Toyota odhalila své plány pro ekologické vozy a technologie

Toyota v těchto dnech odhalila své plány v oblasti zavádění ekologických technologií a vozidel s minimálním vlivem na životní prostředí.

1) Přepracování celé výrobní řady zážehových motorů a převodovek

  • do roku 2010 zcela přepracovat své zážehové motory a převodovky. Tento proces započal již v roce 2003 vývojem vidlicového šestiválce. V této době Toyota pracuje na vývoji nového zážehového motoru o objemu 1,8 litru a převodovky s plynule proměnným převodem pro kompaktní a osobní automobily střední třídy. Tyto nové pohonné ústrojí představí Toyota ve svých modelech již na pozdim letošního roku.
  • V roce 2005 Toyota s předstihem dosáhla ve všech hmotnostních kategoriích automobilů značky Toyota standardů pro hospodárnost *1 stanovených japonskou vládou pro rok 2010.
  • do roku 2010 snížit emise o 75 procent proti roku 2005 a dosáhnout o 10 procent lepších emisních hodnot, než stanoví japonské emisní normy v roce 2010

2) Více rozšířit vozidla s hybridním pohonem a vyvíjet nové technologie

  • do roku 2010 zdvojnásobit počet hybridních vozů, proti dnešnímu stavu
  • pokročit ve vývoji hybridních vozidel, které je možno dobíjet z vnějšího zdroje elektrické energie
  • pracovat na vývoji nové generaci automobilu, který bude schopen ujet pouze na elektromotor desítky kilometrů

3) Inicitativa směřující k rozmanitosti zdrojů energie pro pohon

  • vzhledem k tomu, že Toyota již dnes zavádí vozidla, která jsou chopna spalovat bioethanol, dokončit technologii nezbytnou pro to, aby všechny vozy se zážehovými motory Toyoty mohly jezdit bez problému na směs benzínu a líhu až do poměru 90:10.
  • Toyota ma v plánu vsoupit v roce 2007 na brazilský trh, kde jsou vozy jezdící na čistý 100procentní ehtanol velmi rozšířené. Proto Toyota zavede vozidla na flexibilní paliva a to i v USA.
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků