S tím už měli přijít před 20ti lety.
To snad vymysleli stirlingův motor :-D
Chápu to správně autore článku, že se jedná o spalování pomocí řízeného samovznícení, tedy tzv. HCCI ?
Nie, toto nie je HCCI. Tento motor bezi v Atkinsonovom rezime, ktory Toyota uz niekolko rokov zdokonaluje a snazi sa tak dosiahnut vysoku ucinnost (aj ked za cenu urcitych ustupkov vo vykone a krutiacom momente).
nie, chapes to zle, na HCCI by bola ucinnost 40 percent strasne nizka...
Je to motor od Mazdy (2.5i 192k).
"elektromotor-generátor sloužil doposud jako generátor el.energie" Trochu se v tom ztrácím, ale možná je to jen nepřesně napsáno.
Mé firemní Priusy.Když to jede z kopce, i při 140km/h, nebo při ubrání plynu před semaforem, či křižovatkou, motor je vypnutý a dobíjí to baterie, generuje to šťávu, kterou ukládá do baterií.Při běžném, slušném rozjezdu se promění v elektromotor, nad 50km/h se k němu přidá benzínový motor, na dálnici to funguje obojí souběžně. Až v hybridu si vlastně uvědomíte co dělá vaše pravá noha i když se nehýbe, k tomu se mění stoupání v klesání a obráceně, elektromotor se mění v generátor během vteřiny, neznatelně, necitelně.Funguje to skvěle... a důležitá věc, nemá to mechanický startér, ozubení, věnce na serváku, dvouhmoťák, spojku, hydraulické ložisko, mechanický alternátor... toto u běžného auta vždy, vždy prostě odejde, jedno po druhém. Ten Prius to nemá, jezdí s nimi stovky tisíc taxikářů po celém světě a ta technologie prostě díky bohu bezpečně a i po 12letech (použitelnější Prius II. od 2004) bez výměny jakéhokoli z komponentu funguje a podle mé praxe, za dalších deset let to bez výměny baterií stále bude fungovat dobře. Ano, do kopce, plný plyn a motor na chvíli zavyje... to je výtka novinářů a odpůrců, ale kdo z normálních lidí tak jezdí... z křižovatky garantuji, že odjedete vždy první. Jak se elektomotor a motor spojí, to prostě běžná auta nedají.. dosáhnete rychlosti, uberete, motor se vypíná, generátor generuje a ukládá do baterií.Někde jsem viděl zajímavou věc, na podvozku si lidé v Japonsku přidělávají trubičky s jakýmisi náporovými větrnými elektrárnamy, které prostým průvanem jízdy roztáčí "větrné elektrárny" a získávají něco malého navíc.
Jo s tím souhlasím...Zkoušel jsem několik hybridů a odpich je famózní..Nejvíc asi u Lexus LS600hL..Když zabere pětilitr a baterky tak ten ingot 2300kg má 0-100 snad za 6 sekund..Přitom po městě to spořiví majitelé umí za 9 litrů ?? Běžné pětilitry pod 13litrů nejdou..malé hybridy jako Yaris to umí klidně za 4,5L..
a teď ještě O Červené Karkulce ty m.g.r.K poslednímu odstavci - zákon o zachování energie znáš?
Dobrý den, o hybridu uvažuji, ale zajímá mě jestli netrpí motor (spalovací) hlavně v zimě kdy se neustále vypíná a zapíná?
Tak pokud by to mělo smysluplně vyrábět elektřinu, tak musí výrazně stoupnout aerodinamický odpor celého auta a rázem máš po nízké spotřebě. Pokud je to něco malého, tak to sotva rozsvítí jednu ledku. Jinak řečeno pěkná blbost.
Pane mínusáku, kdyby to tak nebylo, jak jsem napsal, tak jste vymyslel perpetuum mobile, neboť získáná energie by byle větší, než vložená pomoci benzínu. :-P
Tupci minusáci nemají nemají šajnu o toku energií
V Priusu (který je vybavený stejným agregátem jako Lexus CT200h) je motor vypnutý tak maximálně při 75 km/h (při prostém udržování rychlosti na rovině nebo při jízdě s kopce či setrvačností), při větší rychlosti se motor točí, i když třeba nespotřebovává žádné palivo. Při 140 km/h se motor zaručeně točí … Jinak se vším souhlas, nejlépe jízdu s Lexusem CT200h vystihuje výraz "bezstupňová pohoda" (použitý už kdysi dávno v jednom testu Nissanu Micra s CVT).
Muzes osvetlit ty trubicky? Prijde mi to jako kolosalni hovadina.
Trubička perpetum. :-)). Furt musíš uvažovat co stojí na startu řetězce, benzín. Přece je lepší výrábět elektřinu přímo z benzínu a ne pomoci vzduchu.
Hlavně to nemá ani převodovku, jen jedno planetové soukolí, které je v podstatě věčné.
Toto bol hlavný dôvod môjho rozhodnutia pre hybrid. Chcel som v malom aute spoľahlivý automat.
No konečně, Toyota potřebuje jako sůl nové motory, hlavně aby to nebyly sliby.
Asi tak ... treba v RAV4, Avensis ci Versu skoro nema co nabidnout ... krasna vetsi auta, ale dynamika na urovni zakladni fabky a nic lepsiho se tam s automatem neda.
Oni to ví, nebojte... směřuje to k dobrému. Mají skvělé hybridy, myslím životnost každého jednoho z nich přes 400.000km a bez závad. Vylepšují, posouvají se, ale prostě Toyota taky rychle věci neumí. Nevyrábí věci s ohledem na kvantitu, jako koncern, ale jejich přesvědčení dané zemí je životnost. Ano, chyby má každý. Kdo nikdy chybu neudělal, ukažte na něj.
Spíše bych řekl, že se konečně vzpamatovali a začali se motorům věnovat, jinak to není možné, vždyť se o slabších benzínových motorech Toyoty mluví cca 15 let. Tak dlouho vývoj netrvá. Mi to spíše připadá, že jim to teprve došlo, když viděli motory Mazdy.
Spíš je to o tom, že není nutné závodit, ale mít trvanlivost (spolehlivost). Měl jsem možnost projet se s 1.6 automatem a neměl jsem pocit, že bych byl brzda. Jasně není to turbo, ale taky se mi nevy....se...re ;-)Projel jsem i hybrid. To je jasná volba. jede hezky, elektřina nahradí to turbo a spolehlivost neoddiskutovatelná! Taky se tam nemá co moc pokazit. Vím o čem mluvím, mám turbonaftu. :-|
O slabých motoroch Toyoty sa hovorí v EU a obávam sa, že tie zaujímave sa sem ani teraz nedostanú. Viď C-HR v EU 1,2 turbo. Mimo EU 2,0 atmo.
Me treba hybridy fakt nezajimaji ... vetsinu cest, alespon podle kilometru mam po dalnici/dalky a tam se mi s hybridem nechce jezdit za 9 l/100.Jezdit autem po meste mi prijde skoro i zverstvo.
S CT200h jezdím pro něj zcela nevhodnou trasu - 1 km z garáže na dálnici, cca 12 km po dálnici, asi 4 km na parkoviště - a samozřejmě zpět. Nějak se stalo, že je to vážně jediná trasa, kterou jezdím. Takže studený motor, dálnice - po 46000 km průměrná spotřeba 6,45 l/100 km. Takže žádných 9l/100 km …
Toyota Corolla Verso 2 litr diesel.Krátké trasy-17 +17 km+popojížďky po obchodech.Provoz v zimě,vychází spotřeba 5.1 litrů na 100 km.:-)Max. spokojenost.
Pojištění na 2 diesel od 2 300 kč.Nyní s připojištěním sedadel řidič+ spolujezdec+proti střetu se zvěří u ČSOB-(střední pojistka 50+50 mil.) 3060,- kč!!!!!:-) Doporučuji jí uzavřít přes internet!!Porovnání pojištění apod.
Dobrý den. Kdybyste se ho náhodou chtěl zbavit, dejte mi vědět. Děkuji
Presne, jen s tou zivotnosti e bezproblemovym provozem toyot je to uz bohuzel taky jen klise. Dneska jsou problemy se vsim podobne, staci se podivat na fora v zemich, kde jezdi vice jp vozu, treba do Britanie. Problemy s lozisky, havarie motoru apod se jim nevyhyba.
Nuz, velke hrnce - niekto prisiel na to, co sme vedeli uz davno. Spravny krok jednoznacne. Kto nezazil velky R4, nevie, a ak sa najde niekto, kto tvrdi ze taky motor nevie byt zabavny, potom napoveda: MB190...
ty vole, že tys těch "velkých" čtyřválců teda zrovna zažil...co vím, jezdíš/jezdils 1.6MPi 55kW, co má nejmíň sto koní, a teď cosi kia/hyundai, pravděpodobně taky 1.6.apropos, zkus si někdy vyzkoušet šetsiválec, potom si přestaneš myslet, že čtyřválec dva litry a více je orgasmus...
Velke hrnce jsou zabava do te chvile, nez musi clovek zaplatit povinne ruceni nasim zlodejskym pojistovnam.
Vždyť je v CZ směšně laciné :-))CZ na tři 2,7-2,9 terénní auta 2800-3300kč/rok a žádná státní daň z vlastnictvíDE běžné na 1,5 od 400euro/rok, nebo také 250euro/čtvrt roku + roční daň z vlastnictví, podle motoru, objemu, diesel/benzín... takže je běžné majé auto 130-170euro/rok, SUV od 500euro/rok, Land Cruiser 750euro každý rok a pov ručení se všemi bonusy od 700-1000euro/rok (pozor, je běžné že pouze na 6000km rok, jediný řidič, bez přívěsu a platí pouze v PLZ/PSČ...Tam směřují všechny pojišťovny a Český stát... chctějí dohnat západ poplatky, ale ne platy... na lidi serou. Stát věděl, že dostane miliardy eur v dotacích... zničil měnu, zdražil euro z 25kč>na 27kč a rázem na každé miliardě eur zdarma má navíc dvě miliardy českých korun... vždy přijedu do CZ a slyším toho pána, jak se kasá... že vydělali miliardy eur... oprava: dostali zdarma od EU... teď už dostávat nebudou, už vybrali (dálnice a vše za ně postavili/zpronevěřili/jsou křivé/vedle asfaltu to není dodělané) a teď kurz vrátí k 25kč a lidé je budou MILOVAT :) pak to přijde zase a jinak :) to sem ale nepatří, omlouvám se.
- 2800-3300kč/rokA to prosim pekne u jake pojistovny? Mam maleho kombika s 2.5 litrem a po trech letech co platim povinne ruceni se mi podarilo dostat na 7 a i to povazuju za uspech. Nikdy jsem neboural.
To by mi taky zajímalo. Jezdím 9 let bez jediné nehody, mezi tím jsem vystřídal 3 auta, vše nafta s objemem 1.9 litru (Renault Megane 1.9dTi 72kW, Audi A4 Quattro 1.9TDi 96kW, Renault Laguna 1.9dCi 88kW).Aktuálně platím 5500Kč/rok se všema možnýma bonusama.Nechápu, jak se někdo s pětilitrem může dostat na tři tisíce... jedině jestli je to ještě nějak výrazně rozdělené podle lokalit (kde horní-dolní stojí polovinu toho, co větší město).
Mám Kooperativu a za starý Lexus 4,3 litru V8 platím 3770kč..Ovšem bonus mám za celý život...Jezdím 27 let ...Myslím že lokalita a věk řidiče moc roli nehrajou...Zajímavé že u druhého auta mám motor 1,4 a platím 2200kč...což je hodně v přepočtu na cenu a objem Lexusu. Někdo mi taky říkal jaké pojistky mají např v UK ?? Jenže nikdo jaksí nepočítá s tím jaký poměr má pojistná složka ke mzdě..A nesmíme vycházet z průměru?? Pokud u nás je minimální mzda 311 euro a na západ od nás 1400-2100?? Pak je porovnání pojistek irelevantní...A nejen pojistek..
platim 2432kc rocne za 3,8 litr ... limity 111/111
Za 4,6 litru včetně skel platím 3514,-, bez skel by to bylo 2724,-. Neskutečná láce, ovšem chce to mít bezeškodní průběh předchozích pojištění.
A pojistovna? Je to pojisteni pro bezneho smrtelnika, nebo se musim znat s generalnim reditelem?
Pretoze take nieco vlastnit nesmies. Musis ist s tym, co povazujeme za vhodne.
Já mám 2,4 benzín za cca 3500Kč u Uniqua (limit 100/100 + základní kasko).
Podrobnosti by nebyly?
Základem je, že nemáš bonusy to není na čem srazit. Srovnavač tipu porovnej24 si předpokládám zkoušel...
No jak jsem psal - nikdy jsem neboural, ale pojisteni na sebe mam teprve tri roky. Srovnavace jsem samozrejme zkousel, ale pod 6 tisic se s limitem 100/100 nedostanu.
Zajimalo by me, za co mam minus.
Asi za to že seš kokot, bonusy rok a na 3.3 litr 7k, a to jsem v rizikový skupině, zkus jim hodit do uniqy číslo a ne nepracuju tam
srovnavač typu.. :-/
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.