Toyota odhaluje, jak funguje její vodíkové auto Mirai

Toyota chce už příští rok začít prodávat své první sériové vodíkové auto. Jmenuje se Toyota Mirai, je to klasický sedan (zatím jen čtyřmístný) s kufrem na 361 litrů nákladu a podle automobilky se tím otevírá úplně nová kapitola svobodné indiviuální dopravy, což zní moc hezky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rychlému rozšíření vodíkových aut nebude bránit ani tak cena, jako spíše chybějící infrastruktura. Ve střední Evropě napočítáte čerpací stanice na prstech jedné ruky

Pokud jste nečetli první zmínku o Toyotě Mirai, tak připomeneme, že je to v zásadě elektromobil, ale nevyužívá akumulátory, nýbrž tankuje vodík a ten pak v palivovém článku po reakci s atmosférickým kyslíkem přemění na elektrickou energii a vodu.

Systém pohonu je schopen generovat výkon až 114 kW (155 k). Z 0 na 96 km/h Toyota zrychlí za devět sekund a pružné zrychlení ze 50 na 80 km/h se odehraje za 3,6 sekundy. Rychlost je omezená na 160 km/h.

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Toyota se ohání především použitelností a dojezdem, aspoň tedy ve srovnání s elektromobilem. Zatímco běžný elektromobil musíte nabíjet i několik hodin, abyste pak ujeli aspoň 100 km, Toyota Mirai se tankuje jen asi tři minuty a dojezd na plné nádrže vodíku činí asi 480 až 500 km.

V přiložených videích si můžete nové auto prohlédnout a pokud zrovna nevládnete angličtinou, vadit to nemusí. Toyota ukazuje i interiér a další detaily, které jsou srozumitelné i beze slov.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků