Toyota odhalila svůj závoďák pro třídu hyperaut. GR010 má 680 koní a 1040 kg

I když je novinka větší, těžší a slabší než odchozí LMP1, poměr výkonu a hmotnosti má stále působivý.

Konečně se bez maskování koukáme na nový závoďák, se kterým bude Toyota soupeřit v nové vrcholné třídě hyperaut letošní sezóny vytrvalostního šampionátu FIA WEC a pochopitelně tedy i ve slavně 24hodinovce v Le Mans. Současně ale nová hybridní placka s označením GR010 také naznačuje, co můžeme čekat od její silniční varianty.

Na svém závoďáku pracovala Toyota posledních 18 měsíců v týmovém vedení v Kolíně nad Rýnem, kde probíhal vývoj a stavba vozu. Práce na samotné hybridním ústrojí však probíhaly v technickém centru automobilky Higashi-Fuji v Japonsku.  

Porsche se vrátí do vrcholné třídy v Le Mans. Pro rok 2023 chystá nový LMDh prototyp

Porsche se vrátí do vrcholné třídy v Le Mans. Pro rok 2023 chystá nový LMDh prototyp

Středobodem GR010 je 3,5litrový twin-turbo V6, který ve spojení s elektromotorem, produkuje systémový výkon až 500 kW (680 koní). Zatímco spalovací motor pohání výhradně zadní kola, až 200 kW (272 koní) z elektromotoru zajišťuje pohon předních kol.

Po stránce designu má novinka stále blízko odchozím prototypům třídy LMP1, vůči starému TS050 LMP1 je ale GR010 o 250 mm delší, 100 mm širší a také 100 mm vyšší. S hmotností 1040 je rovněž o 162 kg těžší, hodnotou však Toyota splňuje stanovenou minimální hmotnosti vozu dle regulí FIA.

Peugeot odhalil ústrojí hyperauta pro Le Mans. Srdcem bude hybridní šestiválec

Peugeot odhalil ústrojí hyperauta pro Le Mans. Srdcem bude hybridní šestiválec

Automobilka již potvrdila, že do kokpitu nasadí známá jména továrního týmu, která budou hájit titul Toyoty ve vrcholní třídě. Za volant vozu číslo 7 tak usednou Kamui Kobayashi, Mike Conway a Jose Maria Lopez, kdežto na vozu číslo 8 najdete jména Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima a Brendon Hartley.

Silniční varianta závodního GR Super Sports se nám prozatím ukázala ve formě maskovaného prototypu. Přesné datum odhalení a nástup do produkce Toyota zatím neupřesňuje. V rámci homologačních nařízení má vzniknout 20 kusů.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků