Toyota odhaluje, jak funguje její vodíkové auto Mirai

Toyota chce už příští rok začít prodávat své první sériové vodíkové auto. Jmenuje se Toyota Mirai, je to klasický sedan (zatím jen čtyřmístný) s kufrem na 361 litrů nákladu a podle automobilky se tím otevírá úplně nová kapitola svobodné indiviuální dopravy, což zní moc hezky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rychlému rozšíření vodíkových aut nebude bránit ani tak cena, jako spíše chybějící infrastruktura. Ve střední Evropě napočítáte čerpací stanice na prstech jedné ruky

Pokud jste nečetli první zmínku o Toyotě Mirai, tak připomeneme, že je to v zásadě elektromobil, ale nevyužívá akumulátory, nýbrž tankuje vodík a ten pak v palivovém článku po reakci s atmosférickým kyslíkem přemění na elektrickou energii a vodu.

Systém pohonu je schopen generovat výkon až 114 kW (155 k). Z 0 na 96 km/h Toyota zrychlí za devět sekund a pružné zrychlení ze 50 na 80 km/h se odehraje za 3,6 sekundy. Rychlost je omezená na 160 km/h.

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Toyota se ohání především použitelností a dojezdem, aspoň tedy ve srovnání s elektromobilem. Zatímco běžný elektromobil musíte nabíjet i několik hodin, abyste pak ujeli aspoň 100 km, Toyota Mirai se tankuje jen asi tři minuty a dojezd na plné nádrže vodíku činí asi 480 až 500 km.

V přiložených videích si můžete nové auto prohlédnout a pokud zrovna nevládnete angličtinou, vadit to nemusí. Toyota ukazuje i interiér a další detaily, které jsou srozumitelné i beze slov.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků