Toyota má další problém, až 270 000 Lexusů může mít vadné motory

Rok 2010 se do dějin automobilky Toyota zapíše opravdu černým písmem. Po svolávacích akcích na miliony vozů, především z důvodu špatných plynových pedálů, se průšvih nevyhnul ani prestižní koncernové značce Lexus. Její předáci právě oznámili, že hodlají do servisů k preventivnímu zákroku na celém světě svolat celkem  270 000 vozů Toyota Crown a Lexus LS, GS a IS (180 000 z nich jezdí na exportních trzích).

Ukázalo se totiž, že některé motory 4,6 V8 a 3,5 V6 používají nedbale vyrobené ventilové pružiny, jež v případě defektu mohou benzínové srdce neočekávaně zastavit. Podle informací The Wall Street Journalu se akce bude týkat určitých vozů Toyota Crown, Lexus LS460, Lexus LS600h, Lexus LS600hL, Lexus GS350, Lexus GS450h, Lexus GS460 a Lexus IS350, cílem kampaně je včas odstranit potenciální zdroj problémů bez ztráty důvěry zákazníků.

Zdá se, že v Toyotě nyní panuje jistá nervozita, ale ocenit je třeba změnu jejích postojů k problémům ve prospěch zákazníků. Ono se není moc čemu divit, jen americká vláda Toyotě vyměřila pokutu přes 16 milionů dolarů za zdržování svolávacích akcí na plynové pedály...

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků