským trhem, kdo zaspal je bohužel evropa."Tak zrovna Toyota stále tvrdí, že budoucnost je v FCV" Ad závěr vášeho odkazu "To je však dlouhá cesta, která se neuskuteční zítra." ano s tím souhlasím je to budoucnost:-D

stealth01
5. dubna • 7:41

Jaká je souvztaznost mezi kvalitou a nejlepším na trhu a prodeji? Js si třeba nenechám mazat med kolem úst od Toyoty, jak jsou best of the best.

kkk
5. dubna • 8:58

Tak jistě, vyjímka potvrzuje pravidlo, jako VW v hybridech, ale u toyoty to v počtu prodaných aut,spolehlivosti a kvality dle mě platí.

stealth01
5. dubna • 14:00

Možná na první pohled blba otázka. Kde, kdy a kdo to muže potvrdit? Ja se orientuju podle 100.000 testů a tam na předních místech Toyota není. JD power asi taky ne, TUV report ovládá Porsche dlouhodobě a v consumer reportech taky ne.

kkk
5. dubna • 16:51

A jo lepší bude Lexus:-D

kkk
5. dubna • 15:02

A kdo prodává víc hydridů a má je tak spolehlivé?

Niemand
4. dubna • 5:40

No ja tú baterkovú budúcnosť stále nevidím a podľa predaja EV nie som sám.

iPace
4. dubna • 8:33

podle prodeju to budoucnost zrejme je, neb kazdy rok se zvysujici prodeje a zaroven vyprodane vyrobni kapacity jaksi ukazuji ze zajem zakazniku je, jen nemaji co kupovat i pri tech vysokych cenach a tak malem vyberu aut , i tak je vyprodano ;-) a to je teprve zacatek, do elektromobility se vesmes zapojili jen 3 automobilky, zbyle se teprve zapojuji a elektricka auta teprve predstavuji

šofér
4. dubna • 9:15

To , že máte doma zásuvku na elektřinu Vám ještě dlouho bude na cestě po Evropě k ničemu, protože dobíjecí stanice stále nejsou... takže raději ten hybrid od Toyoty, než EV.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
4. dubna • 10:58

s elektromobilek jsem byl nejdal v Malaze, tedy trasa cca 3000 kilometru, a s nabijenim po ceste jsem problem nemel

šofér
4. dubna • 15:30

Ne, ale nao, musle jste "plánovat" kde budete dobíjet, kde zastavíte a na jak dlouho. Zatímco se spalovcím či hybridním pohonem toto vůbec, ani za 3000 km, neřešíte, protože víte že minimálně po 50 km bude benzínka. Vidíte ten rozdíl??

stealth01
5. dubna • 7:39

Pokud je to součástí celého dobrodružství, tak v tom nevidím problem. Všichni mají kecy, jak mají rádi auta a přitom v nich nebo u nich tráví co nejméně času. B-]

iPace
4. dubna • 16:32

planovabni asi v tom stylu, ze jedu a kdys mi na display naskoci ze autu zbyva dojezd 50km tak kouknu na navigaci a sjedu k nejblizsi nabijeci stanici kde je i ikonka nejen nabijeci stanice, ale treba i restaurace, opravdu narocne planovani, slabe pokryti nabijecima stanicema je v CR, ve zbytku EU je to mnohem lepsi a tech cerpacich stanic je mozna i stejnetak jak tak Malagu jsem i s predchozima autama na benzin jezdil na 2 dny, vzdy se zastavkou v Monacu nebo jinych mestech na pobrezi kde nocujemetakto "vedecky" to vesmes vidi jen lide co s elektromobilem nejezdi, po par mesicich si clovek zvikne ze misto 600km to ujede 400km a vesmes to neresi nijak zasadne jinak nez u toho spalovaciho auta, ano resit planovani musi lide s elektromobily s dojezdem treba 200km, ale kolik takovych jezdi napric Evropou nejak casto?

R
5. dubna • 21:25

“Zvikne” :-D tak asi jo teda :-)

jozka
4. dubna • 20:01

My, co nemame tasemnici fakt nemusime co tri hodiny jist v restauracce.

E15
3. dubna • 19:20

a Android auto budou mít Toyoty ještě v tomto desetiletí a nebo až v příštím? :-D

Joe Doe
4. dubna • 8:04

Android v aute? Ani keby mi zaplatili.

E15
4. dubna • 18:42

jinak pro odpůrce Androidu: evropská verze nemá ani apple carplay ;-)

E15
4. dubna • 10:07

OK, nicméně navigace, která se aktualizuje při návštěvě autorizovaného servisu (aktuální stav u Toyoty) mi v roce 2019 (potažmo 2020) připadá poněkudmimo - je pěkné, že člověk může na 8mipalcovém dispěji sledovat jak se elektřina přelévá z baterií na kola a zpět, ale praktická použitelnost je tam tak na úrovni roku 2009. Nikdo z Toyoty mi nedokázal říct, jak v jejich autech používat Google mapy nebo Waze. A jako koupit v roce 2019 auto za 1.1 mil a pak si do interiéru přilepit telefon (mimochodem není moc kam, protože většinu místa zabírá ten jejich (k ničemu) display), to bych si připadal jako Tydýt :-D

E15
4. dubna • 10:09

sorry za ty bizarní "překlepy" :-O

Kuk Vykuk
4. dubna • 2:02

Andro có? :-D

bzzz
3. dubna • 19:46

A kdo by jim to pojistil? ;-)

Doporučujeme

Články odjinud