Toyota: Nový Prius bude výkonnější a větší

Třetí generace hybridního prodejního hitu Toyoty se představí začátkem příštího roku na detroitském autosalonu a automobilka nás už nyní začíná s novým Priusem blíže seznamovat. Ten má být podle nejnovějších informací nejen větší, ale i o něco výkonnější.

Nový Prius prý zřetelně naroste což má za následek zvýšení vnitřního prostoru a tím pádem i komfortu. Interiér má být navrhován s ohledem na co největší variabilitu a pohodlí a co se týče zevnějšku, nový Prius bude mít větší rozvor náprav a kompletně přepracovanou přední a zadní část. Návrháři však poznamenali, že základní tvary si nový Prius přece jenom zachová, a tak bude od pohledu jasné, kdo je jeho předchůdcem.
 

Co se týče pohonné jednotky, v novém Priusu najdeme inovovaný systém Hybrid Synergy Drive a větší, 1,6 litrový zážehový agregát, kterému bude sekundovat nový typ baterii, které slibují vyšší výkon, lepší hospodárnost a především delší dojezd. Na druhé straně však bude pořizovací cena těchto baterii o něco vyšší, než je tomu u současné generace. Vedení automobilky načrtlo i základní cenu, která by měla být taktéž o něco vyšší, než je tomu u současného modelu, avšak cena základní verze na americkém trhu by neměla přesáhnout 23 000 dolarů (zhruba 350 000 Kč, u nás cca dvojnásobek).

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 771 km
Cena: 314 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 25 128 km
Cena: 146 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2011
Stav: 64 304 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků