Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota hodlá během příštích pěti let namontovat novou generaci svých motorů do 60 procent aut v Evropě, Japonsku, USA a Číně.
Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Poté, co Toyota začala pro své vozy využívat novou podvozkovou platformu TNGA, soustředili se nyní specialisté značky na novou generaci pohonných jednotek.

Podle zadání mají mít o dvacet procent lepší spotřebu a o deset procent vyšší výkon. Označení nové řady motorů je Dynamic Force Engines.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Podle tiskové zprávy automobilky nové motory používají technologii vysokorychlostního spalování se systémem variabilního řízení. Součástí nové řady jednotek je benzinový agregát se zdvihovým objemem válců 2,5 litru, který dosahuje jedné z nejvyšších úrovní termodynamické účinnosti na světě. Pokud bude namontován ve vozidle samostatně, jde o rovných 40 procent, pokud bude spojený v hybridních vozech s elektromotorem, pak se číslo ještě o jedno procento navýší.

Do roku 2021 pak Toyota do této řady motorů začlení dalších šestnáct verzí devíti různých motorů.

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Další kapacity svého technického vývoje Toyota věnovala vývoji nových automatických převodovek. Jedna má osm, druhá pak deset převodových stupňů. Pracuje se také na zdokonalení hybridního systému. Například baterie pro plug-in hybridy umožní dojezd až šedesát kilometrů čistě na elektřinu, také elektromotor-generátor již bude schopný přímo pohánět kola auta. (Dosud sloužil výhradně jako generátor energie).

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků