Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota hodlá během příštích pěti let namontovat novou generaci svých motorů do 60 procent aut v Evropě, Japonsku, USA a Číně.
Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Poté, co Toyota začala pro své vozy využívat novou podvozkovou platformu TNGA, soustředili se nyní specialisté značky na novou generaci pohonných jednotek.

Podle zadání mají mít o dvacet procent lepší spotřebu a o deset procent vyšší výkon. Označení nové řady motorů je Dynamic Force Engines.

Testy | Ojetiny | Palivo | Hatchbacky | Hybridy | Toyota

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Podle tiskové zprávy automobilky nové motory používají technologii vysokorychlostního spalování se systémem variabilního řízení. Součástí nové řady jednotek je benzinový agregát se zdvihovým objemem válců 2,5 litru, který dosahuje jedné z nejvyšších úrovní termodynamické účinnosti na světě. Pokud bude namontován ve vozidle samostatně, jde o rovných 40 procent, pokud bude spojený v hybridních vozech s elektromotorem, pak se číslo ještě o jedno procento navýší.

Do roku 2021 pak Toyota do této řady motorů začlení dalších šestnáct verzí devíti různých motorů.

Testy | Ojetiny | SUV | Off-roady | Toyota | Toyota RAV4

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Další kapacity svého technického vývoje Toyota věnovala vývoji nových automatických převodovek. Jedna má osm, druhá pak deset převodových stupňů. Pracuje se také na zdokonalení hybridního systému. Například baterie pro plug-in hybridy umožní dojezd až šedesát kilometrů čistě na elektřinu, také elektromotor-generátor již bude schopný přímo pohánět kola auta. (Dosud sloužil výhradně jako generátor energie).

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků