Toyota odhaluje své patenty na poli elektrifikace. Zdarma je nabídne ostatním výrobcům

Z důvodu ještě snazšího a rychlejšího rozšíření elektrifikovaných vozů po celém světě se Toyota rozhodla vypustit volně do světa velký počet svých patentů.

Techniku původem od japonské Toyoty možná uvidíme v mnohem větším počtu elektrifikovaných vozidel jiných automobilek. Toyota se totiž rozhodla zcela zdarma poskytnout možným zájemcům bezmála 24 tisíc patentů na technologie elektrifikace vozidel, a to včetně několika aktuálních patentových přihlášek.

Vypuštěním patentů volně do světa, respektive umožněním jejich využití jinými značkami a výrobci, chce Toyota pomoci ještě více rozšířit elektrifikovaná vozidla po celém světě. V rámci toho chce samozřejmě také přispět k naplnění cílů v oblasti klimatických změn, a to na straně vlád i automobilek.

Zlé dvojče Hummeru H1: Toyota Mega Cruiser byla protějškem americké ikony

Zlé dvojče Hummeru H1: Toyota Mega Cruiser byla protějškem americké ikony

„Soudě podle vysokého počtu dotazů na naše systémy elektrifikace vozidel ze strany firem, které chápou nutnost popularizace hybridních i jiných technologií elektrifikovaných vozidel, jsme přesvědčeni o tom, že nastala správná chvíle ke spolupráci,“ uvedl Šigeki Teraši, člen představenstva a výkonný viceprezident Toyota Motor Corporation.

Mezi bezplatně poskytnutými patenty se objevují zejména technologie uplatňované ve vozidlech s hybridním pohonem. Patenty se týkají například elektromotorů, jednotek řízení energie nebo kompletních řídicích systémů. Uvolněná technika však zasahuje i do oblasti čistých elektromobilů nebo vozů poháněných palivovými články.

Nová Toyota Yaris je převlečenou Mazdou 2. Dorazí takhle i do Evropy?

Nová Toyota Yaris je převlečenou Mazdou 2. Dorazí takhle i do Evropy?

Do světa tímto Toyota vypouští znalosti o technologiích, na kterých pracovala více jak posledních 20 let. Plán bezplatného sdílení patentů s jinými stranami bude trvat až do roku 2030.

Mimo to chce Toyota nabízet i zpoplatněnou technickou podporu výrobcům, kteří současně na vývoji a produkci elektrifikovaných vozidel či jejich ústrojích pracují. Poradenství od Toyoty bude zahrnovat například pomoc ostatním automobilkám k dosažení co nejlepších parametrů vyvíjených vozidel co do spotřeby paliva, výkonu a tichého chodu.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 48 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků