Trochu nadšenější odjezd z místa a Toyota už má v Austrálii trable se svou reklamou.
Takových případů jsme už viděli celou řadu. Sportovně vypadající jízda mimo okruh prostě není v reklamách na nová auta, dokonce ani ta sportovní, zrovna vítaným obrazem u různých orgánů dohlížejících na pravidla mediální propagace. Tentokrát je v průšvihu australské zastoupení Toyoty se svým nevinně vypadajícím spotem.
Reklama, která propaguje celou dnešní modelovou řadu Toyoty Yaris od standardního hatchbacku, crossoveru Yarisu Cross po homologační speciál GR Yaris, má velice prostou zápletku. Trojice sourozenců má dorazit na oslavu výročí svých rodičů. Ne všichni si ale zavčasu vzpomněli. A samozřejmě dotyčný, který nestíhá, má k dispozici hot hatch, díky němuž všechno stihne, navíc koupí dort a na místo dorazí jako vůbec první.
Bohužel, kvapnější odjezd z místa a spěchání po šotolinové cestě v GR Yarisu má pro australské experty na reklamu údajně propagovat rychlou jízdu a nebezpečné chování na silnici. Ve výsledku tak reklama Toyoty ukazuje hned dva nepřípustné motivy v kodexu místní komory pro reklamu automobilového průmyslu: porušování rychlostního limitu a nezodpovědné řízení vozu.
Přestože Toyota „bere zmíněné stanovisko velmi vážně“, s úřadem v rozhodnutí nesouhlasí – v odpovědi úřadu dodává, že scény v reklamě neodporují žádným zákonům či nařízením v souvislosti s provozem na veřejných komunikacích či chováním řidiče. Tak či tak, reklamu již značka stáhla z mediálního prostoru. Na jednom soukromém YouTube kanálu ji však stále najdete...