Toyota GR Super Sport je závoďák pro běžný provoz. Měla by se vyrábět!

Při návrhu vozu Toyota využila své zkušenosti z vytrvalostních závodů. Mezi konkurenty modelu GR Super Sport patří například Mercedes-AMG Project One.

Má-li automobilka svůj úspěšný závodní program, je škoda jej nevyužít k vývoji a výrobě sériového automobilu. Zatímco Mercedes čerpal ze zkušeností z Formule 1, aby mohl na svět přivést hyperauto Project One, Toyota sáhla po tom nejlepším z vytrvalostních závodů FIA World Endurance Championship (WEC) a chce konkurovat vozem GR Super Sport. Zatím se představuje jako koncept, tento stav se však má změnit.

Porsche zbrojí na Toyotu. Ta ale bude v Le Mans hrát přesilovku

Porsche zbrojí na Toyotu. Ta ale bude v Le Mans hrát přesilovku

Jde vlastně o závodní prototyp LMP1 přetvořený do podoby silničního vozu. U takových aut nehrají peníze roli, může stát klidně sto milionů a stejně se prodá, nedivme se tedy jednak vzhledu karoserie, která své závodní geny nijak nemaskuje, ale hlavně použité technice. Toyota uvádí, že v útrobách pracují v podstatě tytéž komponenty co u prototypu TS050 Hybrid vyvinutého pro vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans roku 2016, třeba konkrétně motor.

Jde o hybridní systém se základem ve 2,4litrovém šestiválci se dvěma turbodmychadly. Maximální výkon je 735 kW (1000 koní) a na silnici jej přenášení osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 330/710 R18. S použitím konvenčních skel se Toyota netrápí, to zadní kupříkladu nahrazují kamery a stejné je to i s vnějšími zpětnými zrcátky. Jak vidno, všechno je podřízeno aerodynamice, stejně jako v případě zmíněného Projectu One nebo Aston Martinu Valkyrie.

Sedm unikátních silničních vozů, které by bez Le Mans nikdy nevznily

Sedm unikátních silničních vozů, které by bez Le Mans nikdy nevznily

Zatím se oficiálně jedná pouze o koncept, podle dostupných zdrojů však Toyota vyjádřila ambice něco takového vyrábět. Kdy, to se ještě neví, upřímně řečeno je to však úplně jedno. Nelze totiž očekávat masivní nástup závoďáků převlečených za sériové auto a GR Super Sport tak bude hlavně ukázkou toho, že lze závodní techniku "využít" i v běžném životě. Jak sami vidíte, prostor pro registrační značky má už teď.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků