Toyota MR2 dostala hybridní agregát a s ním i 400 koní

V souvislosti s probíhajícím tokijským autosalonem zaplavily svět zprávy o různých novinkách převážně tuningového charakteru. V metropoli Japonska ovšem není nouze ani o různé koncepty a experimentální přestavby. Jednou z nich je i Toyota MR2, která je výsledkem spolupráce automobilky s ladičskou společností Gazoo.

Právě pro tuto sympatickou hračku si společnosti připravily hybridní pohonnou jednotku sestávající z 3,3 litrového benzínového šestiválce a elektromotoru vyrobeného Toyotou. Zajímavý je i samotný systém, který je navržen tak, aby zadní kola poháněl výhradně benzínový agregát a přední poháněl elektromotor, který si své využití najde především při nižších rychlostech. Přítomna je i variabilní převodovka CVT, která ovšem okruhovému využití příliš svědčit nebude.

Jestli vás ale zajímají bližší detaily, budeme vás muset bohužel zklamat, jelikož automobilka nezveřejnila žádné další specifikace. Odhadem pouze víme, že model disponuje výkonem zhruba 400 koní, což je na celkovou hmotnost pohybující se kolem 1 300 kg bohatě postačující. O tom, jaké má automobilka s tímto vozem opravdu záměry, můžeme opět jen spekulovat. Podle informací ze zákulisí posloužila konstrukce MR2 pouze jako „obal“ a samotné ústrojí se již brzy objeví v některém z úplně nových hybridních sportovních modelů.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota MR2 „v hybridu”

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků