Toyota odhaluje své patenty na poli elektrifikace. Zdarma je nabídne ostatním výrobcům

Z důvodu ještě snazšího a rychlejšího rozšíření elektrifikovaných vozů po celém světě se Toyota rozhodla vypustit volně do světa velký počet svých patentů.

Techniku původem od japonské Toyoty možná uvidíme v mnohem větším počtu elektrifikovaných vozidel jiných automobilek. Toyota se totiž rozhodla zcela zdarma poskytnout možným zájemcům bezmála 24 tisíc patentů na technologie elektrifikace vozidel, a to včetně několika aktuálních patentových přihlášek.

Vypuštěním patentů volně do světa, respektive umožněním jejich využití jinými značkami a výrobci, chce Toyota pomoci ještě více rozšířit elektrifikovaná vozidla po celém světě. V rámci toho chce samozřejmě také přispět k naplnění cílů v oblasti klimatických změn, a to na straně vlád i automobilek.

Zlé dvojče Hummeru H1: Toyota Mega Cruiser byla protějškem americké ikony

Zlé dvojče Hummeru H1: Toyota Mega Cruiser byla protějškem americké ikony

„Soudě podle vysokého počtu dotazů na naše systémy elektrifikace vozidel ze strany firem, které chápou nutnost popularizace hybridních i jiných technologií elektrifikovaných vozidel, jsme přesvědčeni o tom, že nastala správná chvíle ke spolupráci,“ uvedl Šigeki Teraši, člen představenstva a výkonný viceprezident Toyota Motor Corporation.

Mezi bezplatně poskytnutými patenty se objevují zejména technologie uplatňované ve vozidlech s hybridním pohonem. Patenty se týkají například elektromotorů, jednotek řízení energie nebo kompletních řídicích systémů. Uvolněná technika však zasahuje i do oblasti čistých elektromobilů nebo vozů poháněných palivovými články.

Nová Toyota Yaris je převlečenou Mazdou 2. Dorazí takhle i do Evropy?

Nová Toyota Yaris je převlečenou Mazdou 2. Dorazí takhle i do Evropy?

Do světa tímto Toyota vypouští znalosti o technologiích, na kterých pracovala více jak posledních 20 let. Plán bezplatného sdílení patentů s jinými stranami bude trvat až do roku 2030.

Mimo to chce Toyota nabízet i zpoplatněnou technickou podporu výrobcům, kteří současně na vývoji a produkci elektrifikovaných vozidel či jejich ústrojích pracují. Poradenství od Toyoty bude zahrnovat například pomoc ostatním automobilkám k dosažení co nejlepších parametrů vyvíjených vozidel co do spotřeby paliva, výkonu a tichého chodu.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků