Toyota míří zpět na automobilový trůn

Boj tří největších automobilek světa o první místo globálních žebříčků vrcholí. Americkou General Motors (GM) chce z piedestalu svrhnout německý Volkswagen, k trůnu má ale nejblíže loni třetí Toyota.
Toyota míří zpět na automobilový trůn

Volkswagen už v průběhu roku hlásil dílčí úspěch. Z dubnové studie poradenské společnosti Ernst & Young vyplynulo, že při porovnání tržeb za rok 2011 překonal dosud první Toyotu o 400 milionů eur, když utržil 159,3 miliardy eur. S výrazným odstupem a 108 miliardami eur skončil GM, který ale stále držel první příčku v počtu prodaných aut.

Japonci vrátili Volkswagenu úder v červnu, když za půl roku navzdory potížím s výrobou kvůli následkům katastrofální tsunami prodali 4,97 milionu automobilů. Překonali tak nejen německého rivala se 4,64 milionu prodaných aut, ale i GM s 4,67 milionu vozů. Volkswagen reagoval prohlášením, že cíl stát se světovou jedničkou ve všech kategoriích chce splnit až v roce 2018.

„Volkswagen Group je na správné cestě k roku 2018, ale ještě jsme neprotnuli cílovou čáru. Kvalita má pro nás přednost před kvantitou. Nechceme být největší, ale spíše nejživotaschopnější automobilkou světa,“ uvedla společnost.

Poslední výsledky ze září ukazují, že Toyota by mohla vedení udržet do konce roku. Automobilce za prvních devět měsíců stouply prodeje o 28 procent na 7,4 milionu vozů, čímž o 400 tisíc kusů překonala GM, jejíž prodeje letos téměř stagnují. Volkswagen zůstal s 6,86 miliony automobilů třetí, navzdory tomu, že jeho odbyt vzrostl o více než 11 procent.

Prodeje největších světových automobilek za leden až září

Klepněte pro větší obrázek

Souboj by se ale brzy mohl zúžit na dva rivaly. Jak totiž píše magazín Forbes, GM hrozí už druhý bankrot během několika let. Automobilka stále více ztrácí na klíčovém domácím trhu, její podíl v USA se v září smrskl na 17,5 procenta, nejnižší hodnotu za posledních 90 let. Důvodem je podle magazínu především to, že automobilka nenabízí konkurenceschopné produkty.

Dokladem nedůvěry trhů vůči společnosti může být i to, že akcie GM se od vstupu na burzu, který souvisel se státní pomocí a převzetím 26 procent automobilky vládou USA v listopadu 2010, propadly o více než 28 procent na 24,75 dolaru. Akciový index Dow Jones Industrial Average přitom za stejnou dobu získal 17,5 procenta. 

Zdroj: E15.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků