I když je novinka větší, těžší a slabší než odchozí LMP1, poměr výkonu a hmotnosti má stále působivý.
Konečně se bez maskování koukáme na nový závoďák, se kterým bude Toyota soupeřit v nové vrcholné třídě hyperaut letošní sezóny vytrvalostního šampionátu FIA WEC a pochopitelně tedy i ve slavně 24hodinovce v Le Mans. Současně ale nová hybridní placka s označením GR010 také naznačuje, co můžeme čekat od její silniční varianty.
Na svém závoďáku pracovala Toyota posledních 18 měsíců v týmovém vedení v Kolíně nad Rýnem, kde probíhal vývoj a stavba vozu. Práce na samotné hybridním ústrojí však probíhaly v technickém centru automobilky Higashi-Fuji v Japonsku.
Středobodem GR010 je 3,5litrový twin-turbo V6, který ve spojení s elektromotorem, produkuje systémový výkon až 500 kW (680 koní). Zatímco spalovací motor pohání výhradně zadní kola, až 200 kW (272 koní) z elektromotoru zajišťuje pohon předních kol.
Po stránce designu má novinka stále blízko odchozím prototypům třídy LMP1, vůči starému TS050 LMP1 je ale GR010 o 250 mm delší, 100 mm širší a také 100 mm vyšší. S hmotností 1040 je rovněž o 162 kg těžší, hodnotou však Toyota splňuje stanovenou minimální hmotnosti vozu dle regulí FIA.
Automobilka již potvrdila, že do kokpitu nasadí známá jména továrního týmu, která budou hájit titul Toyoty ve vrcholní třídě. Za volant vozu číslo 7 tak usednou Kamui Kobayashi, Mike Conway a Jose Maria Lopez, kdežto na vozu číslo 8 najdete jména Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima a Brendon Hartley.
Silniční varianta závodního GR Super Sports se nám prozatím ukázala ve formě maskovaného prototypu. Přesné datum odhalení a nástup do produkce Toyota zatím neupřesňuje. V rámci homologačních nařízení má vzniknout 20 kusů.