Toyota odhaluje, jak funguje její vodíkové auto Mirai

Toyota chce už příští rok začít prodávat své první sériové vodíkové auto. Jmenuje se Toyota Mirai, je to klasický sedan (zatím jen čtyřmístný) s kufrem na 361 litrů nákladu a podle automobilky se tím otevírá úplně nová kapitola svobodné indiviuální dopravy, což zní moc hezky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rychlému rozšíření vodíkových aut nebude bránit ani tak cena, jako spíše chybějící infrastruktura. Ve střední Evropě napočítáte čerpací stanice na prstech jedné ruky

Pokud jste nečetli první zmínku o Toyotě Mirai, tak připomeneme, že je to v zásadě elektromobil, ale nevyužívá akumulátory, nýbrž tankuje vodík a ten pak v palivovém článku po reakci s atmosférickým kyslíkem přemění na elektrickou energii a vodu.

Systém pohonu je schopen generovat výkon až 114 kW (155 k). Z 0 na 96 km/h Toyota zrychlí za devět sekund a pružné zrychlení ze 50 na 80 km/h se odehraje za 3,6 sekundy. Rychlost je omezená na 160 km/h.

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Toyota se ohání především použitelností a dojezdem, aspoň tedy ve srovnání s elektromobilem. Zatímco běžný elektromobil musíte nabíjet i několik hodin, abyste pak ujeli aspoň 100 km, Toyota Mirai se tankuje jen asi tři minuty a dojezd na plné nádrže vodíku činí asi 480 až 500 km.

V přiložených videích si můžete nové auto prohlédnout a pokud zrovna nevládnete angličtinou, vadit to nemusí. Toyota ukazuje i interiér a další detaily, které jsou srozumitelné i beze slov.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků