Toyota odhaluje své hybridní plány

Toyota sklízí se svým hybridním Priusem velké úspěchy na americkém trhu. Oblíbenost tohoto vozu tak bude mít za následek, že Toyota výrazně rozšíří nabídku jeho hybridních motorizací. Pod kapotou Priusu by se tak měly objevit i výrazně větší motory o výkonu odpovídajícímu šestiválci o objemu 2,5-3 litry.

Navíc k samotnému rozšíření nabídky pohonných jednotek pro Prius přijdou na řadu i ostatní modely, které dostanou také hybridní pohon. Tento krok se má týkat v podstatě celé modelové řady osobních vozů, které jsou určeny pro americký trh.

Automobilka navíc v této době vyvíjí novou generaci hybridního pohonu, která by se měla na trhu objevit na přelomu roku 2009 a 2010. Nový systém umožní ještě více snížit spotřebu benzínu, zvýší celkový výkon systému a elektromotor bude ještě více doplňovat a suplovat práci spalovacího. Navíc systém dostane daleko výkonnější úložiště energie, které bude mít nejen větší kapacitu, ale zároveň i menší rozměry a hmotnost.

Nový hybridní systém bude navíc zaměřen i na kombinaci velkých motorů, kde je prostor ke snižování spotřeby větší, než u maloobjemových.

Toyota má v plánu prodávat v celosvětovém měřítku přes deset procent svých vozů, které budou vybaveny hybridním pohonem. Tento dlouhodobý záměr ovšem naráží na fakt, že oblíbenost hybridů je mimo spojené státy velmi malá a v Evropě se jedná o okrajovou záležitost.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků