Toyota na Tokijském autosalonu představí své vývojové studie přispívající k ochraně životního prostředí

Dovolujeme si vám oznámit, že na 40. Tokijském autosalonu* společnost Toyota představí osm vývojových studií a 13 dalších vozů pod hlavičkou jedné společné myšlenky: „Harmonická jízda — nový zítřek pro lidi i planetu“.

Toyota Motor Corporation (TMC) jde na letošním Tokijském autosalonu v duchu své tradice hledání nových možností v oblasti vývoje automobilů. Přichází s širokým spektrem vývojových studií vozů a přelomových technologií, a tak i letos tradičně představí zcela nové směry. Mezi koncepcemi které se na autosalonu objeví najdeme např. vůz jenž zcela přepisuje všechny známé definice ekologického automobilu, nebo vůz který zcela mění pravidla designu automobilů a přináší nový způsob využití obestavěného prostoru.

TMC chce v rámci své expozice především poukázat na svoji snahu poskytovat lidem základní emocionální dojem všech automobilů— radost z jízdy a potěšení z jejich používání — a současně představit své snahy o trvale udržitelnou mobilitu v reálném životě, aby lidé mohli žít v souladu s okolním prostředím.

Studie vozů Toyota na 40. Tokijském autosalonu:
1. 1/X– nová definice pojmu „ohleduplný k životnímu prostředí“.
2. RiN– nové zaměření na vyšší úroveň tělesné i duševní pohody.
3. i-REAL– vůz pro skutečně osobní mobilitu.
4. iQ CONCEPT– nesmírně efektivní vnější provedení bez přímé konkurence.
5. Hi-CT (zkr. „Hi Ride City Truck“) – městský vůz s ostře řezanými rysy.
6. FT-MV (zkr. „Future Toyota Minivan“) – prvotřídní velkoprostorový osobníautomobil novégenerace.
7. CROWN HYBRID CONCEPT – luxusní sedan s hybridním pohonem.
8. FT-HS (zkr. „Future Toyota Hybrid Sports“) – sportovní vůz příští generace s hybridním pohonem.

Další vozy Toyota vystavované na autosalonu:
Závodní vůz Formule 1: TF107
Sériově vyráběné vozy:

Prius

ist

Noah (včetně Welcab)

Blade

Vitz

Voxy (včetně Welcab)

Corolla Rumion

Mark X ZiO

Land Cruiser

Porte Welcab

Estima Hybrid

Vanguard

Přehled vývojových studií společně se závodním vozem TF107 F1

Název vozu

Celková délka (mm)

Celková šířka (mm)

Celková výška (mm)

Rozvor (mm)

Počet míst

1/X

3 900

1 620

1 410

2 600

4

RiN

3 250

1 690

1 650

2 350

4

i-REAL (režim pro nízkou/vysokou rychlost)

995/1 510

700

1 430/1 125

485/1 040

1

iQ CONCEPT

2 980

1 680

1 480

2 000

4

Hi-CT

3 330

1 695

1 780

2 325

4

FT-MV

4 900

1 850

1 890

2 950

6

CROWN HYBRID CONCEPT

4 870

1 795

1 470

2 850

5

FT-HS

4 325

1 860

1 290

2 650

4

TF107

4 530

1 800

950

1


Ve dnech od 10. do 14. října 2007 se na Omotesando Hills a poté od 18. do 21. října v Tokio Midtown bude konat předkolo Tokijského autosalonu 2007, na kterém se veřejnosti představí vybrané vývojové studie vozů Toyota, jako např. i-REAL.

I. Vývojové studie vozů

1/X
Studie označovaná jako 1/X (anglicky se vyslovuje jako „one-Xth“) od základů přepisuje dosavadní definice ohleduplnosti vůči životnímu prostředí. Vůz se vyznačuje designem jenž evokuje harmonické soužití s lidmi a lidskou společností, ale v první řadě na něm zaujme jeho hmotnost – váží totiž pouze jednu desetinu (tedy „1/X“) obvyklé hmotnosti ve své třídě.

  • Interiér vozu je stejně prostorný jako v případě modelu Prius. Díky cílené snaze o hospodárný provoz je spotřeba paliva pouze poloviční a hmotnost byla snížena na 420 kg (tedy asi jednu třetinu v porovnání s modelem Prius).
  • Ve voze se spojují technologie na snížení spotřeby fosilních paliv FFV* s hybridním pohonem typu plug-in o obsahu pouhých 500 ccm, umožňujícím dobíjení z vnějšího zdroje energie a zajišťujícím delší dojezdovou vzdálenost při pohonu pouze elektromotorem; vůz tak nejen dokáže využívat různé zdroje energie, ale současně uvolňuje méně škodlivin CO2 a přispívá k prevenci znečišťování vzduchu.
  • Hnací ústrojí je umístěno za zadním sedadlem (vůz má poháněnou zadní nápravu), což umožnilo přijít se zcela novým a vysoce efektivním provedením karoserie.
  • Na celém rámu karoserie byl použit lehký, ale zároveň velmi pevný plast vyztužený uhlíkovými vlákny (zkr. CFRP), jenž zajišťuje vynikající bezpečnost v případě kolize. Díky tomu mohly být použity tenčí sloupky umožňující lepší výhled z vozu při řízení.

*Vozy schopné provozu na různé druhy paliva (FFV, Flexible Fuel Vehicle), například benzín a etanol apod. ve směsi s libovolným zastoupením jednotlivých složek.

RiN
Studie RiN se zaměřuje na „vyšší pohodlí“ a „vyrovnaný a zdravý život“. Každý z řidičů je prostřednictvím vztahu se svým vozem povzbuzován k tomu, aby přehodnotil své priority, věnoval větší pozornost společnosti a přírodě, a postupně dosáhl zdravějšího rytmu své duše i těla.

oVůz propaguje zdravější tělesnou a duševní pohodu. K tomu napomáhají například sedadla umožňující zdravý posez, nebo displeje reagující na duševní stav řidiče, umístěné mezi dalšími přístroji jejichž cílem je „regulovat“ náladu řidiče.

oVe voze najdeme pohodlná vyhřívaná sedadla, klimatizační zařízení upravující obsah kyslíku ve vzduchu a je zde i přesný zvlhčovač vzduchu. Kromě toho jsou ve vozu namontována zelená skla snižující průnik ultrafialového a infračerveného záření, která zároveň budí dojem vyššího jasu a čistoty okolí, což pohodlí posádky ve voze ještě zvyšuje.

oAutomobil staví na pocitu harmonie s okolním prostředím a využívá k tomu například posuvné dveře s nízkými okny, kterými lze sledovat přírodu i na úrovni země, nebo světlomety s regulací rozptylu světla, které berou v potaz chodce i vozidla přijíždějící v protisměru.

oDesign vnějšku vozidla i interiéru nese motiv stromu Yakusugi (japonská varianta cypřiše) s hlubokými kořeny a vysokou korunou. Ten má vyjadřovat „harmonii s přírodou“ a „zdravé tělo i duši“.

oK rozpoložení posádky vozu přispívá i kontrast tmavě zelené a béžové barvy v interiéru, která evokuje pocity duševního a fyzického zdraví.



i-REAL
Studie i-REAL vyjadřuje skutečně osobní mobilitu s důrazem na lidské měřítko. Je krokem ke komerčnímu využití v blízké budoucnosti.

§Automobil je dalším stupněm vývoje vozů Toyota pro skutečně osobní mobilitu a navazuje na předchůdce označované jako PM, i-unit a i-swing.

§Vůz má tři kola (dvě vpředu a jedno vzadu), v režimu jízdy nízkou rychlostí využívá zkrácený rozvor kol umožňující přirozené manévrování mezi chodci ve zhruba stejné výšce očí, aniž by vůz zabíral zbytečný prostor; v režimu jízdy vyšší rychlostí se rozvor kol prodlužuje, těžiště vozu se snižuje, a umožňuje tak dosahovat vyšších jízdních výkonů.

§Zajišťuje bezpečné ovládání – pro řidiče i všechny v okolí – k tomu slouží čidla monitorující okolí vozu, která upozorňují na možnost kolize s osobou nebo předmětem a varují řidiče zvukovým signálem i vibracemi; vůz současně varuje osoby v okolí na svoji přítomnost prostřednictvím příjemných světelných a zvukových signálů.



iQ CONCEPT
iQ CONCEPT staví na hlavu konvenční design automobilů a přichází s navýsost efektivním vnějším zpracováním, jehož smyslem je především snížit emise plynů CO2. Tento ryze kompaktní vůz si zachovává vzhled prémiového vozu, a to i přes svoji výjimečně malou délku nedosahující ani tři metry.

§Díky efektivnímu využití obestavěného prostoru umožňuje pohodlnou přepravu tří dospělých osob s dítětem (nebo zavazadly), a to i přes svůj velmi kompaktní vzhled.

§Nabízí překvapivě kreativní interiér.

§Svým vnějším vzhledem zdůrazňuje výkon a stabilitu – k tomu přispívá malá délka a poměrně široká karoserie.

§Dosahuje výtečné hospodárnosti provozu při současném snížení emisí CO2.



Hi-CT
Hi-CT si klade za cíl nabídnout nový rozměr „uvolněnosti“ a nové způsoby zábavy v protipólu ke konvenčním vozům – městský vůz hranatých tvarů inspirovaný myšlením a životním stylem mladých lidí.

§Nabízí nový druh „uvolnění“ mezi automobily a přináší čerstvé pocity zábavy.

§Má nový vzhled jenž bourá zažité tradice konvenčních vozů (délka 3 330 mm x šířka 1 695 mm x výška 1 780 mm).

§Používá technologii hybridního pohonu typu „plug-in“ umožňující dobíjení z vnějšího zdroje energie, a tedy i delší jízdní dosah při pohonu elektromotorem na baterii; baterie umístěná pod podlahou efektivně využívá vnitřního prostoru v kabině vozu a přispívá k vyšší pozici při řízení.

§Ve voze je k dispozici pomocná zásuvka AC 100 V – ta umožňuje využívat elektřinu z baterie (díky technologii „plug-in“ hybridního pohonu) k mnoha dalším účelům.

§Na voze je demontovatelný zadní kufr a plošina, na které lze převážet surfovací prkna, jízdní kola nebo další vybavení.


FT-MV
FT-MV se představuje jako prvotřídní velkoprostorový automobil nové generace.

§Dává na odiv svůj výrazný, energický a důstojný vnější vzhled.

§Nabízí luxusní sedadla ve druhé řadě s plně automatickou lůžkovou úpravou. K eleganci interiéru přispívá i měkké vnitřní osvětlení.



CROWN HYBRID CONCEPT
CROWN HYBRID CONCEPT používá nejnovější systém hybridního pohonu, integrované řízení dynamiky vozu (VDIM) a další moderní funkce, jejichž výsledkem je vysoce pokročilá kombinace jízdních výkonů, bezpečnosti a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí. Nadešel čas představit inspirující luxusní sedan příští generace.

§Vůz je vybaven systémem THS II*, jehož součástí je i zařízení dvoustupňové regulace otáček motoru napomáhající k velmi hladkému zrychlování, nízké spotřebě paliva, nízkým emisím CO2 a dalších škodlivin a konečně i k tichosti jízdy.

§Používá displej LCD typu TFT označovaný jako „Finegraphic Meter“. Ten řidiči sděluje nejrůznější údaje přehlednějším a srozumitelnějším způsobem.

§Zajišťuje vynikající stabilitu vozu a vysokou úroveň preventivní bezpečnosti díky VDIM s aktivní regulací řízení, a tak dosahuje optimálního vyvážení hnací síly, řízení a brzdění.

§Používá 10 airbagů typu SRS (Supplemental Restraint System) přispívajících k vynikající úrovni pasivní bezpečnosti.

*Toyota Hybrid System

FT-HS
FT-HS jako hybridní vůz příští generace neustupuje ze svého cíle nabídnout vzrušení ze sportovní jízdy a současně být ohleduplný k životnímu prostředí.

§Nabízí výjimečně hladkou jízdu typickou pro hybridní vozy v kombinaci s vynikající spotřebou paliva, nižšími emisemi CO2 a dalších škodlivin, tichou kabinou pro cestující, a k tomu přidává potěšení z řízení vozu s pohonem zadních kol.

§Je vybaven systémem hybridního pohonu s benzínovým motorem 3,5 l V6.

§Kromě ráfků kol z uhlíkových vláken používá speciální pneumatiky velkého průměru a šířky – 245/35 R21 vpředu a 285/30 R21 vzadu.

§Velký důraz byl kladen i na užitnou hodnotu vozu, a to i přes koncepci dvoudveřového kabrioletu pro 2 + 2 cestující.

II. Závodní vůz TF107 pro soutěže Formule 1
TF107 je závodní vůz nasazovaný do dnešních soutěží F1. Vyniká výbornou aerodynamikou a velmi spolehlivým motorem. Výrazně posiluje naděje Toyoty na první vítězství této značky v historii.

§Vybaven technologiemi které jsou výsledkem pětileté účasti značky Toyota v soutěžích F1.

§Je ztělesněním neotřesitelného nadšení Toyoty v oblasti motoristického sportu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků