Toyota Mirai je sériové auto budoucnosti na palivové články

Fantomas  |  18. 11. 2014 09:33

Autům na vodík by se mohlo říkat Hindenburgy. Já myslím, že první nehoda s vodíkem při tankování nebo skladování (parkování auta) bude znamenat konec palivových článků.

Odpovědět  |   | 
O  |  18. 11. 2014 10:19

Samozrejme, stejne tak jako u benzinovych aut muze dojit pri srazce k vybuchu a benzinova pumpa muze vyhoret Pan se shlednul ve filmu Marecku podejte mi pero Toyota je leaderem v inovacich jako zadna jina znacka a naramne ji to vychazi (vsechny ostatni znacky jeji koncept kopiruji) a uprime palivove clanky jsou budoucnost, ne baterky. Palivovy clanek a superkondenzator pro rekuperaci, tak budou vypadat auta za 20 let a Toyota je prvni. To jestli se bude pouzivat vodik nebo zemni plyn nebo jina smes do palivovych clanku je uplne vedlejsi.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  18. 11. 2014 10:25

No, vodík je přece jen trochu jiný, než benzín. Manipulovat s benzínem může i dítě.

Odpovědět  |   | 
dan  |  18. 11. 2014 10:49

Toyota nie je prva len s tym ide prva do predaja.plne pojazdnu Hondu fcv testovali na primaautosalone,dokonca nasli na to aj pumpu.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  18. 11. 2014 14:50

Jen dodám, že nejde ani tak o riziko při srážce, jako už při prostém a běžném skladování a tankování vodíku. Vodík je vysoce výbušný (kam se hrabe benzín) a je silně problematický na skladování a tankování. Skladuje se pod extrémním tlakem stovek atmosfér (tlak LPG je 10 Atm , CNG 200 Atm, vodíku 350 Atm a víc) a jeho molekuly jsou tak malé, že vesele unikají témeř odkudkoliv. Majitel takového auta si tak bude muset zvyknout na pocit, že jeho auto může kdykoliv samovolně "anihilovat". Proto jsem psal, že první takové neštěstí, pokud pronikne na veřejnost, bude nejspíš znamenat rapidní odliv zájmu o tuto technologii. Tak jako u Hindenburgu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 11. 2014 19:16

Zatímco elektromobilita jako věčně zelená hitovka pro snílky je tady cca 100 let, tak palivové články jako hitovka pro snílky je tady 50 let.
PS.
Toyota je obecně zastaralá konzerva. Její strategie je taková, že vždy v nějakých intervalech zaviruje mozky svých fanoučků nějakým technickým šumem. Teď jim tam pustí šum svistu s palivovým článkem. A některým už to pěkně sviští v kebuli.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  18. 11. 2014 18:54

To Toyota omylem vypustila fotky auta 0.01s po výbuchu článků nebo je to opravdu tak hnusné?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 11. 2014 18:59

Nějak začínám mít čím dál větší problémy s designem Toyoty. Mám pocit, že to vlastně ani prodávat nechtějí.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 11. 2014 21:50

Pokud je japonsky mirai budoucnost, tak budoucnost toyoty je pěkně hnusná.

Odpovědět  |   | 
defender110  |  19. 11. 2014 10:33

Nevím jak budou sloužit články, ale vzhled automobilu je naprosto otřesný. Na zvracení. Raději ať to rychle skryjí pod plachtu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 95 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A