Toyota odhaluje své patenty na poli elektrifikace. Zdarma je nabídne ostatním výrobcům

Z důvodu ještě snazšího a rychlejšího rozšíření elektrifikovaných vozů po celém světě se Toyota rozhodla vypustit volně do světa velký počet svých patentů.

Techniku původem od japonské Toyoty možná uvidíme v mnohem větším počtu elektrifikovaných vozidel jiných automobilek. Toyota se totiž rozhodla zcela zdarma poskytnout možným zájemcům bezmála 24 tisíc patentů na technologie elektrifikace vozidel, a to včetně několika aktuálních patentových přihlášek.

Vypuštěním patentů volně do světa, respektive umožněním jejich využití jinými značkami a výrobci, chce Toyota pomoci ještě více rozšířit elektrifikovaná vozidla po celém světě. V rámci toho chce samozřejmě také přispět k naplnění cílů v oblasti klimatických změn, a to na straně vlád i automobilek.

Zlé dvojče Hummeru H1: Toyota Mega Cruiser byla protějškem americké ikony

Zlé dvojče Hummeru H1: Toyota Mega Cruiser byla protějškem americké ikony

„Soudě podle vysokého počtu dotazů na naše systémy elektrifikace vozidel ze strany firem, které chápou nutnost popularizace hybridních i jiných technologií elektrifikovaných vozidel, jsme přesvědčeni o tom, že nastala správná chvíle ke spolupráci,“ uvedl Šigeki Teraši, člen představenstva a výkonný viceprezident Toyota Motor Corporation.

Mezi bezplatně poskytnutými patenty se objevují zejména technologie uplatňované ve vozidlech s hybridním pohonem. Patenty se týkají například elektromotorů, jednotek řízení energie nebo kompletních řídicích systémů. Uvolněná technika však zasahuje i do oblasti čistých elektromobilů nebo vozů poháněných palivovými články.

Nová Toyota Yaris je převlečenou Mazdou 2. Dorazí takhle i do Evropy?

Nová Toyota Yaris je převlečenou Mazdou 2. Dorazí takhle i do Evropy?

Do světa tímto Toyota vypouští znalosti o technologiích, na kterých pracovala více jak posledních 20 let. Plán bezplatného sdílení patentů s jinými stranami bude trvat až do roku 2030.

Mimo to chce Toyota nabízet i zpoplatněnou technickou podporu výrobcům, kteří současně na vývoji a produkci elektrifikovaných vozidel či jejich ústrojích pracují. Poradenství od Toyoty bude zahrnovat například pomoc ostatním automobilkám k dosažení co nejlepších parametrů vyvíjených vozidel co do spotřeby paliva, výkonu a tichého chodu.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků