Toyota odhaluje, jak funguje její vodíkové auto Mirai

Toyota chce už příští rok začít prodávat své první sériové vodíkové auto. Jmenuje se Toyota Mirai, je to klasický sedan (zatím jen čtyřmístný) s kufrem na 361 litrů nákladu a podle automobilky se tím otevírá úplně nová kapitola svobodné indiviuální dopravy, což zní moc hezky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rychlému rozšíření vodíkových aut nebude bránit ani tak cena, jako spíše chybějící infrastruktura. Ve střední Evropě napočítáte čerpací stanice na prstech jedné ruky

Pokud jste nečetli první zmínku o Toyotě Mirai, tak připomeneme, že je to v zásadě elektromobil, ale nevyužívá akumulátory, nýbrž tankuje vodík a ten pak v palivovém článku po reakci s atmosférickým kyslíkem přemění na elektrickou energii a vodu.

Systém pohonu je schopen generovat výkon až 114 kW (155 k). Z 0 na 96 km/h Toyota zrychlí za devět sekund a pružné zrychlení ze 50 na 80 km/h se odehraje za 3,6 sekundy. Rychlost je omezená na 160 km/h.

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Toyota se ohání především použitelností a dojezdem, aspoň tedy ve srovnání s elektromobilem. Zatímco běžný elektromobil musíte nabíjet i několik hodin, abyste pak ujeli aspoň 100 km, Toyota Mirai se tankuje jen asi tři minuty a dojezd na plné nádrže vodíku činí asi 480 až 500 km.

V přiložených videích si můžete nové auto prohlédnout a pokud zrovna nevládnete angličtinou, vadit to nemusí. Toyota ukazuje i interiér a další detaily, které jsou srozumitelné i beze slov.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků