Toyota: Nový Prius bude výkonnější a větší

Třetí generace hybridního prodejního hitu Toyoty se představí začátkem příštího roku na detroitském autosalonu a automobilka nás už nyní začíná s novým Priusem blíže seznamovat. Ten má být podle nejnovějších informací nejen větší, ale i o něco výkonnější.

Nový Prius prý zřetelně naroste což má za následek zvýšení vnitřního prostoru a tím pádem i komfortu. Interiér má být navrhován s ohledem na co největší variabilitu a pohodlí a co se týče zevnějšku, nový Prius bude mít větší rozvor náprav a kompletně přepracovanou přední a zadní část. Návrháři však poznamenali, že základní tvary si nový Prius přece jenom zachová, a tak bude od pohledu jasné, kdo je jeho předchůdcem.
 

Co se týče pohonné jednotky, v novém Priusu najdeme inovovaný systém Hybrid Synergy Drive a větší, 1,6 litrový zážehový agregát, kterému bude sekundovat nový typ baterii, které slibují vyšší výkon, lepší hospodárnost a především delší dojezd. Na druhé straně však bude pořizovací cena těchto baterii o něco vyšší, než je tomu u současné generace. Vedení automobilky načrtlo i základní cenu, která by měla být taktéž o něco vyšší, než je tomu u současného modelu, avšak cena základní verze na americkém trhu by neměla přesáhnout 23 000 dolarů (zhruba 350 000 Kč, u nás cca dvojnásobek).

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků