Toyota v Česku vypálila Korejcům rybník. Na trh jako první uvádí vodíkový osobák

V Česku najdete celou řadu automobilek, které vodíkovému pohonu věří. Souboj o prvenství na trhu však vyhrála Toyota, která zveřejnila české ceny druhé generace modelu Mirai.

O příchodu vodíkových aut na český trh se hovoří už dlouho. Kupříkladu Hyundai představil model Nexo už před více než třemi lety a první reálnou zkušenost s českých silnic jsme získali až v letošním roce. Za sebe musím říci, že to byla zkušenost velmi zajímavá, jen bychom potřebovali více stanic pro doplnění vodíku – poblíž Prahy je jediná, není veřejně přístupná, a navíc nedokáže vyvinout potřebný tlak k tomu, aby nádrž nexa naplnila do maxima.

Nikdo dneska nedokáže přesně říct, kdy a zda vůbec u nás bude vodík dostupný tak snadno jako konvenční paliva. Možná i proto Hyundai vyčkává. Nexo už v Česku reálně provozuje, ale českou cenu můžeme zatím pouze odhadovat. Měla by se pohybovat okolo 1,8 milionu korun, to je ale informace stará přes dva roky a kdo ví, jak to bude ve skutečnosti.

Vodíková Toyota Mirai odhaluje evropské specifikace. Výbavou šetřit nebude

Vodíková Toyota Mirai odhaluje evropské specifikace. Výbavou šetřit nebude

Zatímco Hyundai stále čeká na správnou chvíli a sesterská Kia svůj vodíkový automobil ještě vyvíjí, české zastoupení Toyoty prochází středem a vypouští do světa české ceny druhé generace vodíkového modelu Mirai. Ta první se u nás neprodávala, vyšlapala však cestičku nástupci a ten se snad brzy stane běžnou alternativou k hybridním modelům. V Česku už je dokonce i jeden kousek takříkajíc „na značkách“, zatím jsme ale neměli tu čest. Tak snad brzy.

Nejlevnější Toyota Mirai v Česku stojí 1.700.000 Kč (linie Comfort). Za tuto cenu dostanete necelých 5 metrů dlouhý a 1,9 tuny vážící sedan se zadním pohonem, výkonem 134 kW (182 koní), točivým momentem 300 N.m, maximální rychlostí 175 km/h a schopností zrychlit z nuly na stovku za 9 sekund. Spotřeba činí 0,79 - 0,89 kg vodíku na 100 kilometrů, takže při ceně 120 Kč za kilo vodíku se pohybujeme okolo koruny na ujetý kilometr. Tedy za předpokladu, že bude kde natankovat.

Vodíková Toyota Mirai oficiálně: Luxusní zadokolka ujede až 650 km, váží 1,9 tuny

Vodíková Toyota Mirai oficiálně: Luxusní zadokolka ujede až 650 km, váží 1,9 tuny

Výbava verze Comfort je na úrovni. Zahrnuje sedm airbagů, adaptivní tempomat, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru, elektricky ovládané víko kufru, bezklíčové odemykání, bi-LED světlomety, 19″ litá kola, obležení interiéru imitující kůži, vyhřívaná přední sedadla, audio JBL se 14 reproduktory nebo navigaci s 12,3″ dotykovým displejem.

Linie Executive vychází o 100.000 Kč dráž. Oproti výbavě Comfort dostanete například elektricky nastavitelný volant, zatmavená zadní okna, bi-LED světlomety s funkcí adaptivních dálkových světel, sedadla čalouněná syntetickou kůží či systém monitorování slepého úhlu. Kola jsou stále 19palcová, jen v jiném odstínu.

Potvrzeno: Nová Toyota Mirai se oficiálně představí v prosinci. Bude revoluční

Potvrzeno: Nová Toyota Mirai se oficiálně představí v prosinci. Bude revoluční

Výbavu můžete dále rozšířit o paket VIP za 200.000 Kč. Zahrnuje třízónovou klimatizaci, head-up displej, litá 20“ kola, čalounění perforovanou kůží, vyhřívaná zadní a ventilovaná přední i zadní sedadla, zadní loketní opěrku s displejem pro ovládání rádia a klimatizace či digitální vnitřní zpětné zrcátko.

Na výběr je ze sedmi laků karoserie, z nichž každý vychází na 22.500 Kč. Když to všechno sečteme, nejdražší Toyota Mirai druhé generace na českém trhu (Executive VUP) vychází na 2.022.500 Kč. Záruka činí 3 roky/100.000 ujetých kilometrů, za 33.900 Kč vám ji však Toyota prodlouží o 2 roky či 60.000 ujetých kilometrů, a to ve lhůtě až 6 měsíců od převzetí vozu.

Toyota Mirai II v Česku: Technická data a ceny
Největší výkon [kW] 134
Točivý moment [N.m]  300
Pohon Zadní
Max. rychlost [km/h] 175
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9
Komb. spotřeba vodíku [kg/100 km] 0,79-0,89
Dojezd [km] 650
Pohotovostní hmotnost [kg] 1900 - 1950 
Délka x šírka x výška [mm] 4975 x 1885 x 1480
Rozvor [mm] 2920
Cena Comfort [Kč] 1.700.000
Cena Executive [Kč] 1.800.000

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky