Toyota na IAA 2013 ve Frankfurtu – výhradně v hybridních barvách

Toyota na IAA 2013 ve Frankfurtu – výhradně v hybridních barvách

Stánek automobilky Toyota na Frankfurtském autosalonu 2013 bude vyhrazen výlučně hybridním technologiím.

Přestože je technologie hybridního pohonu od Toyoty stará pouze 16 let, již nyní zahrnuje plných 23 modelů prodávaných v 80 zemích celého světa. Ke konci července 2013 pak společnost Toyota Motor Corporation registrovala více než 5,5 mil. prodaných vozů s hybridním pohonem. Ale to je pouze začátek příběhu. Na autosalonu ve Frankfurtu odhalí Toyota další možné směřování budoucího vývoje nízkoemisních vozů, či dokonce vozů s nulovými emisemi.

Koncept Yaris Hybrid-R

Yaris Hybrid-R je atraktivní koncepční model vytvořený jako ukázka těch nejlepších možností ve vývoji hybridních technologií v zájmu maximálního výkonu a vyššího potěšení z jízdy. Koncept Yaris Hybrid-R vycházející z třídveřového provedení modelu využíváhybridní pohon kombinující výkonný motor 1,6 l GRE (Global Race Engine) vyvinutý společností Toyota Motorsport GmbH (TMG) se dvěma výkonnými elektromotory, které dohromady zajišťují ‘inteligentní’ pohon všech čtyř kol s využitím elektřiny.

Podobně jako u modelu TS030 HYBRID se energie rekuperovaná během brzdění ukládá do vysokokapacitního kondenzátoru, který je u sportovního vozu obzvláště na místě, neboť vykazuje vysokou energetickou hustotu a schopnost rychlého dobíjení a vybíjení. Výsledkem je velmi specifický koncepční vůz zaměřený na maximální požitek z jízdy na běžných silnicích i závodních okruzích.

Toyota Hybrid: Technologie stará jen 16 let a již nyní s postavením světového leadera

Toyota se již přes 40 let věnuje výzkumu a vývoji ekologicky šetrných řešení mobility. Tato společnost si díky tomu vytvořila významný náskok v konstrukci a výrobě automobilů využívajících systém plně hybridního pohonu. Díky této technologie staré pouze 16 let se Toyota Motor Corporation již dnes stala světovým leaderem nabízejícím 23 vozů s plně hybridním pohonem, které se prodávají v 80 zemích a regionech celého světa – to je čtyřnásobně více, než dokáže nabídnout kterákoli z konkurenčních značek. Úhrnné celosvětové prodeje hybridních vozů Toyota a Lexus koncem letošního července přesáhly již 5,5 mil. vozů, z toho přes 10 % našlo majitele v Evropě. Díky této celosvětové flotile bylo možné ušetřit cca 12 mld. litrů paliva a snížit emise CO2 o 34 mil. tun (oproti vozům s klasickým pohonem).

Automobilka navíc do konce roku 2015 plánuje představit 16 nových nebo modernizovaných hybridních modelů.

Palivové články: další krok na cestě k maximálně ekologickému vozu s nulovými emisemi

Toyota je toho názoru, že řešení otázek energie a emisí nabízená technologií palivových článků FCHV (Fuel Cell Hybrid Vehicle) je zatím nejpravděpodobnější cestou k maximálně ekologickému vozu s nulovými emisemi, přičemž vodík by měl hrát roli ideálního, ultračistého nositele energie. Ještě před uvedením sériového vozu (do roku 2015) představí Toyota nejnovější stav vývoje této technologie.

Tisková konference automobilky Toyota se bude konat v hale 8 na stánku D19 v úterý 10. září ve 12:45. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků