Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota hodlá během příštích pěti let namontovat novou generaci svých motorů do 60 procent aut v Evropě, Japonsku, USA a Číně.
Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Poté, co Toyota začala pro své vozy využívat novou podvozkovou platformu TNGA, soustředili se nyní specialisté značky na novou generaci pohonných jednotek.

Podle zadání mají mít o dvacet procent lepší spotřebu a o deset procent vyšší výkon. Označení nové řady motorů je Dynamic Force Engines.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Podle tiskové zprávy automobilky nové motory používají technologii vysokorychlostního spalování se systémem variabilního řízení. Součástí nové řady jednotek je benzinový agregát se zdvihovým objemem válců 2,5 litru, který dosahuje jedné z nejvyšších úrovní termodynamické účinnosti na světě. Pokud bude namontován ve vozidle samostatně, jde o rovných 40 procent, pokud bude spojený v hybridních vozech s elektromotorem, pak se číslo ještě o jedno procento navýší.

Do roku 2021 pak Toyota do této řady motorů začlení dalších šestnáct verzí devíti různých motorů.

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Další kapacity svého technického vývoje Toyota věnovala vývoji nových automatických převodovek. Jedna má osm, druhá pak deset převodových stupňů. Pracuje se také na zdokonalení hybridního systému. Například baterie pro plug-in hybridy umožní dojezd až šedesát kilometrů čistě na elektřinu, také elektromotor-generátor již bude schopný přímo pohánět kola auta. (Dosud sloužil výhradně jako generátor energie).

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků