Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota hodlá během příštích pěti let namontovat novou generaci svých motorů do 60 procent aut v Evropě, Japonsku, USA a Číně.
Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Poté, co Toyota začala pro své vozy využívat novou podvozkovou platformu TNGA, soustředili se nyní specialisté značky na novou generaci pohonných jednotek.

Podle zadání mají mít o dvacet procent lepší spotřebu a o deset procent vyšší výkon. Označení nové řady motorů je Dynamic Force Engines.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Podle tiskové zprávy automobilky nové motory používají technologii vysokorychlostního spalování se systémem variabilního řízení. Součástí nové řady jednotek je benzinový agregát se zdvihovým objemem válců 2,5 litru, který dosahuje jedné z nejvyšších úrovní termodynamické účinnosti na světě. Pokud bude namontován ve vozidle samostatně, jde o rovných 40 procent, pokud bude spojený v hybridních vozech s elektromotorem, pak se číslo ještě o jedno procento navýší.

Do roku 2021 pak Toyota do této řady motorů začlení dalších šestnáct verzí devíti různých motorů.

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Další kapacity svého technického vývoje Toyota věnovala vývoji nových automatických převodovek. Jedna má osm, druhá pak deset převodových stupňů. Pracuje se také na zdokonalení hybridního systému. Například baterie pro plug-in hybridy umožní dojezd až šedesát kilometrů čistě na elektřinu, také elektromotor-generátor již bude schopný přímo pohánět kola auta. (Dosud sloužil výhradně jako generátor energie).

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků