Toyota na IAA 2013 ve Frankfurtu – výhradně v hybridních barvách

Toyota na IAA 2013 ve Frankfurtu – výhradně v hybridních barvách

Stánek automobilky Toyota na Frankfurtském autosalonu 2013 bude vyhrazen výlučně hybridním technologiím.

Přestože je technologie hybridního pohonu od Toyoty stará pouze 16 let, již nyní zahrnuje plných 23 modelů prodávaných v 80 zemích celého světa. Ke konci července 2013 pak společnost Toyota Motor Corporation registrovala více než 5,5 mil. prodaných vozů s hybridním pohonem. Ale to je pouze začátek příběhu. Na autosalonu ve Frankfurtu odhalí Toyota další možné směřování budoucího vývoje nízkoemisních vozů, či dokonce vozů s nulovými emisemi.

Koncept Yaris Hybrid-R

Yaris Hybrid-R je atraktivní koncepční model vytvořený jako ukázka těch nejlepších možností ve vývoji hybridních technologií v zájmu maximálního výkonu a vyššího potěšení z jízdy. Koncept Yaris Hybrid-R vycházející z třídveřového provedení modelu využíváhybridní pohon kombinující výkonný motor 1,6 l GRE (Global Race Engine) vyvinutý společností Toyota Motorsport GmbH (TMG) se dvěma výkonnými elektromotory, které dohromady zajišťují ‘inteligentní’ pohon všech čtyř kol s využitím elektřiny.

Podobně jako u modelu TS030 HYBRID se energie rekuperovaná během brzdění ukládá do vysokokapacitního kondenzátoru, který je u sportovního vozu obzvláště na místě, neboť vykazuje vysokou energetickou hustotu a schopnost rychlého dobíjení a vybíjení. Výsledkem je velmi specifický koncepční vůz zaměřený na maximální požitek z jízdy na běžných silnicích i závodních okruzích.

Toyota Hybrid: Technologie stará jen 16 let a již nyní s postavením světového leadera

Toyota se již přes 40 let věnuje výzkumu a vývoji ekologicky šetrných řešení mobility. Tato společnost si díky tomu vytvořila významný náskok v konstrukci a výrobě automobilů využívajících systém plně hybridního pohonu. Díky této technologie staré pouze 16 let se Toyota Motor Corporation již dnes stala světovým leaderem nabízejícím 23 vozů s plně hybridním pohonem, které se prodávají v 80 zemích a regionech celého světa – to je čtyřnásobně více, než dokáže nabídnout kterákoli z konkurenčních značek. Úhrnné celosvětové prodeje hybridních vozů Toyota a Lexus koncem letošního července přesáhly již 5,5 mil. vozů, z toho přes 10 % našlo majitele v Evropě. Díky této celosvětové flotile bylo možné ušetřit cca 12 mld. litrů paliva a snížit emise CO2 o 34 mil. tun (oproti vozům s klasickým pohonem).

Automobilka navíc do konce roku 2015 plánuje představit 16 nových nebo modernizovaných hybridních modelů.

Palivové články: další krok na cestě k maximálně ekologickému vozu s nulovými emisemi

Toyota je toho názoru, že řešení otázek energie a emisí nabízená technologií palivových článků FCHV (Fuel Cell Hybrid Vehicle) je zatím nejpravděpodobnější cestou k maximálně ekologickému vozu s nulovými emisemi, přičemž vodík by měl hrát roli ideálního, ultračistého nositele energie. Ještě před uvedením sériového vozu (do roku 2015) představí Toyota nejnovější stav vývoje této technologie.

Tisková konference automobilky Toyota se bude konat v hale 8 na stánku D19 v úterý 10. září ve 12:45. 

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 771 km
Cena: 314 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 25 128 km
Cena: 146 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2011
Stav: 64 304 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků