Toyota odhaluje sériovou Supru. Známe už i pohonnou jednotku

Japonci se svou verzí nového BMW Z4 stále napínají. V Goodwoodu se ukáže další prototyp. Již ale víme, co bude mít pod kapotou. Více méně.

Neuvěřitelně zdlouhavý je příběh nové generace Toyoty Supra a příbuzného BMW Z4. Už jsme viděli několik prototypů, konceptů i závodních speciálů, ale sériové auto stále pořádně nikoli.

Toyota ukazuje první kousek z nové řady GR Sport. Jde o upravenou GT86

Toyota ukazuje první kousek z nové řady GR Sport. Jde o upravenou GT86

V nejnovější ukázce už Supra na dvou fotkách odívá jen lehkou maskovací fólii. I když je vůz stojící vedle zmíněného závodního speciálu sériové podobě vizuálně vůbec nejblíž, co kdy nová Supra byla, ani to podle tiskové zprávy není kýžený sériový kus. Tento vůz se v černobílo červeném zbarvení ukáže na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který se koná již tento týden od čtvrtka do neděle.

Po dlouhých spekulacích však Toyota konečně oficiálně potvrdila alespoň architekturu pohonné jednotky. Půjde o řadový šestiválec umístěný vpředu podélně. Bližší technické údaje však Japonci neposkytli. Nejspíš však půjde o jednotku od BMW, třílitr s výkonem okolo 250 kilowattů.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Dřívější spekulace hovořily i o hybridním pohonu, který by pro Toyotu byl typickým. To se nyní nepotvrzuje, místo toho se však mluví o základní verzi s dvoulitrovým čtyřválcem a výkonem 185 kilowattů. Stejně tak čekejme naopak silnější variantu GRMN, která přijde později. Nová Supra by podle plánů Toyoty měla na nejdůležitější trhy dorazit ještě v první polovině příštího roku.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků