Toyota odhaluje své hybridní plány

Toyota sklízí se svým hybridním Priusem velké úspěchy na americkém trhu. Oblíbenost tohoto vozu tak bude mít za následek, že Toyota výrazně rozšíří nabídku jeho hybridních motorizací. Pod kapotou Priusu by se tak měly objevit i výrazně větší motory o výkonu odpovídajícímu šestiválci o objemu 2,5-3 litry.

Navíc k samotnému rozšíření nabídky pohonných jednotek pro Prius přijdou na řadu i ostatní modely, které dostanou také hybridní pohon. Tento krok se má týkat v podstatě celé modelové řady osobních vozů, které jsou určeny pro americký trh.

Automobilka navíc v této době vyvíjí novou generaci hybridního pohonu, která by se měla na trhu objevit na přelomu roku 2009 a 2010. Nový systém umožní ještě více snížit spotřebu benzínu, zvýší celkový výkon systému a elektromotor bude ještě více doplňovat a suplovat práci spalovacího. Navíc systém dostane daleko výkonnější úložiště energie, které bude mít nejen větší kapacitu, ale zároveň i menší rozměry a hmotnost.

Nový hybridní systém bude navíc zaměřen i na kombinaci velkých motorů, kde je prostor ke snižování spotřeby větší, než u maloobjemových.

Toyota má v plánu prodávat v celosvětovém měřítku přes deset procent svých vozů, které budou vybaveny hybridním pohonem. Tento dlouhodobý záměr ovšem naráží na fakt, že oblíbenost hybridů je mimo spojené státy velmi malá a v Evropě se jedná o okrajovou záležitost.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 22 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků